Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Lillesøster, som var den store aksjonæren, solgte 80k på listen 17. oktober, som betyr at handlene skjedde 13. oktober. Da var VWAP 120,7 . Hun har altså spart kr. 8,70 på det per sluttkurs i dag. Ikke så veldig imponerende, og mye mindre enn hun ville drevet opp kursen med i morgen hvis hun skulle kjøpe dem tilbake. Finansavisen er mao. nok en gang helt på jordet.

18 Likes

Selskaper som redder menneskeliv eller bidrar til økt livslengde er mer verdt enn tech-selskaper som lager biler…

I dag ble jeg skuffet over OSBX. Får håpe at Jansrud tar med Folketrygdfondet på en utforkjøring da de låner ut aksjene sine til Janus.

Poenget er at dette utnytter “de store”. Jeg er kanskje litt konspiratorisk, men en politisjef ble ganske nylig dømt for å selge hasj…

Nå var det nok for blodtrykket mitt. Fortsatt like stor tro på U men helt ute for første gang på lenge. Lite som hjelper når Oslo Børs agerer som den gjør

1 Like

Da er jeg redd for at blodtrykket ditt vil få det enda verre etter en tid når du tenker tilbake på at du solgte på en dag som denne.

1 Like

Jeg håper du har rett👍 Fryktelig synd klimaet er som det er for tidlig fase pharma. FTF og såkalte medier som Healthtalk gjør heller ikke ting bedre

1 Like

Totalt irrasjonelle og feilaktige kursbevegelser har jo tross alt en tendens til før eller siden bli korrigert…

1 Like

Ja satser på det👍 skal ikke sutre men det er et alvorlig problem med klimaet for spennende pharma selskaper i Norge og det er fryktelig synd. Alt fra tidligere nevnte medier, til manglende dekning i mer mainstream media av det som burde vært store og gode nyheter til forrige byråd sin trenering av tomteregulering og dermed utvidelse av Oslo Cancer Cluster.

Jeg gjorde en flott deal i gamle dager på Algeta men de pengene er fleregangeren borte i Targovax, Pcib og nå Ultimo.

Poenget mitt er at vi har mange lovende selskaper, helt i verdenstoppen, men vi må virkelig få gjort noe med rammebetingelsene

1 Like

Dette har dere garantert diskutert mye tidligere, men håper likevel noen av de flinkeste skribentene kan svare/utdype:

Hovedargumentet for at INITIUM drar ut er fordi UV1 virker og pasientene derfor ikke dør/får progresjon. Men hvordan kan vi sannsynliggjøre at dette er årsaken?

Kan det tenkes at årsak er:

  1. Begge armene gjør det bra pga. SOC og forbedret praksis blant spesialistene?
  2. Pasientene som er rekkrutert er kortere i sykdomsforløpet?
  3. Pasientene er yngre eller i bedre form osv?
  4. Årsaker knyttet til Covid?
  5. Annet?

Takk, og beklager til dere som har diskutert dette før.

3 Likes

5: - Minst: 1mrd dollars takk

Ingen andre nyere studier eller real-world data vi har sett tilsier dette (tvert imot, vi har ikke funnet noen med bedre resultater enn historisk kontroll).

Studien har like inklusjonskriterier som historiske kontroller, så dette bør ikke være tilfelle i en grad som signifikant påvirker den ene eller andre retningen. Se heller nedenfor:

Det vi har sett er indikerer at effekten er negativ for pasientene (de er noe sykere med dårligere prognose / senere screening og diagnose), som taler for at UV1 er det som gir effekt gitt at avlesning ikke finner sted.

Ikke som vi har klart å finne. Med forbehold at noe er glemt.

7 Likes

Hvor mange events skal det være i kontrollarmen hvis man følger historiske data, nå?

Mitt innlegg handlet om haussingen på forum. En irrasjonell eufori noe markedet svarte på i dag. Hjelper ikke hva forumdeltakere mener aksjen er verd når det ikke er kjøpere til de kursene forumdeltakere drømmer om. Få som har interesse i å analysere hvorfor kursen faller noe som er minst like interessant som når den stiger.

4 Likes

Eller er den egentlig rasjonell, mens markedet er irrasjonelt?

1 Like

Fortell oss mer om denne haussingen og euforien som eventuelt ikke er begrunnet og hvorfor ikke det som skjer nå langt på vei er ren markedssvikt. Ellers alltid stas å «diskutere» på to fora parallelt.

5 Likes

Jeg mener jeg så markedmaipulasjon i dag. Samme skjer i BGB siste dager. Jeg har tjent penger på det jeg, men sjekker noen gang tilsynet hvem som kjøper og selger

1 Like

Nei diskusjonen bærer kanskje ikke godt av sted polygon , men etter mine over 40 år på OSEBX er det ikke særlig overaskende! Trodde hele veien mange ville agere slik med sell on news i Nipu i dag. Men her er det bare å ta de lange brillene på for oss som tror at de fundamentale dataene fra Nipu har vesentlig betydning for fremtidige studier som vil bli publisert.

5 Likes

Kan jo nevne noe som ikke ble innfridd:

Håp om oppdaterte data utover august, da nyere data er forventet å gi enda bedre OS, så konfidensintervall kan bli 0,99 i stedet for 1 i øvre grense.

Håp om at ESMO ville gi mange store nye aksjonærer fra dag 1.

Håp om at ikke Oslo Børs skulle ha en skikkelig blåmandag generelt sett.

Håp om flere nye oppdateringer med kursmål 200-250 som forklarer situasjonen for Oslo Børs folket.

Håp om at kurs skulle holde seg rundt tidligere nivåer.

7 Likes

Og i seg selv. For NIPU og fremtiden for UV1 i mesoteliom. Jeg er fortsatt der jeg da @Truls2 . I høyeste grad også!

1 Like

Presis det samme jeg satt og lurte på. Har dagen i dag vært en større manipulasjon av kursen?
Det er jo ikke lovlig, men det er ikke første gang noen «treffer» bra like før nedgang.
Det burde i så fall være mulig å sette hale på den grisen for de som har tilgang.