Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Nei, må innrømme at jeg ikke husker dette fra 2013. :slight_smile:

Touchè!

Bra å se at skadefryd er innafor. :smiling_imp:

1 Like

Men du husker Betalutin sin fra 2018. Skjønner :slight_smile:

2 Likes

Targovax fikk fast track med Oncos i 2021

Ja, faktisk. Og jeg husker også den samme euforiske halleuja-stemningen. Samt den spenstige “ikke-kom-her-og-vær-negativ”-holdningen. :grin:

4 Likes

Det kløpulveret ditt klør aldeles ikke. Vi som følger dette caset er innforstått med at slike designasjoner ikke er særlig kursdrivende isolert sett, så fremt ikke det er gjenstand for manipulasjon og organisert haus som i BGB. Videre er/var det åpenbart at NIPU-data var gode nok for fast-track.

Det er mer interessant at det ustanselig skal komme “ja men NANO/PCIB/TARGO” fra sidelinjen. Jo takk, har hørt om de casene. Og jeg bryr meg fortsatt ikke. Jeg holder aksjer i et annet selskap basert på et sett særdeles strenge kriterier. Kriterier som påstått relevante skrekkeksemplene aldri oppfylte.

At det er saklig/begrunnet optimisme her inne er ikke veldig rart, gitt derisking og selskapsutvikling siden 2019. Og det er fortsatt mulig å få en inngang til en altfor billig penge, slik jeg ser det.

19 Likes

Mange rare mentale reaksjoner som blir trigget av det som skjer i verden

1 Like

https://twitter.com/ultimovacs/status/1754434952320454668

image

Holom med kommentar i dag også:

Finansavisen klarer ikke å la være å fokusere på det negative:

Snakk om å sparke inn åpne dører… :man_shrugging:

5 Likes

Finansavisen eller Holom? :thinking:

2 Likes

Det blir å flytte portis fra DNB til Pareto ved første og beste anledning.

9 Likes

Jeg blir mer og mer overbevist om at Holom og DnB er de som har gjennomført (og tjener penger) på de store short posisjonene.

2 Likes

Har tenk på å finne et alternativ selv - vil se på Saxo Bank

Handler folk hos DNB fortsatt? Dyrest og kjipeste løsning, analytikere som bare skal lure deg inn i case så de store får solgt eller som i denne situasjonen, så de store får short-hjelp. Kjører “hun investerer” reklamene, bare rett før krakk, så de store får solgt seg ut osv.

DNB: “Keeping you poor”

4 Likes

I mars er det forventet at Ultimovacs kommer med resultater fra studien innen malignt melanom (hudkreft).

– Det blir spennende. Lykkes de vil de være helt i front sammen med selskaper som Moderna i forhold til å vise positive randomiserte data for en kreftvaksine. Det vil videre styrke vår tro på at selskapet kan lande en god avtale med en partner innen 6-12 måneder etter dataene kommer i mars, sier Holom.

Han tror spesielt den amerikanske legemiddelgiganten Bristol Myers Squibb (BMS) vil være veldig interessert.

Ikke noe galt med artikkelen og innholdet, det er bare denne vinklingen man er mektig lei. Og det er verdens enkleste sak å unngå fra DNB sin side ifbm. sitatsjekker / gjennomsyn av utkast.

9 Likes

Er så enkelt som at “aksjekursen kan rase” gir i snitt flere klikk enn “Kan gå 5 gangeren ved positive tall”, alle som leser lurer jo på om det er deres favorittaksje de snakker om med den overskriften.

8 Likes

Litt off-topic:
Er ikke gitt at Finansavisen og DN gir deg det.

Jeg snakket lenge off-record med en journalist i DN om et komplisert tema, så sa han at han ville skrive deler av det som et intervju. Jeg sa OK om jeg fikk det til gjennomlesning. Han sendte meg så svarene mine slik han hadde sammenfattet det, men jeg fikk ikke se spørsmålene hans så da ga ikke gjennomlesningen noen mening.

Mange journalister man ikke skal stole på er i hvert fall min konklusjon etter en rekke saker.

2 Likes

Jeg har relativt omfattende erfaring med media både privat og profesjonelt. Du skal være eksepsjonelt lite pedagogisk og/eller kløktig for å ikke klare å få en vinkling på den ene eller andre måten når du er selve kilden / intervjuobjekt i saken. Legg til at du er gjenbruksfjes som analytiker. Da bestemmer man selv sak og vinkling.

6 Likes

Når Holom nevner “rykter om emisjon” i et intervju dagen etter NIUPU-melding, eller at “aksjekursen vil rase dersom INITIUM feiler” samme dag som FDA gir tommel opp til NIPU-data så er han 100% klar over hva han gjør. Dette dreier seg ikke om dårlig pressehåndtering.

39 Likes