Og dette betyr at såfremt positiv avlesning i INITIUM så er Janus i en megaknipe?
Sikkert solgt mer i dag. Men det betyr at noen kjøper. For nå svelges det unna en del på kjøp. Vi får bare se på listene i kveld.
Hver krone kursen går opp, så taper de en god årslønn på papiret.
Øker med 41.000 ish. Veddemålet begynner å få grei størrelse…!
48.285 for å være nøyaktig
Takk! Ikke kan jeg regne heller
Interessant at ULTI er det 7.mest shortede selskapet på OSE. Gitt at jeg har klart å telle riktig nå da…
Få deg insider, join oss på chatten - så teller jeg for deg
#Reklame
Vært insider lenge men har prøvd å holde aksjer på en underarms avstand en stund (og avsluttet derfor INSIDER medlemskapet). Men var kun nære på å hoppe inn igjen idag for å kjenne på trykket i INSIDER-chatten.
Tror også de øker short i dag. De liker tydeligvis stor risiko.
Har kostet en del å ta kursen fra 165 til 155 på dette volumet.
Som er mye for oss, men ingenting for dem.
Janus lever fortsatt på feilet Meso (NIPU)
Men det fremstår jo tross alt smartere å shorte fra 160,- enn fra 70,- Jeg geni erklærer dem ikke altså!
Hvis Janus må tilbakelevere innen 18. april og ikke mot formodning har gjort en avtale med en ignorant storaksjonær vil de enten:
a) forsterke oppgangen ved PE met
b) kunne begrense nedgangen ved evt fail
Lukter win-win dette. For oss.
Dem stocks gotta be handed back.
Nå er du farlig nerme å si velfungerende marked
Eller om det er en negativ eller tvetydig avlesning så er det jackpot.
Det er spennende å se dette fra utsiden også!
Er det ingen her som er bittelitt nysgjerrig på hvorfor Janus tenker så diametralt forskjellig fra de fleste her inne? Hva er det de mener at de ser og skjønner, som andre ikke gjør?
De som kjøper og satser på oppgang, kan kun tape innsatsen. For Janus er det en risiko for gigantiske og ødeleggende tap om dette blir blink for UV1. Allikevel øker de.
Jeg tror ikke det er noen som sitter med 1 mill aksjer uten å følge med på caset, så de må nok kjøpe mesteparten til markedskurs en eller gang før GF april. For litt kommer de vel til å kunne låne fra “dumme” indeksfond eller andre som bare har aksjen som en del av å en bred portefølje.
Litt mer overordnet så er det jo ganske sporty å ha en så stor posisjon i forhold til det normale volumet. Om vi forutsetter 5 % rente for hele lånet så er det også en kostnad på 20.500,- per dag på disse kursnivåene.
Dette har bokstavelig talt blitt direkte og indirekte diskutert siden NIPU “feilet” i fjor sommer. Siden den gang har hovedstudien blitt utsatt igjen fordi pasientene ikke får progresjon og NIPU har oppnådd (hittil) signifikant overlevelse. Nå leser altså hovedstudien av i mars. Sammenlignet med historiske kontroller skulle den ha lest av sommeren 2022 om ikke UV1 hadde effekt. Man finner ikke real-world indikasjoner/data på at populasjonen i INITIUM skulle være særlig friskere og/eller at SOC plutselig fungerer dobbelt så bra. Tvert i mot.
JHI sitter ikke på noen annen informasjon enn oss. For alt vi vet er det snakk om en ren sektorshort basert på faktorer som mcap vs. cash-runway pluss eventuelt generisk sannsynlighet for at et legemiddel når markedet. Ingenting annet enn sistnevnte gir egentlig mening, fordi all tilgjengelig informasjon og helt, helt basal sannsynlighetsregning tilsier at de kommer til å tape veldig mye mer penger enn de allerede har gjort.
FTF utlån/reduksjon totalt 1.223.000
Synlig short totalt 1.204.000
Om vi kan gå god for at den synlige shorten er de eneste som shorter, så har Janus / Adage bare drøye 20k krutt aksjer igjen.
FTF har 307k aksjer igjen de kan låne ut