Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg også :+1:!Men tviler litt på avtale fase 3 innen MPM før vi får data fra Initium.
Handler om kost nytte totalt sett,Hva tror du?

Ofte ser man forsvinnende små nettoendringer på dager som dette med høyt volum og store kursutslag. Og da er det vanskelig/umulig (med våre lister). Noe som selvfølgelig er med overlegg fra eventuelle utøver(e).

4 Likes

Håper det er markedssvikt, men følger @BJ111 på poenget med manglende nedgangsanalyse:

I dagene før ESMO opplevde jeg en ganske euforisk oppfatning her om hvordan kursen skulle gå når de 1000 i salen fikk se resultatene fra NIPU. Nå når kursen går ned er forklaringene at markedet ikke skjønner noe av alt det «vi» i denne tråden skjønner.

To av de 1000 i ESMO-salen ytret seg negativt om resultatene og ble dømt nord og ned…… Ok, mulig de bommer, men det åpenbare spørsmålet «vi» her inne bør spørre oss er jo hvorfor det er bom stille fra de andre 998?? Folk her forventet jo at salen skulle tas med storm.

@vegar_beider nevnte det, men virker som de fleste er mer opptatt av å fordumme markedet eller peke på markedsmanipulasjon. Sannheten er jo at dersom de 998 (som ikke er en gjeng med noviser) hadde blitt like blown away som den gjengse tekinvestor, så hadde ikke tradere kunnet senke kursen. Selv ikke en fra Bergen :wink:

16 Likes

Når det gjelder kursmål, så er det vel en selvfølge at de analytikerne som følger selskapet ville se webcasten i dag, før de publiserer noen nye kursmål. Jeg tror DNB kommer med nytt kursmål i morgen, men det kan godt være det drøyer litt. I det store og det hele ikke noe man skal bruke mye energi på. Men hadde jo vært hyggelig om de kom med noen gode justeringer for å underbygge selskapets kommunikasjon rundt resultatene.

3 Likes

Men onsdag, torsdag og fredag hadde også “markedet” trua.

Kan se ut til at du ikke er kjent med at vårt alles folketrygdfond villig vekk låner ut store porsjoner aksjer slik at et stort investeringsfond i London over lang tid kan kjøre en kjempestort.

For øvrig mener jeg at en fair markedsverdi på Ultimovacs i dag burde ligget på minst 10 - 12 mrd. kroner.

Jeg tror det blir en pen rekyll i morgen. Tror også at Q3-rapporten om to uker kan bli en pen trigger.

Markedet har i for stor grad fokusert på den direkte potensielle verdien av Nipu, i stedet for mer rasjonelt å fokusere på den indirekte verdien for helheten i selskapet.

5 Likes

All is well and good. Men jeg vil gjerne se noen rasjonelle argumenter som kan underbygge at kursen er lavere enn FØR studien «feilet» i juni. Og/eller hvorfor et statistisk signifikant signal fra NIPU og 2L meso ikke burde reprise aksjen andre retningen enn det som ble fasit i dag.

Jeg tør aldri spå kurs på OSE. Jeg er fundamentalt investert og kan ikke rå over denslags. Selv om du og enkelte kanskje ikke tror det, så søker jeg etter negative signaler mer enn den store majoriteten gitt egen eksponering.

Finner jeg noe som taler imot investeringen reduserer jeg umiddelbart (og omvendt). Og det vil jeg i så fall være helt åpen om.

8 Likes

Det er jeg enig i. Men i dag fikk vi altså vite at vi på Q3 om to uker får vite hva ledelsen har kommet fram til sammen med FDA om avlesning av INITIUM, og det kan absolutt da skje før 2024 selv om det er hva som foreløpig er guidet. Det trenger ikke ta så lang tid dersom man vet hva man skal gjøre. En måned fra eller til har veldig lite å si for statistikken nå.

5 Likes

Nei her tror jeg du tar feil! Var 1-2 opponenter i salen som var utnevnt på på forhånd for å prøve seg på innsigelser, Men argumentene var jo bare vrøvl og veldig så uviktig bla. som henki har nevnt tidligere.

1 Like

Det var ikke vrøvl, men langt på vei underbygget det at signalet var like usannsynlig som imponerende gitt at UV1 ble gitt så sent i sykdomsforløpet og i en «håpløs» indikasjon.

2 Likes

Det kan ikke sies ofte nok:

PoC med 90% sikkerhet i NIPU gir oss en særdeles god pekepinn på hva det er som gjør at INITIUM drøyer så voldsomt.

Hvis det lukter som en hund, kjennes ut som en hund på pelsen, bjeffer som en hund, og attpåtil ser ut som en hund…

…er det faktisk mulig at det er [insert suspense] en hund?

Spør for en venn, seff.

2 Likes

Det er ikke reaksjonen fra de to som var poenget mitt, men den manglende positive reaksjonene fra de 998 andre…

1 Like

Takk for svar. Hvordan fungerer selve oppfølgingen av pasientene, og registreringen?

Kan en forsinkelse i registrering eller rapportering av død/progresjon ha skjedd? F.eks pga. Covid eller ressurser på sykehusene osv?

Jo har mast mye(trolig unødvendig mye) på ledelsen om de nye kriteriene for avlesning av Initium og blir spennende ved Q3, men tror ganske så sikkert at vi først får data før i H1, forhåpentligvis i Q1 2024.

1 Like

Det er her forventningene hos enkelte har gått helt av skaftet.

Dette er ikke en studie som gir grunn til å bli blown away i utgangspunktet. På ESMO presenteres det også Fase 3-studier med HR<0,50 og særdeles lave p-verdier. DET er dine typiske “blown away”-studier, for “mannen i gata”.

Poenget her er at man må kjenne til UV1 sitt utgangspunkt og rasjonale, for å forstå hvor spektakulært dette resultatet er.

  1. Mesotheliom er en indikasjon hvor de ikke har gjort noen tidligere studier, de bare hopper rett inn i en Fase 2 med 118 pasienter.

  2. Dagens “standard of care” feilet også på PFS, men viste gode resultater på overlevelse, akkurat som UV1. Altså, dette er en veldig vanskelig indikasjon å få gode resultater i. Det finnes ingen godkjent behandling i andrelinje.

  3. Rasjonalet til UV1 er at det kan virke på ca. 85-90% av alle krefttyper. At vi ser “tegn” til effekt på dette i 2.linje mesotheliom er en stor prestasjon, spesielt sett i lys av punkt 1 og 2. Det er f.eks. Melanom og NSCLC som er indikasjonene hvor de har best rasjonale for å fungere, ikke i Mesotheliom.

  4. Hadde Ultimovacs brukt 40 år på å gå all-in på Mesotheliom-medisin, så hadde kanskje ikke resultatet vært revolusjonerende. Men dette er altså en “bonus”-indikasjon og resultatene tilsier nå at de kan/bør prøve seg i videre studier i Mesotheliom, og at det er grunn til å prøve seg i en lang rekke indikasjoner der hvor ulike CPIs i dag gir effekt.

Vi må kanskje vente både måneder og år før markedet virkelig forstår hva som er i ferd med å skje, og priser Ultimovacs riktig. Men èn ting er sikkert: Jeg er her når det skjer. De aksjene blir her inntil BP kommer og betaler det de er verdt.

39 Likes

Euforiaen før helga synes også jeg var litt i overkant. Oppturen var allerede tatt da resultatene ble lekket på onsdag. Forventet ikke noe revolusjonerende fra ESMO, men trodde kursen ville ligge relativt stille. Kanskje med en dipp pga gevinstsikring.

Ingenting som skal påvirke i denne grad.

Gitt historisk kontroller burde INITIUM ha lest av for snart et år siden.

i NIPU gikk det 3-4 mnd i datavask, men det er altså en studie gjennomført av akademikere som ikke akkurat har dårlig tid. Du vil ikke se noe som ligner på den tiden i INITIUM vil jeg tippe (dette er Ultimovacs egen studie).

Nei, det kan jeg ikke se for meg er en mulighet. Andre er sterkere på dette enn meg, men tror de kan bekrefte det samme.

De jobber nok ikke noe raskere av at du maser på dem - snarere tvert i mot. Og så må du rette til INITIUM for ikke å forvirre nye lesere. Du tror 1Q24. Jeg tror kanskje det kan skje før jul. Men det blir fra oss begge ganske ubegrunnet tro.

2 Likes