Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Jeg tipper vi har sett forventing rallyet allerede. Men håper jeg tar feil. Short inndekning kan dog holde eller drive kursen. Vi får se

Vi er et pænt stykke fra de ca. 180 NOK vi så på NIPU inden shorten satte en massiv stopper ind for opgangen. Vi ved ikke hvad den ville have banket op i uden shorter bank …
Forventnings rally og FOMO må ligge et pænt stykke højere…

1 Like

Jeg registrer dere ser på hva Bayer betalte for Algeta, det blir for meg en sammenligning som ikke henger på greip.

Algeta hadde EN medisin i prostatakreft

Husk nå for all del rasjonale til UV1, dette er uten sammenligning. Et godt INITIUM resultat er et «Yervoy/penicillin-øyeblikk». Betydningen kan ikke overvurderes. 180kr på forventning? Ja da mener jeg markedet ikke har den minste anelse av hva er godt INITIUM resultat vil bety for kreftbehandlingen. Einarsson på sin side snakker om «Donald duck tall» og tok opp igjen et potensielt Yervoy-øyblikk på gårsdagens radium. Dette kommer fra konservative og jordnære Einarsson som har enorm respekt i bransjen. Når skal markedet forstå hvor stort dette KAN bli??

Jada her er for all del risiko og nedsiden er stor, men den enorme potensielle oppsiden tror jeg er svært undervurdert av markedet.

7 Likes

Tror nok du skulle skrive "over 30 milliarder NKR "

1 Like

Sorry, da ble det der bare komisk. Takk for korrigeringen.

1 Like

image

Endelig i pluss i ULTI, så dette er nok kurstoppen :smiley:

23 Likes

image

11 Likes

Hva sa jeg? Universet svarte umiddelbart liksom.

image

5 Likes

Nå hadde du muligheten til å bli den eneste på forumet som har gått i pluss totalt sett på dine biotech-investeringer, og så tok du ikke sjansen :open_mouth: :rofl:

3 Likes

Har Janus redusert shorten? Sjekket Shortnordic nå og ser ikke Ultimovacs på listene lengre?

Nei, det har de ikke. Her er fasit og hva man skal forholde seg til: Details - Short Sale Register

:+1:

Et spørsmål. Av alle disse aksjene Janus låner for å shorts, hvor stor andel har de solgt i markedet og hvor mange sitter de fremdeles på? Er det noen som vet det?

Vi vet at de har solgt 874 975 aksjer i markedet. Vi vet ikke hvor mange de har lånt.

3 Likes

Men @Tartilo : JHI sitter neppe med hundretusenvis av aksjer som de er klare til å selge short i skrivende stund. Hvem som låner ut til shortselgere er jo en kjent sak, og man kan avregne listene over hvem / hvilke kontoer som kjøper og selger (eller låner til short – transaksjonen ser likedan ut) med hva SSR viser og det matcher (trolig) ganske bra.

Det viktigste å merke seg er at shorten ikke er økt på mye høyere kurser. Det demonstrerer svak conviction og/eller at det ikke er mer krutt igjen å selge i markedet.

11 Likes

Kan jo være at de opererer på samme “nivå” som FTF, og bare har bestemt seg for å sette en target på 2,5% short i Ulti.

Edit: Noen som husker størrelse på short i det nederlandske alzheimer-selskapet?

Er jo veldig enkelt case egt.

Studien er på overtid, er det;

  1. UV1 som har enorm effekt på sine pasienter og i den andre gruppen med Soc så er det mange flere dødsfall/progresjon.

  2. Soc har bedre effekt enn prognosene tilsier og det vil ikke bli en statistisk forskjell mellom gruppene.

Short synes risk/reward til alternativ 2 med nåværende shortposisjon er bra.

1 Like

Tja. Har du først shortet tre prosent av selskapet på kurs 70-80, så hvorfor ikke ta et par prosent til på kurs 140 dersom du tror på veddemålet.

Om SOC plutselig skulle ha en stor forbedring i effekt vs. historiske data så er det langt på vei en større sensasjon i dag enn at UV1 er hovedårsaken til at events ikke inntreffer.

Redigert.

1 Like

Jeg har da ikke sagt at jeg synes det, må lese igjen