Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Skrev ett langt innlegg om hvordan markedet “der ute” (les: utenfor TIs vegger) lett kan senke kursen ned igjen etter siste dagers hendelser. Forkastet det da Capaz sine ord her egentlig beskriver det helt perfekt på en mye kortere måte og det kan ikke sies bedre.

6 Likes

Hvor kjapt beveger disse profesjonelle investorene, som man trodde skulle inn i dag, seg egentlig? Var det realistisk at de skulle stå linet opp i morges, eller var det mer en ønsketekning? Har de det travelt? Kan det være at de kommer etter hvert?

Nei, storfisker ønsker heller å ta posisjon gjennom emisjoner eller andre transaksjoner, ikke kjøpe seg opp i markedet.

1 Like

Litt mye synsing her WVH; velger å være konservativ her og tenker3-4 mnd. vask, men ikke la oss igjen få en “vaskediskusjon”.
Er egentlig ikke så interessert i kortsiktig utvikling i min langsiktige portefølje i Ulti med nå 42k aksjer, men langt mer i min private mer kortsiktige portefølje, så lar diskusjonen her nå ligge for min del.

1 Like

Vel, etter i dag så kan vi ihvertfall konkludere med at de opererer med minst T+1 dag før de gjør noe :joy: :sob:

1 Like

Ja polygon, ganske så ubegrunnet . Tiden får vise!

Rettet til Initium nå i H1 eventuelt Q1,

Prøver å ta med meg det positive som kom fram idag. De Sousa bekrefter to ganger at nipu er accellerated approval materiale.

De aller fleste vet hva det er. Men det er markedstilgang før man er ferdig med fase 3. Han nevner accelerated approval fast track designation bla. De har en god sak mener jeg.

-Betraktelig lenger overlevelse.
-Dobbelt så høy respons rate og
-ingen ekstra bivirkninger.

  • hard to treat indication.

Husker ikke hvor lang tid en slik behandling er men er det ikke 3-6 måneder?
Edit: Fast Track | FDA

60 dager søknad for fast track først. Så der blir første evt trigger her. Slik jeg forstår har de ikke søkt om dette. Hvorfor spurte ingen om de allerede hadde søkt dette…

Får de dette er det aldri mer ned i sumpa.

Initum avklaring var veldig kjapt levert. Om de har planen klar nå tenker jeg at vi fort har ett svar ved årsskifte.

Ellers var dagen til å bli fysisk dårlig av. Lei meg på alles vegne.

7 Likes

Det finnes jo et tilsyn, vi må vel bare håpe de er på jobb…

Noen med oversikt om hvor mange aksjer som kreves for å være topp50 og topp 100?

Du klarer ikke selv om- uansett hvor hardt du prøver søta: For noen er det bare “Game on” blink blink

Topp 50 : 62000

1 Like

Med kun 3% som solgte og 22% som kjøpte, så tror jeg vi kan avskrive den teorien. Og dersom TI sin «irrasjonelle eufori» har smittet over på noen som ikke leser her inne, så kan jo det bare ha skjedd i form av «irrasjonelt høy» aksjekurs i forkant av presentasjonen. Og om de som ikke leser her inne ikke er like «irrasjonelle», så burde de jo ha solgt og balansert den etterspørselen.

Det som etter mitt syn var en helt irrasjonell prising av aksjen gjennom gårsdagen var altså på alle måter andre aktører enn de som skriver og leser her inne sin skyld.

3 Likes
16 Likes

Igjen var ikke mitt poeng at deltakere her har kastet korta og presset prisen ned, men stemningen her inne inne etter ESMO var i mine øyne mer negative enn positiv og det så vi igjen på kursen i går. Jeg kjøpte mer i går på 120 jeg så får vi se hvor lenge lufta er ute av ballongen. Det går forhåpentligvis fort mot initum avlesning, så får en håpe at makro ikke påvirker kursen for negativt fremover. For min del ferdig kjøpt her nå, men klarer nok ikke motstå om vi faller videre ned :hugs:

4 Likes

Men hvordan skal den negativiteten påvirke kursen da, om det ikke er i form av salg?!

Om hele poenget ditt (nå) er at noen som ikke leser TI ble mer negative og solgte i går, så blir jo det bare en selvfølgelighet.

Når begeistringen for POC allerde virket død her inne lørdag så hadde jeg blitt overrasket om markedet tok nyheten noe annerledes. Ja vi solgte oss kanskje ikke ut her inne, men når momentet snur er det mye lettere for aktører og styre kursen dit de vil som vi så i går.

2 Likes

Det er altså kun din subjektive oppfatning. Var det dumt at de plottene krysset? Ja. Tar det bort verdien av effekt målt ved HR som er signifikant? Nei

3 Likes

Jeg tror du skal ta høyde for at folk ikke er ærlige i en sånn poll, folk ønsker jo og «støtte» caset med å vis optimisme om de først er inne.

Ja, det kan være. Kanskje naivt av meg å tenke at folk ikke lyver selv om det er anonymt. Men det må jo bare gjelde de spesielle tilfellene som har solgt litt da, og heller ikke ønsker å kjøpe igjen. Resterende som har solgt ønsker jo heller kursen ned eller bryr seg ikke.

1 Like

Hva er deres nye TP?