Ok, mulig jeg har misforstått det, men da kan vi være enige om at formuleringen kunne vært bedre?
This webcast follows the presentation of the NIPU results at ESMO by the Principal Investigator, Professor Åslaug Helland
Ok, mulig jeg har misforstått det, men da kan vi være enige om at formuleringen kunne vært bedre?
This webcast follows the presentation of the NIPU results at ESMO by the Principal Investigator, Professor Åslaug Helland
733.000 aksjer pr natt til i går. Det kan også være flere aktører i tillegg som sitter med mindre enn 0,5%.
Da må du lese denne, det jeg delte er ordrett fra det Sousa er sitert på.
Som sagt, det virker til at flere ikke har fått det med seg og hvordan det også kan forklare fallet i etterkant.
Janus har 730000 aksjer solgt short nå (2,13%). Dette kan man finne på Finanstilsynets sider, all short over 0,5% er rapportpliktig, og det må meldes for hver 0,1% posisjonen forandrer seg over denne terskelen.
FTF i all sin velmente markedsliberalistisk-ideologisk ignoranse lånt ut 250000 til på mandag. Om det er til Janus vet vi ikke.
Det finnes trolig også x antall små short-posisjoner under 0,5% som ikke må rapporteres til finanstilsynet.
Trolig er vi på et sted mellom 3-5% short totalt, la oss bare gjette på 4%
Det er heller ikke uvanlig at mindre shortaktører piggybacker på større shortaktører. Tenk selv hvis du ville shorte U: Janus har jo bevist ganske tydelig at de kan styre kursen her, så hvorfor skulle ikke andre kaste seg på toget å tjene penger på at algoene til J presser kursen ned? Seff gjør noen det.
Det Gjelsten kunne gjort i denne situasjonen er å opptre som sentralbank, eller en lender of last resort om du vil. Situasjonen er ganske unik, så det kreves kanskje en unik løsning. Hvis Gjelsten, sammen med andre storeiere, hadde garantert runway frem til avlesning av INITIUM, så hadde emisjonsspøkelset forsvunnet, og Janus sin makt over aksjen hadde blitt kraftig redusert. Da kunne investorene konsentrert seg om det fundamentale og vi kunne fått en selvoppfyllende, positiv, spiral for en gangs skyld. Gjelsten hadde ikke trengt å stille med penger, og emisjonen hadde blitt satt på et gunstig tidspunkt.
Helt genialt, håper dialogen allerede er i gang 
Da mener han kanskje fra dagen i dag da? Han har i alle fall indikert kortere tid fra data til lisensavtale tidligere. Ganske sikker på at han har nevnt 6-12 måneder som typisk. Og det er bare å se på andre avtaler - sjelden det er over 12 måneder mellom data og avtale.
En ting er hva han mener, men de fleste må forholde seg til det han har sagt og blir sitert på.
Men er det virkelig noen som tror at INITIUM leser av først i slutten av 2024 nå?! de Sousa har sterkt indikert at han vil presentere en alternativ avlesning på Q om to uker, og man skal være rimelig pessimistisk om han da skal si 2H24!
Ja, og når han blir sitert på dette i et intervju om NIPU-dataene så er det vel nettopp naturlig å tenke at det er fra den dagen han mener?! Og altså ikke INITIUM-dataene.
Dette betyr vel bare at webcasten kommer som følge av ESMO-presentasjonen. Ikke at de skal vise video av den?
Poenget er at ingen børsnoterte selskaper kan vente med cash til det er 2 ukers drift igjen pp konto. Biotek er ofte ute når det er 6 mnds kasse igjen, det er styrets ansvar.
Dette er kanskje ukjent for mange og derfor leser seg man «blinde» på hvor lenge cashen er oppgitt til å vare. Det må beklageligvis adresseres lenge før det er tomt, forventede data eller ei.
Du, dette vet jeg.
Men å nå videreformidle Holom sin oppkonstruerte historie om kapitalbehov før avlesning av INITIUM er 
Poenget er bare å fjerne usikkerheten frem til avlesning, som ingen vet når kommer. Vi er i en ganske unik situasjon, og det krever kanskje unike løsninger.
Denne usikkerheten er 100% skapt av DNB og Holom nå etter data fra NIPU. Derfor jeg blir ganske oppgitt av at det nå blir pisket oppunder her.
Dette tidspunktet vil være i H2 24 i følge selskapet. Det er det de har kommunisert?
De hadde 344 mill på konto ved inngangen av juli og bruker ca. 200 mill i året…
Nå fornekter du Polygon, de må faktisk adressere dette om ikke så lenge.
Vi vet heller ikke når Initium leses av.
Du kan ikke vente til mai 24 på data og kassa er tom måneden etter. Jeg skjønner håpet og troen om at ting skal gå så raskt som mulig, men se i alle fall på det som en grunn til at noen avventer inngang, selv om du ikke er av samme oppfattelse.
Da kan man forstå fallene mer «rasjonelt»
Nei, men vi vet det med all sannsynlighet om bare to uker. Finner du det ikke litt bemerkelsesverdig at Holom plutselig begynte å snakke i alle kanaler om emisjon nå etter NIPU-data? At det altså i disse kun tre ukene plutselig er så presserende?
Jeg adresserer bare den usikkerheten som allerede er skapt, av andre enn meg. Det har vært diskutert i flere døgn uten at jeg har sagt noe som helst.
Men altså, nå har vi vel fått ganske tydelige signal på at vi får en pekepinn på når INITIUM vil lese av til q3 pres.
Det er under 2 uker til.
Så hvorfor begynne å spekulere i når INITIUM vil lese av nå?