Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Håper på en børsmelding etter close.

Ikke på en book-building og private placement, men kjøp av aksjer fra Sousa & nærtstående.

De kan vel likegodt syne INTIUM data, før de foretar seg noen flere kjøp. Det samme gjelder alle oss andre her inne også.

1 Like

De er 100 % sikkert forhindret i å handle. Så vidt jeg har forstått har de ikke kunnet dette på svært lang tid.

4 Likes

image

12 Likes

Hva koster UV1?

Det vet jeg ikke, og det vet vel ingen, siden den pr. dags dato ikke er salgsvare.

Men det gjentas stadig vekk fra selskapets side at den er enkel å lage, billig å produsere osv… Så da får man bare ta deres ord for det.

Costs Of Gods Sold (COGS) på UV1 er nok billig, men pris ut fra Ultimovacs eller BP partner ved en godkjennelse bestemmes av U/BP og hva markedet er villig til å betale.

Typisk er at man ønsker høyest mulig pris på legemidlet sitt og dette er mulig hvis man kan vise til gode data både for pasienten og for samfunnet.

UV1 er billig å lage og dermed vil ha gode marginer, men om det blir billig medisin er mer opp til selskapet som kommer til å markedsføre kombinert med forhandlinger med de som betaler for medisinen.

14 Likes

Har du noen formening om
1, hva prisen på CPI+ UV1 blir kontra dagens CPI pris?
2, fordeling av prisen mellom CPI og UV1, forutsetter selvsagt Ultimovacs leverer UV1 til CPI.

Ang. pris. på UV1.
DnB Markets legger i sin modell til grunn en pris på USD150.000 i USA og USD105.000 i EU pr. pasient for UV1 (riktignok oppgitt som pris i melanoma and NSCLC men må vel da også antas som noe av det samme i mesoteliom )
Prisen vil da for mesoteliom pr.pasient komme på toppen av de ca. 1,6 mill. NOK som er listepris på nivo+ipi i Norge og EU idag (ref. intervjuet med Helland hos Healthtalk).

4 Likes

Synes du kan ta ordbruk og retorikk med deg tilbake til HO eller et annet forum der det er greit å bruke nedsettende karakteristikk om andre og generelt være en klyse. Har blokkert innlegg fra deg nå, så trenger ikke respons

6 Likes

Hvor kursen skal i det korte og mellomlange bildet er umulig å spå (tydeligvis), men det er helt sikkert at noen har mer kunnskap om Ultimovacs enn andre og det kan man bruke til sin fordel. Det er ikke mindre sannsynlig at UV1 fungerer i Mesoteliom eller Melanom fordi kursen er ned, enn det var da kursen var opp. Alt annet likt.

3 Likes

Joda, forsøker bare å holde på det gode humøret her.

Hvis (forhåpentligvis når) UV1 blir godkjent på melanom vil melanomprisen bestemme prisen også på mesotheliom (siden det er samme legemiddel og melanom er mer vanlig en meso).

Hvis dette først kommer til markedet på meso eller bare blir et meso legemiddel er nok betalingsvilligheten høy siden dette er en meget alvorlig sykdom hvor ikke noe annet virker.

8 Likes

Her argumenterer du egentlig for at Ultimovacs ikke kommer til å tjene stort på å selge UV1, og da blir ikke caset særlig bra. Men det som er den store muligheten er jo at sjekkpunkthemmerene etter hvert går av patent, og da vil UV1 gitt i kombinasjon med disse kunne holde prisen oppe. Det er i hvert fall mitt håp.

2 Likes

Er det det jeg gjør?

Jeg trodde jeg argumenterte for at U kan bli kjøpt opp av et eller annet BP fordi de vil beskytte patentene på sine CPIs (som de altså tjener grovt på, og ikke vil fortsette å tjene så grovt på når patentene deres går ut, hvis de da ikke finner et loophole ved f.eks å kombinere deres egne CPIs med noe sånt som en universell kreftvaksine som gir såpass bra effekt at den + CPIs blir SoC)

Men det var sikkert rotete formulert.

Det jeg skriver ovenfor er ihvertfall det jeg prøvde å formidle.

6 Likes
  1. oktober, bar det vel, så kommer Åslaug Helland på Radium Podcast, regner med at eggene roet ned til da, og at styreformann i Ultimovacs, Radforsk-sjef og stjerna i Radium podcast sammen rydder opp i materien og legger grunnlag for by optimisme.
2 Likes

Så over 2,6 millioner for 15,4 mnd lengre levetid? Det er vel over det som Beslutningsforum er villig til å akseptere. mener jeg å ha lest.

Altså, i NIPU (2L meso) så er forskjellen mellom kontrollarm og UV1-arm 4 mnd.

Beslutningsforum har vel ikke godkjent CPIs som 1L her til lands enda. Eller som 2L.

Norske pasienter får klare seg med chemo + smertelindring / palliasjon.

Men CPIs er godkjent i USA (og andre land) som 1L.

1 Like

Poenget er vel at BMS ønsker noe som kan forlenge patentene på de medisinene de har, og forhåpentligvis gjøre komboen enda mer virkningsfull. Spørsmålet er vel om 4 ,5 mnd lengre levetid forsvarer å betale et ukjent antall milliarder for Ultimovacs?

Det er kanskje det som @Syvcys mente?

1 Like

Dette er grunnen til at man kommer til å kjøre fase 3 studie i førstelinje.

1 Like