Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Regner med ferske biotekselskaper venter i det absolutt lengste med å notere seg på Oslo børs/prøver å få notert seg på andre børser enn OSE fremover. Makan til giftig markedsplass.

1 Like

Vi er tilbake der vi var FØR late breaking abstract ble bekreftet…

Dette begynner virkelig å bli trist. Skulle tro dem har drept noen! :skull:

Dette er da ikke småsparere sin feil! Vi må seriøst slutte å skylde på alt og alle!

1 Like

Ikke så trist, nå kan du laste opp billige aksjer og få høyere avkastning når INITIUM blir eksepsjonell! Dette er en god mulighet!

9 Likes

Ja, ikke rart når det narrativet som har oppstått (bevisst skapt av noen?) er at NIPU-resultatet var njaa…, og i buskene lurer emisjon.

Når NIPU i realiteten var en gedigen risk relief for UV1 i seg selv (PoC), og spesielt for resultatene vi venter på i INITIUM (der tid gått tyder på bedre og bedre resultater og avlesning er på overtid deluxe).

4 Likes

Også shortere og FTF.

1 Like

Det er Janus sin feil, men småsparerne her tipper lasset med sine 40-60k salg per dag. Det veies opp delvis av kjøp fra samme gruppe, så som gruppe totalt er det heldigvis en svakt positiv påvirkning fra at småsparere er i aksjen. Men pga. Janus sitt volum, så ville bortfallet av småsparer-salg tippet lasset i aksjens favør og gjort Janus sin jobb umulig. Da ville vi tatt imot alt de kunne selge short og aksjen ville steget samtidig. Det er 100% Janus sin skyld at kursen faller, men en av grunnene til at det fungerer er at småsparere selger med dem i frykt. De store i aksjen har stort sett holdt seg nøytrale, med unntak av FTF da selvsagt.

Sånn er aksjemarkedet… Suck it up!

Hva var det man skulle gjøre igjen på børsen når blodet flyter. Som da covid kom f.eks. Hva var det igjen?

Kjøpe Equinor…

buy the rumor sell the news, er vel det som gjelder i disse tider. Var mulig å gjøre ganske god profitt på kort tid.

Det går helt klart an å samle seg mot shorterne. :slight_smile: Man trenger ikke stå passivt på siden og reagere på det de gjør som om det er en naturlig markedsreaksjon å falle 35% på overraskende gode data. Jeg tar opp dette nå fordi det også ser veldig lukrativt ut å begynne akkumulering nå for de som har ledige midler eller holde på det man har for de som sitter inne, men det får være deres valg.

Grunnen til det er enkle: FTF når snart sin limit da de har nå 656 614/1 530 000 aksjer igjen og har sagt de må opprettholde en viss andel for ikke å ha “shortet for mye”, hva nå enn det betyr.

Janus sitter med over 733000 aksjer short, som er nå mer enn FTF har igjen av aksjer i selskapet.

Det er en begrensning her som snart nås. Og i all den tid kurs og case ikke er i samstemming er det relevant å investere på differansen til fair value på 200-230kr/aksje. Eventuelt på kurstriggeren 8. november, når resultatet av samtalene med FDA ang. åpningen av INITIUM blir fremstilt for oss på Q3. Det kan også komme før, CEO har bare lovet at han vil ha det klart til Q3.

Det er nok flere aksjer enn FTF sine til låns. Tipper det er lavere rente/kost på FTF sine bare

2 Likes

Helt enig, og jeg har benyttet meg av den feilaktige prisingen (min mening) og handlet mer i dag😊 Man får bare utnytte denne pre-julegaven fra Janus. Så håper jeg de får en dårlig jul for å si det mildt.

3 Likes

Må jo være særdeles fristende for hvalene å bare drar denne opp igjen noen titalls kroner​:blush::blush:

Tipper noen av de store begynner å bli lei shortingen…

Jeg er mer positiv og tror aksjen skal snu snart. Det vil komme spennende nyheter på Q3 og jeg tror vi kommer til å få INITIUM OS i år.

Tror også shorterne ikke kommer til å få tak i flere aksjer å låne. Tviler FTF låner ut alle sine aksjer

Fra e24- Radforsk kritiske til FTF shortsalg.

«Houg sier at fondet er en langsiktig investor som skal eie aksjene over tid, som betyr at mesteparten av porteføljen er tilgjengelig for utlån.»

Så får vi se hvor mye de låner ut.
Snakk om å ødelegge for seg selv og resten av eierne.
For småpenger i rente.

1 Like

Det har ikke vært det hittil, hva får deg til å tro at det er tilfellet? Short-muligheten i Ulti er ekstremt presset, sammenliknet med de fleste andre selskaper på Oslo Børs. Den mest sentrale plassen for short i det åpne markedet, Nordnet, har stengt aksjen for shorthandel.

Ja vi kan si at det finnes, men renten på disse i åpen pool var vel 17% sist vi sjekket og stigende?

Den er ikke åpen for short via Nordnet lengre:

1 Like

Andre enn meg som føler det skjer noe bak kulissene? Jeg synes det har vært VELDIG stille fra styreleder (Jonas). Han burde vært den første til å være i ekstase av dataene!

1 Like