Er det noen som vet immun responsen i de 30 pasientene fra uv-103?
Men INITIUM bekrefter ikke universelt, bare de første stegene på veien. Enda en grunn til å tro at det kan ta tid før «riktig» prising.
Spennende tidslinje. Mars kan ikke komme fort nok!!
Universelt betyr vel like mye det motsatte av persontilpasset, som det betyr goldilocks scenarioet at det vil være veldig effektivt mot veldig mange krefttyper.
Min tanke var mer at det kreves flere studier før den kan sies å bekrefte universal delen.
Det handler om å sannsynliggjøre. Igjen, for ørtende gang: når tidligfasesignaler fra ett enkelt tidligfasestudie fikk BMS til å bla opp 2 mrd. USD for et par år siden for en asset med lignende rasjonale, hva er da datapakken basert på 4x tidligfase og 2x randomiserte verdt?! Forutsatt, slik man håper og tror, at PE-møtes (med god margin) i INITIUM.
At det skal ta så evig lang tid før UV1 er ute av huset til fair multipler tror jeg aldeles ingenting på. Alt tilsier at et pharma vil se på en validert tech som dette som noe man skaffer seg med en eneste gang. Det er ikke tid eller insentiv til å trekke føttene etter seg i dette spacet og med det enorme CPI-markedet på tur inn i patentsolnedgangen.
Og det er før man begynner diskutere at Gaudernack bør/må få Nobelprisen for et de facto paradigmeskifte/gjennombrudd innen kreftbehandling. Dette er virkelig ikke Algeta. Dette er ikke lignende noe som helst annet i potensiell impact som noen gang har vært i emning her på berget (eller andre steder, for den saks skyld).
Personlig er jeg oppriktig trøtt og lei av at denne basale historien og begrunnede optimismen langt på vei er helt tapt. Jeg er lei negativiteten. Jeg er lei bøssete stråmenn fra andre case og utfall som ikke angår dette whatsoever. Jeg er lei av at ikke flere sier og skriver noe så åpenbart og sant som det ovenstående. Jeg forstår at det har blitt slik, men fy f*en så lei man blir.
Jeg tror at hvis Initium blir bra nok så rekker ikke Ultimovacs å bekrefte noe som helst mer før selskapet er kjøpt opp.
Finito.
Husk at vi kan være med på å påvirke, med å minne ledelsen og de største aksjonærene på hvor store verdier som potensielt ligger her. Og hvis det viser seg at ballen går i mål, bør vi være med på å spre det glade budskap.
Tror dere FTF forstår dette? Eller kommer de til å selge hele veien opp? Hvis det blir slik
Nei, de kommer nok til å ligge der med opp til 10% eierandel sånn som de typisk har, og de kommer nok til å fortsette å låne ut aksjer nesten gratis uten å tenke noe som helst over hva slags påvirkning det kan ha.
Jeg skal ihvertfall gjøre mitt og kanskje labbetur fra kr sand til Oslo for å delta på en kvartals presentasjon går viralt

Mener du med at selskapet selges på et eller annet tidspunkt, at det er opplest og vedtatt at Ultimovacs selges, at det er umulig å holde Ultimovacs på norske hender. Danskene har klart det Novo sibirsk er vel 6x mere verdt enn Equinor. Sier ikke med det at Ultimovacs blir like mye verdt, men en salgssum vil umulig generere like mye som inntekter for UV1 kan komme til å gjøre in the long run!
Føler at det nesten er en opplest sannhet her inne at Ultimovacs blir slukt av BP fortere enn svint. Ps den siste setningen er ikke myntet på deg spesifikt.
Det er nok et uttrykk for hva som er mest sannsynlig på en god datapakke. Ton Berkien (CBO), ansatt for å nettopp snakke med the usual suspects, antydet på fjorårets investormøte i Oslo at det handlet om å få «UV1 out of the house» for å komme raskest mulig til marked og pasienter.
Finnes det løsninger som på et eller annet vis kan holde UV1 på norske hender? Antakelig. Er det mest sannsynlig? Neppe. UV1 fortjener og trenger et bredt ph3 registreringsprogram. Og det krever ikke-norske muskler og infrastruktur.
Det er også selskapets uttalte strategi: partner + bredt ph3 program.
Partnerskap ja, men oppkjøp er vel noe annet?
Ja, det finnes som sagt sikkert løsninger som ikke nødvendigvis betyr rent oppkjøp. De bare anses som mindre plausible av (tilsynelatende) selskapet selv og folk som kan litt om slikt. Om jeg fikk velge, så hadde ikke noe vært morsommere enn å få bygget noe i Norge / å fortsatt være aksjonær. For egen investeringstese forblir det dog mindre viktig.
Synes bare at det er j… synd at det skal være slik!
Selskapet er fryktelig lean til å skulle kunne stå på egne ben gjennom en go to market prosess og forbli selvstendig. Hvor mange er de, 30? (26 blir det sagt på øret) De må i tilfelle oppbemanne ekstremt fort.
Skadevirkning av at biotek i norge er så nedknust.
Men for all del, de har jo vist en ekstrem gjennomføringsevne med en liten organisasjon. If you want to go fast, go small.
NANO hadde jo på en helt annen måte rigget seg for å kunne stå på startstreken med en stor og internasjonal organisasjon, men nedsiden var jo at selskapet hadde en alt for stor kostnadsbase.
Knallbra q rapport.
29 stk. inkludert i DOVACC var vel ikke så verst?
Ingen har forventet fullt datasett nå.