Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

De eneste som selger, har ikke aksjer :joy:

Vi får håpe folk er like flinke til å holde på aksjene sine etter PE met, så vi får en skikkelig fortjent reprising👌

30 Likes

Forvalteren til Janus vil bare være heeeelt sikker på at han vil få sparken i løpet av mars!

3 Likes

Kjenner jeg kommer til å bli nervevrak hvis mange flere bruker fundamentaltråden framover, da jeg tror det er melding som tikker inn :joy:

5 Likes

Hvor er sugerørene ? Dra meg baklengs inn i fulekassa, da blir nok folkefiende nr 1 og shorteren ende bedre venner,.

Klør du meg på ryggen, så klår jeg deg, ikke sant Nicolai

Er oljefondet inne i Janus?

Ja, med en hel del.

1 Like

Bare å huske på denne:

2 Likes

Da bikket vi såvidt 4% synlig short. Rått! Kom nok litt mer også idag men så får vi se om det slår ut på synlig short eller ei. Nå tipper jeg de kommer til å prøve å holde den ca rundt her frem til VIP. Er vel omtrent det de har / klarer å få tak i ammo til.

Selv var jeg litt treig på morgenen idag og fylte opp litt på 132. Egentlig ikke helt iht plan - men så hadde jeg heller (egentlig) ikke forventet å faktisk fylle på ca der jeg indikerte som «worst case» for en stund tilbake. Litt overrasket men ikke sjokkert. De vet (nesten) hva de holder på med disse gutta :sweat_smile:

3 Likes

h3nk1 vet du hvilken av ETF-ene til Janus som inneholder Ulti-shorten?

Ingen aning - mulig @polygon så litt nærmere på det i sin tid.

Normannen er snu som bare pokker og kan se at ammo slipper op… Tror JHI har forregnet sig og dumpet kurs for tidlig og for mye —> ammo væk

Rekyl og FOMO

Kjæmpe angreb har haft mye lidt effekt. JHI har sikkert troet de ku skabe panik ved deadline….Normannen er for snu

2 Likes

Ja, kommer den fond der har Ulti short til at lide samme skæbne…? Og hvis ja - kan FTF så skrive et tab på kontoen på 1.5 million Ulti aktier til 500 NOK pr styk…? :open_mouth: ?

2 Likes

Om dette stemmer. Så ville det være absurd å dra in person til usa for å få en negativ melding.

1 Like

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Sjekket siste selskapspresentasjon. Uv1 har uansett en mulig plass i pasienter som er for skjøre til å tåle ipililumab. Dette er underkommunisert til nå og mulig nedsidebeskyttelse.

21 Likes

Mine kortsiktige Blue Skies scenarier med humoristiske tilsnitt mens vi venter:

1. Selskapet drister seg til å melde «PE met in INITIUM with excellent results» innen 8. mars.
  2. Selskapet har vært smarte: De har preppa mye av LBA-søknaden til ASCO klar på forhånd. Jobber som f hele helga, alle mann på dekk + lys på i hele lokalet. Fodora og Peppes observeres titt og ofte med leveringer til kontoret. 2 brett med energidrikk står klare i kjøleskapet + redundante kaffemaskiner for å sikre :eyes:.
  3. De melder 11. mars at LBA-søknad er sendt!
  4. I punkt 10 i innkallingen til GF den 18. april, er følgende foreslått: Rettet emisjon på inntil 10%. Klarert at i de ihht verdipapirloven har saklig grunn til å fravike prinsippet for likebehandling av tildeling i emisjonen.: De aksjonærene som i stor grad har bidratt til at over 4 prosent av utestående aksjer har vært utlånt til short, kan ekskluderes for tildeling (ref punkt i PWCbloggen om Forskjellsbehandling av aksjonærene eller ei og Ulemper – oppsummert). FTF-sjefen setter morrakaffen i vranghalsen og skjønner at her må det handles. Må bytte til reserveskjorta han har i skapet og sender et haste-memo om å kalle inn alle aksjer for å stemme mot forslaget. FTF får dessverre ikke flertall på GF, får en flashback til short-diskusjonen i E24 i fjor og tenker at: Jøss, du tuller ikke med ringrever som Jonas og de Sousa!
  5. Den 24. april 2024 kl 10:00 AM EST publiserer ASCO LBA-titlene. Dette er kl 16:00 norsk tid på en onsdag. Børsmeldingen om LBA kommer 16:05 og OBX går rett i trading halt 2 ganger siste 20 min.
  6. LBA avholdes i det store auditoriet i begynnelsen av juni. AA!
  7. Rett etter ASCO kjøres en rettet emisjontenk-på-et-tall. Vi sender ungene på panteinnsamling i nabolaget og overtegner så det holder i repemi. FTF får ikke tildelt noen aksjer. Etter fulltegnet emisjon har selskapet nye 1 000 000 000 på bok og står godt rustet til fremtidige prosesser etter sommerferien.

Hadde vært så utrolig bra om styret i Ultimovacs viser FTF at deres selviske handlinger får konsekvenser. Ja, FTF har sikkert mye penger å bidra med i tidligfase-biotek. Men Ultimovacs tar en for biotek-laget og setter skapet på plass.

Husk datarisiko!

30 Likes

Ref pkt 4 har de allerede en fullmakt fra GF i fjor de kan benytte når som helst. Også med fravikelse av fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer. :wink:

2 Likes

Ingen 6.30 melding. Da får vi holde pusten frem til 7.30😅

1 Like