Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ikke for å flisespikke, men:

« The content of BioStock’s news and analyses is independent but the work of BioStock is to a certain degree financed by life science companies. The above article concerns a company from which BioStock has received financing.»

Det sagt, den artikkelen er jo veldig hyggelig lesning, og jeg tror dem når de sier at innholdet er uavhengig. Men i min bok faller det i samme kategori som at selskapet selv sier det, ish :relaxed:

Edit: Nå er ikke målet mitt at dette skal bli til 20 innlegg i tråden, men poenget mitt er; det hadde kanskje vært deilig å fått bekreftet slagkraften i resultatene fra uavhengige, solide faginstanser. Det er en ting jeg tror kan få litt fart i kursen.

5 Likes

Ref verdien av PoC;

Circio har også bevisst proof of concept i cRNA ( i følge de selv) et space som visstnok skal være det hotteste av det hotte.

Markedsverdien av det?
50 MNOK….

Man tar veldig mye feil i bransjen her som hobbyinvestorer.

Proof of concept slik vi håper på er det vel bare Nykode som kan vise til de siste årene ref sin deal, men på denne tråden mener noen at de bare trikser med rapporter og børsmeldinger. Det er egentlig ikke gode data de har…

Hvis det er løsningen må de gjerne trikse litt i managementet her også hvis de får se store selskapene på kroken.

Proof of concept = deal med BP, frem til da er det skuldertrekk.

1 Like

Bare å vente på å se om FDA godkjenner AA søknaden :innocent:

1 Like

Ved POC følger også kontekst - en nokså vesentlig ting å legge vekt på :slight_smile:

Hadde targovax hatt et større studie rundt deres assets med et resultat som NIPU hadde nok ikke mcap vært 50mill.

Det er et POC siden studien nådde sitt predefinerte endepunkt på overlevelse (power 80 %, ensidig alpha 0.1) med en HR på 0.73. Det er med andre ord et POC med 90 % sannsynlighet for at resultatene ikke skyldes tilfeldigheter.

Dette er det KUN ødelagte biotekaksjonærer som eventuelt klarer å problematisere. Det er åpenbart et POC og de som skal ta stillingen til dataene hos pharma og regulatoriske myndigheter er innforstått med «hva slags» POC dette er.

Høres kanskje skarpere ut enn jeg mener å være. Vært en absurd børsdag.

17 Likes

Ingen som er uenige i påstanden din, men markedet later til å ha begrenset appetitt på gode data, man ser ut til å vente til all nedside er så og si eliminert.

Spesialistinvestorene som Holom refererte til virker enn så lenge til å ta det helt piano.
Er ikke gøy å være han / hen / henne som kjøpte på 175 før helga i allefall, var jo på en måte en spesialistinvestor det også.
Betalte spesielt mye!

Foreløpig ATH, men burde komme greit i penga til slutt :grin:

Det er ingen påstånd, det er en forklaring av hva som ligger i “POC”. Ingen kan være “uenige” i at det foreligger iht. hva slags studie dette er. Et fase-3 “POC” kan kun en fase-3 studie gi. Noen ønsker seg sikkert det for å handle til null risiko.

Uansett, hva en som foregikk i handelen i dag har prestert å rote til nøtta og nøttene til aksjonærene, igjen.

3 Likes

Man kan si mye om at deltakere på forum ikke påviker kursen på aksjen, men jeg var skråsikker på nedgang i dag etter tonen på forumet lørdag/søndag. Hva skjedde med euforien vi hadde forrige uke, er det slik at en krysning i plotte og ingen enda bedre nyheter (data) lørdag rett og slett tok motet fra 99% . Jeg skjønner at mange ønsker å sikre gevinst, og ja det er vanskelig å drømme stort når kursen faller…

1 Like

La oss ta en anonym avstemning om det da:

  • Kjøpte du i dag
  • Solgte du i dag
  • Satt du stille i dag

0 stemmegivere

Og vi snakker naturligvis netto, om du gjorde begge deler

Du har helt rett. Samtidig tenkte nok mange (meg inkludert) at kjøpersiden ville være meget større en de som evt. selger tradingposisjoner basert på forumstøy. Og, viktigere, ser man på handelen i dag så fremstår de første minuttene mest av alt som et planlagt stunt (av et eller annet slag) som ender opp med å legge føringene for hva som skjer med de få løse aksjene: de nye håpefulle kaster kortene fordi det raser ned og enkelte longs orker rett og slett ikke lenger å ikke få betalt for å risiko. Så joda forum har litt å si, men det som har mest å si er hva store aktører med ulike intensjoner foretar seg.

Fjern spørsmålstegnene fra svaralternativene: satt stille, kjøpte, solgte.

1 Like

Pøbel! Da slettet jeg alle stemmene :stuck_out_tongue:

Har hatt viktige møter på ESMO

– En eventuell fremtidig fase 3-studie vil koste mye penger, og det vil kunne være nødvendig med samarbeid med større big pharma-selskaper. Har dere hatt noen møter med slike selskaper her på ESMO?

– Vi har vært i samtaler med disse selskapene over lengre tid, og Bristol Myers Squibb står for ipilimumab og nivolumab i NIPU-studien. Vi har også et samarbeid med AstraZeneca, som står for produkter til vår DOVACC-studie på eggstokkreft. Men vi snakker med flere selskap, og dataene våre ble jo nå nettopp presentert. Så ja, vi snakker med noen selskaper her, og vi vil fortsette med det.

De Sousa peker på at neste store mulighet for videre diskusjoner vil være BIO Europe-konferansen som skjer i november.

5 Likes

Egentlig ikke, jeg mente hvordan prisingen vil bli hvis det går som vi håper at SOC blir dagens immunterapi pluss uv1 for de fleste kreftindikasjoner. Det selges vel CPI for ca 500 milliarder pr år, hva blir årsomsetning for UV1???
Beslutningsforum sa nei til forbedring fra 14 til 18 mndr, nå har jo UV1 lagt til 4.3 mdr til de 18 månedene, antagelig mere, fordi mange her på forumet antar at forskjellen vil være større i 1 linje enn 2 linje ved tillegg av UV1 , kanskje er vi i nærheten av en dobling av OS kontra cellegift, hva da Beslutningsforum!

2 Likes

Jeg kjøpte og det viser listene i morgen :ok_hand:

11 Likes

Dagens ekstreme kursfall kom på så høyt volum at det ikke kan forklares med at nervøse småaksjonærer solgte seg ut fordi de ikke skjønte sitt eget beste. Når man får et så voldsomt misforhold mellom positive fundamentale nyheter, og påfølgende stort kursfall på stort volum, kan det neppe forklares på annen måte enn som en ren kursmanipulering av store aktører.

7 Likes

Se på de, der står de i all sin prakt og får en hyllest for timing, når faktum er at salget deres egentlig burde vært skamgjort.

EDIT: … hvis markedet hadde forstått noe av siste dagers nyheter, og det faktum at Midelfart også solgte en hel del før resultatet ble publisert av ESMO.

Tror ikke man skal bli altfor konspiratorisk. Tenk alle retails som kjøpte mellom 177-137… Når de nistirrer på ASK-kontoen på Nordnet og ser at verdiene bare fordufter, er det lett å tenke at de har gjort en feil… Og dette forsterker seg.

Hvis du er på kjøperen er det jo bare å ta imot på dager som denne.

Volumet var betydelig lavere i dag enn på onsdag forrige uke, 80m vs 132m.

1 Like

Mitt poeng var ikke at det er vi her inne som har solgt oss ut og presset kursen ned, men en får veldig ofte ett inntrykk ut ifra et så aktivt forum hva markedet vil gjøre. Stemingen blant flere her inne som kan sine saker var lumpen etter presentasjonen lørdag. Ja vi hadde vel alle håpet at kjøpersiden skulle stå (bedre) imot i dag.

3 Likes