Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Venter et skikkelig rally en av dagene her nå. FOMO bør nå peak mot slutten av uka fram mot D-dagen 1. Mars. For gjerdesitterne er det høy risiko å vente særlig utover denne uke med å ta posisjon. Ser det er mye fokus på shorten i tråden. For min del så gjør det situasjonen mer pirrende. Å sitte over avlesning gjør man så klart primært fordi man tror det blir endepunkt møtt. Men en viktig motivasjon blir også nå på mange måter å være med å vinne over shorten. Går dette veien kan vi inkassere dobbelt. Tenker det kan bli en historisk børsdag og det ønsker jeg å være med på.

7 Likes

Går dette veien kan vi innkassere mye mye mer enn bare dobbelt (om noen måneder):blush: Og ved PE møtt kommer Janus til å dekke seg inn. Det blir ingen ny reprise av ESMO hvor de banker ned kursen. Jeg tipper vi ved PE met ser en åpning på rundt 300kr før en haug av longere gevinstsikrer og kursen går litt ned. Deretter starter Janus inndekning og longerne angrer og kjøper på FOMO. Så tar det helt av og kursen går opp mot 500kr før ASCO​:partying_face:

8 Likes

Hvis man ser på denne undersøkelsen, så gir det en indikasjon på at CRO klarer å kvalitetssjekket data for 2pasienter pr dag. Så om det er 66 med progresjon i INITIUM så er vi i området 33d. Om CRO jobber helg etc så har vi passert 40d siden databasen ble åpnet, så det kan komme any time nå.

4 Likes

UV1 har gitt oss Proof of concept på at den fungerer gjennom flere fase-1 studier og første fase- 2 studie, NIPU.

Det er smått sensasjonelt å tenke at denne studien gir såpass gode data på overlevelse, siden Malignt mesoteliom har generelt en veldig dårlig prognose.

Carlos de Sousa, administrerende direktør i Ultimovacs, sier i en uttalelse at NIPU var en tøff utfordring fordi brysthinnekreft er kjent som en kreftform som er svært vanskelig å behandle, spesielt i andrelinjebehandling der det ikke finnes et etablert standard behandlingsopplegg.

Verdt å nevne at NIPU pasienten nettopp har vært igjennom førstelinje behandling med kjemoterapi som Carlos nevner ovenfor. (Stråling gir som vi kjenner til et kraftig nedsatt immunforsvar)

Fant i tillegg en liten sak der Gustav uttaler seg på NRK, som akkurat ikke burde gi de beste forutsetninger for gode NIPU data. Skjønner nå i ettertid de som faktisk var nervøse for denne avlesningen, og at han legen på chatten hadde riktig.

Virkningen tar tid

Det tar imidlertid noe tid før kreftvaksiner virker, noe som gjør det vanskelig å behandle pasienter hvor kreftsykdommen har utviklet seg svært langt.

  • Det tar litt mer tid enn kjemoterapi. Hos de pasientene som får en virkning, ser vi at de først får en stabilisering av sykdommen. Kreftcellene holdes i sjakk, forteller han.

Hos noen kan svulsten over tid forsvinne, men det kan ta flere år. I de fleste tilfeller i kombinasjon med annen type behandling, fortsetter han.

Hvis resultatene er positive, vil man starte et større forsøk med den hensikt å få vaksinen godkjent for vanlig kreftbehandling.

Nå er det avlesing av INITIUM om få dager. Estimatene som er gjort viser vel 98% sannsynlighet basert på CheckMate057?

Lykke til alle sammen! :pray::pray:

37 Likes

Dette intervjuet er altså helt tilbake fra 2011, og understreker hvor omfattende og tidkrevende det er å utvikle nye behandlingsmetoder. Forskningen begynte på 70-tallet, de kliniske studiene har pågått det siste tiåret, og de første randomiserte Fase2-dataene tikker nå inn som perler på en snor.

Ultimovacs er et sten-på-sten-prosjekt som ikke har tatt noen snarveier, og valgt en nøktern «underpromise/overdeliver»-type kommunikasjon, som tidvis har vært til dels irriterende for eksisterende aksjonærer, men nå er det endelig tid for å få svar på det alle har ventet på; resultatene fra INITIUM.

33 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Skjønner ikke hva du snakker om.
Har holdt Ultimo i flere måneder.

Hver enkelts posisjon er ikke tema for denne tråden så kommer ikke til å skriver mer om det tema.

Var med referanse til Callestuntet ditt, der U ble nevnt som et selskap med dårligere r/r, frem til du dumpet traden der kort tid etter.

Greit å vite hvem man leser og litt empiri på hva vedkommende faktisk gjør, særlig når det inneholder uttrykte betraktninger om hva som er lurt å gjøre mtp kjøp/salg, mens det gjøres noe annet i praksis.

5 Likes

Tatt ut av sammenheng. Skrev ikke det.

Blir helt urimelig det du kommer med. Alle selv ansvarlig for det de gjør på børs. Har aldri anbefalt noen noe som helst. Vi avslutter denne diskusjonen her.

De aller fleste på dette forumet forventer en positiv melding nå i mars. Hvorfor er det da misnøye mot å geare investeringene sine?

Jeg kan ingenting om CFD. Men jeg, som andre, tror jo på en lykkelig slutt i Ultimo, vil ikke en post på, la oss si 10.000kr i CFD være ålreit da, da?

Jeg har råd til å tape 10.000, og sånn jeg forstår det så finnes det muligheter for ikke å gå mer i tap enn dette, selv om posten er gearet.

" – Har du noen tips til tradere som ikke har prøvd seg på CFD-handel tidligere?

– Mange tradere og investorer kan bli skremt av høy belåning i CFD-produktene. Vi tilbyr derfor en ordretype som heter «Garantert stop». Bruker man denne stopp-tap-funksjonen, vil man være garantert å ikke tape mer enn et forhåndsbestemt beløp som er lik eller mindre det man har tilgjengelig på konto, uansett hvor stor eksponering man tar."

Kjør debatt!

(Ps: det er nødvendig å ta med disclaimeren som også står på alle nettsider jeg har funnet, om CFD:

72% av alle ikke-profesjonelle kunder taper penger på CFDer hos denne leverandøren.)

1 Like

Kan man i så fall ta den debatten i en annen tråd? :pray:

1 Like

Jeg synes det kan virke som et greit krydder i porteføljen gitt at man er klar over risikoen. Sannsynligheten for at aksjen midlertidig faller nok til at man blir knocket ut er jo ikke ubetydelig, så selv om tapet ikke kan bli mer enn 100% av det man har på investeringskontoen må man i hvert fall planlegge med at man kan komme til å tape hele innsatsen.

I samme gate, er det mulig å handle opsjoner i Ultimovacs hos noen norske meglerhus?

Jeg tenker som så at denne aksjen er litt spesiell det er et være eller ikke være, og på negativ melding så vil bunnen falle ut og mange vil tape ganske mye,uansett.

Hvorfor ikke da geare antatt gevinst. Tapet blir jo omtrent det samme likevel. Om dette går i dass

1 Like

Jeg tror hovedargumentet er at man relativt lett kan få midlertidige svingninger før avlesning som kan føre til tvangssalg og stort tap, gitt at giringen er høy. Eks om du har 5x gearing og Janus klarer å shorte ned kursen med 20% så har du tapt hele innsatsen.

3 Likes

Igjen, jeg kan ingenting om dette, så mulig jeg spør om noe som ikke er relevant.

Men , vil man ikke kunne bestemme seg for når man selger en CFD, og ved å velge salgsdato til f.eks en dag i mai så forsikrer man seg mot de svingningene?

Har ikke handlet i CFDer selv så vet ikke hvordan dette funker i praksis, men iht Wikipedia Differansekontrakt – Wikipedia så er det ingen tidsbegrensning på slike kontrakter.

Dersom du ønsker en tidsbegrenset kontrakt så kan forwards/futures eller opsjoner være alternativer.

Kom gjerne med detaljene hvordan man kan geare ultimovacs.

1 Like

Øke huslånet og kjøpe flere aksjer :man_shrugging:

1 Like

Mulig det kommer et rykk til uka, men jeg holder ikke pusten for det.
Jeg tror de som skal syne avlesing har tatt plass, og de som ikke skal syne data har noen dager igjen på å komme seg ut. De neste dagene/ukene fram mot melding tror jeg vil styres av kortsiktige tradere (og kanskje noen flere angrep) og det vil gi seg utslag i volatilitet, som igjen trekker til seg flere tradere.

Det har vært så god tid til å ta plass, og det er matet så mye aksjer i markedet, at jeg har ikke troen på den store FOMOen. Om vi får et rykk tror jeg heller vi vil se en trader-selloff/short, som igjen vil klare å ta livet av momentum.

  1. mars er ingen D-dag. Heller ikke 11. mars. Å flagge slike dager bidrar til forventningshauss og påfølgende anger-mode når forventningen ikke innfris.
    Guiding er innen 31. mars. Skal de rekke det ene eller det andre bør melding komme tidlig. Men de har selv nevnt både emso og asco, og ikke lovet noe som helst.

Så melding kan komme i påska selv om styreleder har sagt at de skulle styre unna påske-melding, så i den grad han har kontroll på cro kan vi kanskje se bort fra melding siste del av mars.

Jeg synes ikke denne tråden skal være noen arena for pushing av derivater og kontrakter av ymse slag. Få det på en annen tråd.

34 Likes