Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Den kan kastes hit og dit enn så lenge, når ikke kjøpersiden dukker opp. Det som føles trygt her er likevel det fundamentale, det man ikke kan argumentere med, nemlig at vi med ganske stor (typ 90%) sikkerhet vet hvorfor INITIUM drøyer. Og leser den av signifikant, så er vi ikke prisgitt “markedet” lenger. Personlig så hadde jeg håpa at vi ikke skulle være prisgitt det i dag. Men jeg (og andre) får smøre oss med litt tålmodighet.

Edit: Likevel, jeg håper det dukker opp noen slagskip på kjøpersida her som er klare til å fyre av noen reale bredsider fra kjøpersida.

1 Like

Tror ikke der har noe med “markedet” å gjøre… Markedet vet vel svært lite enda… det er vel et par stk bulldosere som ødelegger… jævla irriterende.

Endelig inne i denne aksjen. Det blir bare å øke dersom kursen går enda mer ned. No pain, no gain.

2 Likes

Feil tråd

1 Like

Selv kursen ved homerun i INITIUM er kanskje ikke så viktig om man har blikket festet på partneravtale/oppkjøp.

1 Like

Hei h3nk1
Vedr. det store kursfallet. I tillegg til shorting - nevnes det på Hegnar
at prisen på vaksinen/sjekk punkt hemmere er veldig høy - og at Helland kom med kritiske innlegg i podcasten.
Fikk bare med brudd stykker av podcasten - dårlig «dekning» - men
kan dette også være et poeng - grunn til reaksjonen ?

Nei.

2 Likes

Når budet på 1000kr aksjen kommer vil kursen stupe til 98kr. Det kan vi følge oss rimelig trygge på

Hvis man ønsker betalt for risken man sitter med, så er selvsagt kursen relevant. Hvis man risikerer 90% ned for en gevinst på 50%, så spiller man et minussumspill. I tillegg vil typisk oppkjøpsprisen være en premium på marketcap.

På Hegnar - innlegg fra «Dåsemannen»
Merk at kritikeren er en LEGE. Åslaug Helland er PROFESSOR. Går ut fra at Helland vet hva hun snakker om.

Er det riktig at hun har kommet med kritikk?
Som sagt - vanskelig å få med alt i pod casten

Jeg hørte ingen kritikk. Hun sa ingenting annet enn det hun har sagt i intervjuer. Høres ulogisk ut at hun skulle kommet med kritikk også.

Takk👍

Det kan være at i et intervju rett etter presentasjonen så stiller journalisten et spørsmål om kostnaden kan forsvares. Jeg tror de sa at det kostet 1,6 millioner å behandle med ipilimumab og nivolumab. Usikker på hva UV1 koster per behandling, men jeg vil tro at det må betydelig effekt til for at kostnaden kan forsvares blant forsikringsselskaper og sykehus.

Håpet er så klart at effekten er bedre når man behandler førstelinjepasienter, men det får vi vel først vite etter en fase 3-studie.

Man kan jammen lure på enkelte forum deltakere her. Har man gjort sin egen Research & DD før inngang eller har man kjøpt på det man leser på enkelte fora. Makan til jammer & sutring.

2 Likes

Skulle man virkelig tro på caset er dette en gavepakke. Jeg har økt smått selv og har mer og mer tro på Initium jo mer dette drar ut.

4 Likes

Nei, Hellaug kritiserer vel neppe sin egen studie. Det du leser på HO må du nok ta med en klype salt.

2 Likes

Regner med at du har brukt de to ukene du har hatt bruker på TI til den samme Research og DD du etterlyser, og dermed har grunnlag for å hevde at andre ikke har det?

UV1 koster svært lite, og er svært enkel å gi sammen med CPIs. Så behandlingen blir ikke nødvendigvis noe særlig dyrere.

Men Big Pharma (BP) sine patentrettigheter til disse CPIs går nå ut de neste årene. Og da vil jo ev. kopi-drugs (biosimilars) kunne komme på markedet (merk at disse også må godkjennes…)

Men dersom UV1 fungerer sammen med CPIs (som vi nå har god grunn til å tro) så vil dette (UV1 + CPIs) kunne bli ny standardbehandling. Og UV1 sin patent går ikke ut før 2037. Så for BP er UV1 utrolig intereressant, siden det i praksis vil kunne forlenge patentene deres, og dermed også muligheten til å ta en dyr pris for behandlinger.

2 Likes

Vet ikke hvem du sikter til Hellcat - ingen sutring fra min side - og har fulgt godt med— i 5 år - forstår caset
Men pod casten var ikke lett å lytte til.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.