Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Nei, men vi vet det med all sannsynlighet om bare to uker. Finner du det ikke litt bemerkelsesverdig at Holom plutselig begynte å snakke i alle kanaler om emisjon nå etter NIPU-data? At det altså i disse kun tre ukene plutselig er så presserende?

2 Likes

Jeg adresserer bare den usikkerheten som allerede er skapt, av andre enn meg. Det har vært diskutert i flere døgn uten at jeg har sagt noe som helst.

Men altså, nå har vi vel fått ganske tydelige signal på at vi får en pekepinn på når INITIUM vil lese av til q3 pres.

Det er under 2 uker til.

Så hvorfor begynne å spekulere i når INITIUM vil lese av ?

3 Likes

Selskapet sier fortsatt H1 2024 som tidspukt for avlesning, alt annet enn det blir spekulasjon / håp slik jeg ser det.

Jeg likte forslaget til Andy best uansett, det hadde slått beina under all frykt for emi.

Hvorfor frykter dere EMI? I så fall trenger de kun en liten på si 2-300 mill. Sikkert nok av institusjonelle som vil delta uten særlig stor rabatt. Faren for stor utvanning mener jeg ikke er reell. Med mindre makro rævkjører alt fullstendig naturligvis.

3 Likes

Tror vi snakker forbi hverandre nå.

Jeg lurer på hvorfor vi her i tråden begynner å diskutere avlesningstidspunkt, når vi uansett (etter alt å dømme) får det om 2 uker, og det er svært nærliggende å anta at det blir H1 2024.

Jeg har ikke sagt noe om emi, det får være noen andres diskusjon.

3 Likes

Du har helt rett. Når selskapet kommuniserer at de har kasse frem til H2 2024 så er det ingen nyhet at emisjon blir tema i H2 2023. Det er normalt i denne bransjen etter min oppfatning og Holom som analytiker har egentlig bare kommentert det åpenbare.

Så er jeg enig med deg @polygon i at akkurat der vi er nå så ville jeg ikke agert på noen emisjonsfrykt frem til info om INITIUM om et par uker, men jeg mener at markedet egentlig begynte å ta hensyn til emisjonsfaren for lengst… idet INITIUM-avklaring begynte å strekke ut i usikkerheten.

3 Likes

“Emisjonsfare”. Sier vel sitt

2 Likes

For å forklare psykologien i markedet?

Nå få dere få kontroll på nervene gutter og jenter! Selskapet har sagt at de har cash til å syne både INITIUM og FOCUS. Inntil det blir en forandring på det gjelder det som er guidet! Mange her som prøver å skape problemer ut av noe som ikke er et problem. I aksjemarkedet gir det deg en ulempe i forhold til andre aktører. So sit back, relax and enjoy the show!

22 Likes

Da bør man ihvertfall starte med å skrive at det eksplisitt er det man prøver (mener jeg da).

Markedet må gjerne – for min del – tro at INITIUM kan bli utsatt og utsatt videre.

Men vi her inne (og de som ser intervju / leser aviser med intervju) har jo nå fått ganske tydelige signaler om at vi får avlesningstidspunkt på / innen q3 pres. Så når det blir en diskusjon her inne hvor ev. forutsetninger er fraværende, så skaper det dessverre bare ytterligere potensiell forvirring om mulige avlesningstidspunkt.

4 Likes

Vil bare skrive én ting til før børsen åpner: Det er mye frustrasjon når det gjelder shorting av Ultimovacs. Jeg er enig i at dette er uheldig, MEN la oss slutte å bare se på de negative aspektene ved det. Husk nå at shorterne også setter en «bunn» i aksjen pga inndekning. I dag for eksempel er et naturlig punkt å dekke inn shorten sin (oversolgt, positiv momentum signal, SMA200 osv), og det kan skape en reaksjon opp. Det viktigste for oss er at den lange trenden er opp slik at short taper penger sakte men sikkert.

Jeg har sett det som skjer nå 100 ganger på forum før. Nå er stemningen så jævlig i sørpa og da virker ALT negativt. Men husk at når alt ser forferdelig ut så er det «forferdelige» priset inn og bunnen satt.

17 Likes

Dette tenker jeg kunne vært et veldig godt innspill. En garanti eller et aksjonærlån som gir rett til konvertering med 5-10 -20 % rabatt ift neste emisjonskurs. Dette ville tatt luften ut av hele det konstruerte “emisjonsspøkelset”.

Risikoen er at en del tegner seg for et slikt lån, og deretter dumper ut ytterligere aksjer, da de er garantert tegning med god rabatt ved neste emi. Derfor må det begrenses til de store langsiktige som har vist stabilitet over år.

2 Likes

Tiden jobber vel aldri for biotek selskaper, og når det blir snakk om penger som holder til da og da, så kommer frykten sakte snikende for at de må hente penger, hvem får ta del i emisjon, hvor mye blir eksisterende aksjonærer utvannet, steroider for shorting.

Kjenner jeg har lyst til å filleriste Folketrygdfondet. Burde være begrenset på hvor mye de kan låne ut av freefloat aksjer. Alt for lett å manipulere kursen for shortere nå

1 Like

Men kan vi vær så snill å ikke hause opp emisjonsspøkelset før vi vet noe mer om når den store, store triggeren blir avlest?? Det er bare 13 dager til vi sannsynligvis vet noe mer om det, og selskapet har penger til H224?

6 Likes

Finansiering er IKKE en problemstilling for dette selskapet. Selv om enkelte analytikere med løs kjeft sprer FUD i media og/eller andre på forumet aksepterer (med vilje eller ikke) det feilaktige premisset.

4 Likes

Snu det til noe positivt nå! Dette betyr at de siste dagers nedgang IKKE skyldes langsiktige eiere som vil ut av aksjen, men spekulative investorer som tror kursen skal ned. Dersom DIN investeringsteori er riktig kommer du til å vinne ENDA mer på at aksjen er shortet (på lang sikt).

11 Likes

Jeg blir egentlig mer overrasket over hvor mange som virker å ha solgt? Da emi-praten ble tatt opp tidligere sto 20+ pers klare til å senke slike kommentarer ned i søla. Nå er de akseptert og motstanden er svak mot disse.

Fakta i caset nå er: FTF låner ut i stor stil fortsatt, men er egentlig tomme i forhold til sin strategi om å kun låne ut en del av sine aksjer i selskapene sine. De sier også de skal være ansvarlige investorer og i situasjoner hvor shortingen skader selskaper skal de ikke bidra til det. Så vi får bare håpe de tar et ekstra blikk på Ulti nå. Og ser hva faen de har gjort.

Jeg har kjøpt 400 aksjer til over disse dagene, og har derfor hatt noen kjipe dager nå. Men at det var FTF som hadde lånt ut 250k aksjer til til short og gjort dette, det hadde jeg aldri trodd. Tross tidligere praksis. Helt sinnsykt.

Min strategi har alltid vært: Ville jeg ha kjøpt på denne kursen? På 177 kr, sto jeg på nja som svar. Fra 155 ca. og ned var det et klart ja. Nå på 96+, så er det et helt klart ja, da INITIUM avklaringen 8 november blir en stor fundamental driver for verdien av selskapet.

I forhold til kampen mellom kjøpere og selgere her, så tar Janus høyere og høyere risiko for å bli satt i en umulig dekknings-skvis. Og tross hva mange sier, så taper de fortsatt uhorvelig med penger på rentene og kursutviklingen hittil.

Det tristeste for meg er at et 20-talls småsparere hver dag bidrar til nedsalget med sine 1-3k aksjer og forverrer situasjonen. Uten disse ville Janus vært fucked.

13 Likes

Heftig å selgerne bare dumper ned …