Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det vil være helt normalt at topp 10 - 30 aksjene har svært lave utlånsrenter, men small- og mid-cap aksjer er på et helt annet nivå enn det de 0,25 % - 0,75 % som er typisk kan få på big caps som helt klart har volumet.

Hvis man får kvotert 7 % som lånerente, skal man dessuten ta høyde for at banken tar en god margin de også avhengig av volum på lånet (DNB markets håver ikke inn penger hvert kvartal sånn helt uten videre :man_shrugging: ).

Er det noen med en stor posisjon og kunde forhold til DNB kan de jo spørre hva de kan få i rente for å låne ut 50 -100K ULTI aksjer. Så kan man jo trekke det “tilbudet” når man har hørt en pris som antagelig vil gi en grei indikasjon på hva lånerenten for volum ligger på.

https://www.redeye.se/events/966280/redeye-theme-fight-cancer-2?tab=schedule

Da går sjefen på podiet kl. 10:31! :clap:

12 Likes

Steike bra presentasjon som vanlig!

19 Likes

Det er så mye støy i denne tråden at jeg skumleser de fleste innleggene, men her klarte jeg tydeligvis å overse ditt innlegg. Takk for at du fikk sjekket det ut hos DNB👍

Renten bestemmes vanligvis av tilbud/etterspørsel, så Janus har nok en lav rente på den første bolken med aksjer de lånte. Etter hvert som etterspørselen har økt BØR FTF ha økt renten på utlån.

8deq08

6 Likes

Ser hele seansen ligger ute nå.
Sausen går på fra 1t 34m 🫡

20 Likes

Å vente på noe godt:

Dette er en lett omskriving av ordtaket som lyder henholdsvis på engelsk: «good things come to those who wait», og på norsk: « den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves ». I et av kapitlene i Sigurd Hoels roman En dag i oktober fra 1931 brukes frasen som et manende gjennomgangstema.

Mitt manende mantra​:innocent::pray:

1 Like

Dersom Ultimovacs ønsker å gå til FDA for å få ordnet seg med Fast track/BTD/AA på et studie der de ikke er sponsor, hvordan blir det da med å hente/bruke de helt oppdaterte dataene som de da naturligvis vil ønske å søke med? Vil sponsor da kunne sette foten ned for dette til de selv har kunnet publisere data via utgivelse/konferanse eller kan selskapet kreve å bruke oppdaterte data til søknadsformålet? Kan for eksempel Helland nekte Ultimovacs å bruke helt oppdaterte data fra NIPU opp i mot FDA? Det var jo Helland/OUS som bestemte når NIPU-data skulle presenteres i første omgang.

2 Likes

Han sa vel at de var klare til å masseprodusere UV1 allerede til neste år og at dette var viktig å ha klart og kunne vise til FDA ved en eventuell fase 3 søknad.

24 Likes

Tja, dette var det han faktisk sa, riktignok under overskriften phase 3 ready:
“Very importantly, we have now a commercial process. We manufacture our vaccines already, as a commercial process. So, if we would need to start selling our vaccine next year , you know, we could be doing [that]. This is very important when you move to phase 3, but also when you enter into partnering negotiations with big pharma.”

Noen av dere som følger selskapet tett som vet om dette har vært kommunisert like tydelig tidligere?

Jeg oppfatter for ordens skyld det han sier om å selge vaksinen neste år som en illustrasjon av produksjonskapasitet. Men om en legger godviljen til kan det kanskje også tolkes som å holde døra på gløtt for å få UV1 på markedet om en skulle få AA.

35 Likes

Har denne positive vinklingen om NIPU blitt postet før fra 1 jan?

6 Likes

Legge ut en sånn artikkel på en dag da de fleste av oss har nok med å få bena under oss a gitt. Fint at noen tar et tilbakeblikk. Takk Rolsu :slight_smile:

1 Like

https://www.redeye.se/video/event-presentation/972472/ultimovacs-ceo-carlos-de-sousa-presents-at-redeye-fight-cancer-event-2024-january-24

3 Likes

Arg, pluss-sak. Likte dagensmedisin bedre før.

Presentasjonen er fin og bra den, men har man sett noen presentasjoner med Carlos av Ulti, så vet man jo ca. hva det går i.

Men paneldebatten med Mendus CEO og Circio CEO etter presentasjonen? Gull gull gull gull. Gir virkelig et godt innblikk av utviklingen i vaksine-spacet, og hva som trolig er i ferd med å skje her. Aldri sett Carlos så lite tilbakeholden. Begynner 12:40.

28 Likes

Dr Wiklund fra Circio skjønner veldig godt hvilket sprengstoff Ultimovacs sitter på dersom vi skulle få positiv avlesning om en drøy måned. Virket veldig entusiastisk på Ultis vegne (og på de dryppene han som klokker kan få ved eventuell ultisuksess).

21 Likes

Dette har vel ikke noe med Ultimovacs å gjøre?

«ADC moment» refererer til den ovennevnte diskusjonen på Redeye, hvor det ble kommentert at gode resultater fra Ultimovacs kan bli kreftvaksinenes «ADC moment». Så langt jeg kunne forstå er ADC en teknologi som har fått fornyet interesse blant BP i det siste, bevist gjennom et flertall oppkjøp og avtaler innen spacet.

Underforstått; gode resultater i INITIUM vil være en massiv døråpner for kreftvaksiner generelt, fordi det vil tiltrekke seg stor oppmerksomhet både fra klinikere og BP, som igjen vil føre til store investeringer i dette feltet som frem til nå blant mange har vært ansett som «verdiløst».

10 Likes

Lisse pasning fra Wicklund til Carlos der :soccer: :soccer:

2 Likes

Skjønner, jeg har ikke fått med meg redeye diskusjonen så jeg ikke så ikke sammenhengen.