Jeg fikk noen kokte hjerner emojis når jeg skrev for et par dager siden at algoritmene hadde til hensikt å kjøre kursen under 100.
Når Janus har 300 000 aksjer disponible til å la smarte roboter gjøre jobben for seg, er det klart de får til det. Jeg trodde heller ikke at de lot seg stanse av LBA og gode fase II, det er ingen garanti for endelig suksess.
Det var helt i tråd med strategien at når selskapet skulle begynne å snakke rundt dette selv, så gasser Janus på for å få det til å fremstå som at markedet er skuffet over tall / effektene man ser.
Nå skal Ultimo , dessverre mener jeg, spille av opptaker fra Helland sin presentasjon i Madrid. Der har man som kjent allerede gått ut og forsvart presentasjonen og hvordan seansen ble tolket feil / endte fordi en i salen stilte spm som Helland ikke hadde anledning til å svare på.
Denne seansen høres ikke veldig bull og bra ut for kursen, jeg klarer ikke å forstå logikken med å dele dette når det kom lite godt ut av den.
I mine øyne en feilvurdering av management, men kanskje de kan rette det opp da de også skal ha en Q&A? Hvis ikke er det faktisk til mer hjelp for Janus enn oss.
Et annet forhold jeg ser mange glatt hopper bukk over er forventningene til når de kan lande en deal på disse dataene. Det er klipt inn mange ganger hvilke BP Ulti prater med, men ingen som har referert Sousa på perioden han mente det ville gå før en deal var på plass.
Her er kommentaren:
Aksjonærer i Ultimovacs må enten håpe på et oppkjøp, eller en lisensieringsavtale med et stort farmasiselskap som kan gi penger i kassen og øke selskapets verdi på Børsen. Dette kan eventuelt ta 12–18 måneder, ifølge de Sousa.
– Et oppkjøp er utenfor vår kontroll. Bioteknologiselskaper blir generelt kjøpt opp av store farmasiselskaper. Vi har derimot kontakt med flere for å diskutere lisensiering og vil legge frem resultatene for dem.
- sitat slutt -
Dette kombinert med at kassen er tom innen H2 2024 gjør de til et «perfekt» shortoffer. Dessverre.
Det vi kan håpe på skjer er også heldigvis sannsynlig. Mindblowing data fra Initium, bud, oppløftende nyheter rundt TET med mer.
Men vi jobber mot kynisk kapital og algoritmer, de har en tendens til å få til det de vil. At større investorer kan lese at deal på dette ikke kommer før okt 24 gir de ingen grunn til å stresse med å komme seg inn. Spesielt når man vet hvor stor markedsmakt gedigne shortfond har og hvordan dette kombinert med behov for påfyll kan radere kursen ennå mer.
Jeg er like skuffet over utviklingen i aksjen som alle andre longs, men summen av uheldig opptreden på ESMO, tvil rundt KM-plottene og effekt, lenge til deal og muligens kortere til emisjon og Janus som herjer fritt, så er dette dessverre biotekaksjonæres tunge hverdag.
Det er en shitty ride frem til pengene er på bordet, og da snakker vi om eksterne penger, ikke de som aksjonærene må ut med i jevne mellomrom for å fylle kassa.
Jeg blir ikke overrasket om denne kjøres under 90, men ref risk / reward og derisking, kan det gi en gedigen mulighet for de som klarer å se forbi støyen og usikkerheten som fortsatt eksisterer / eller som noen ønsker skal eksistere.
Faktum er fortsatt at UV1 virker ekstremt lovende, nå er det bekreftet i fase II og etter bransjens gullstandard.
Keep the faith!