Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Nei de betaler selvfølgelig ikke voldsomme summer for 4,5 mnd i 2L meso.

Men kanskje litt mer for 1L meso. For noe som ikke har mer tox enn CPIs.

Og så snakker vi jo ikke bare om meso her, men altså om potensielt 85-90% av alle kreftformer, ihvertfall alt som behandles med CPIs pr. dags dato. Og virkningen av UV1 vil nærmest garantert være bedre i kreftformer hvor pasientene i utgangspunktet lever lenger enn i 2L meso.

Og vi har altså fått PoC med 90% sikkerthet i en svært vanskelig kreftform. Så det er jo mildt sagt svært sannsynlig nå at UV1 virker i andre kreftformer hvor hTert uttrykkes.

Og det er jo det selskapet / UV1 burde prises ut i fra: Nemlig at man har laga et produkt som forbedrer virkninga av CPIs i en haug med forskjellige indikasjoner (krefttyper).

3 Likes

@BJ111

Ser du er aktiv på hegnar U tråden og klarer å somle ut dette innlegget:

Skal ikke gå inn på noen større diskusjon her. Markedet er hva det er og det får man ikke gjort så mye med.
Du spør…Hvor stor er risk for dårlige resultater set i lyset af phase-I, phase-II kører på voldsom overtid og nu NIPU…?
Det ble gjentatt til det kjedsommelige på dette forum at fordi NANO fase 2 trakk ut i tid var det et sikkert tegn på at det var vellykket. Så hvordan det gikk.
Du er jo dansk regner jeg med, så fikk kanskje med deg hvordan det gikk i fase 3 med Johnson & Johnson sitt forsøk sammen med Genmab. Miksen virket den så forsøket var vellykket. Resultatet var derimot akkurat for svakt til at miksen kommer til markedet.

Unnskyld meg men hvor i svarte er det poengtert i noen NANO tråd, at utsettelsen av paradigme var positivt? Her har du et selskap som ikke evner å rekruttere pasienter hverken på tid eller antall til sin fase2 studie. Også sammenligner du overnevnte med Initium som er ferdig rekruttert og man sitter faktisk å bare venter på at de rekrutterte pasientene skal få sykdomsprogresjon MILEVIS OVER TIDEN!!

Utsettelsen i Paradigme var ifb med ingen pasienter som kom inn i studien!

Utsettelsen i Initium er ifb med mangel på sykdomsprogresjon!

Om ditt innlegg er den gjengses oppfatning så er det fader ikke rart at markedet dundrer ned.

17 Likes

BSM betalte ~20 milliarder kroner for en asset med et lignende rasjonale som UV1 (kombinasjon med egen CPI i potensielt flere indikasjoner) basert på tidligfasedata som er svakere enn UV1 sine i melanom fra UV1-103. Ikke bare ble avtalen gjort på tidligfasedata, men det sikret BMS kun én tredjedel av fremtidige inntekter.

Ultimovacs har nå produsert et randomisert POC for UV1. Og så må man sette på seg tenkehatten og forstå hva det betyr og hvorfor det er veldig mye mer verdifullt.

OSE begår grov markedssvikt i dag. Det finnes ingen andre beskrivelser for det. Det er absurd og det er oppriktig trist for selskap/sektor.

16 Likes

The patients are not getting sick and they are not dying

8/11.

12 Likes

Fra en investors synspunkt så er det POC som betyr noe og da mener jeg UV1 som helhet.
Om INTIUM kommer inn bra vil vi få ett endelig POC. NIPU fungerer ja men er det POC når det kommer til universal vaksine?

Jeg føler meg sikker på at vi skal opp mot 140kr - 150kr om ikke så lenge men lengre en det tror jeg ikke noe på før vi får noe mer nytt. Kommer INTIUM inn som vi håper tror jeg ingenting kan holde igjen aksjen. Sell on news har vi kanskje lært oss men hva gjør vi om INTIUM får kursen opp til 250kr. Selger man da? Personlig tror jeg det bare vil være begynnelsen for vi ønsker å se UV1 fungere i flere krefttyper en hva NIPU studien gav oss svar på. Jeg er long og de skal tvinge meg av børs

3 Likes

Pope Francis vs High Sparrow 5626

Grunnen må vel være pga super pasienter? :sweat_smile:

2 Likes

Kommer INITIUM inn, så blir det oppkjøp eller samarbeidsavtale.

Det eneste som kan stoppe det fra å skje er total sivilisasjonskollaps.

Og da er det vel egentlig ikke så nøye med disse aksjene våre uansett?

1 Like

Herregud, de har rekruttert pasienter som ikke har kreft. Der er forklaringen. Ikke rart det drøyer.

Tidenes føkkup. Klassisk 'Movacs move.

4 Likes

Dette har jeg tenkt endel på idag - at markedet sitter med inntrykk/info «NIPU ‘feilet’ i juni - og er på legmannsvis kun diskutabelt bedre enn kontroll. Og nå er INITIUM sterkt på overtid. Her må noe skurre. Best å selge.»

EDIT: «og de må hente penger til en NIPU ph3 og er tom for cash Ila 2024. Emisjon. Best å selge.»

5 Likes

Markedet er rart… Virket som konsensus før LBA var at folk var happy med HR 0,8. Så fikk vi servert HR 0.73 og kursen er lavere enn før abstraktet ble offentliggjort.

5 Likes

Vi får se om short endrer seg på listene imorgen, men mistenker at vi på selger-siden har en del investorer som ikke kan biotek, men som ser at kursen har vært opp langt over 100% på ett år, og at det derfor har vært fin tid å ta gevinst på.

Noen som har vært med i emisjon på 125 kr har hatt mulighet til å hente over 30 og 40% gevinst på onsdag.

Selv om det ikke er så synlig i børskursen så har siste uke meldinger vært en klar de-risk av UV1.

Edit: Med ikke kan biotek mener jeg at de vet å ta gevinst, men at de ikke vet hva dataene betyr :sweat_smile:

3 Likes

Kan vi bare få rammet inn dette sitatet og vise til alle eksisterende og potensielle investorer? :dart:

Trenger ikke sies mer. :shushing_face:

1 Like

De betale nok ganske masse i 2 linje for noen eldre måneder. Bare i Norge de er så restriktive.

2 Likes

Dette er mer korrekt i dag;

b03826a72ef48326db60224384eb0b0620d1e017

9 Likes

Rett meg mer enn gjerne hvis jeg tar feil, men jeg har ikke sett noen andre enn selskapet selv eller Helland bruke ordene «proof of concept». Det kan være mange grunner til det, og vi som følger selskapet tett vet at de har levd etter mantraet «underpromise and overdeliver». Men det tror jeg ikke mange andre har fått med seg.

Er det noen som har sett eksterne, uavhengige fagpersoner vurdere NIPU-resultatene dithen at de konkluderer med POC? Hvis ikke, hva kan være årsaken?

2 Likes

Hva er egentlig risikoen i Ulti utenom at Initium feiler? Er det andre ting som kan fucke opp?

Brukte ikke DNB-Holom det? Mener jeg har sett det i noen overskrifter også.

Kan være! Det kan også hende jeg misforstår begrepet «POC», men det gir lite mening i mitt hode dersom en analytiker konkluderer slik uten å heve kursmålet betraktelig

Han har vel ikke oppdatert kursmålet ennå?

Men jeg er jo usikker på hvor bredt en sikter til når en sier POC. Snakker man som universiell vaksine? Eller innen denne ene, ganske smale, kreftformen?

1 Like

3 Likes