Er oljefondet inne i Janus?
Ja, med en hel del.
Bare å huske på denne:
Da bikket vi såvidt 4% synlig short. Rått! Kom nok litt mer også idag men så får vi se om det slår ut på synlig short eller ei. Nå tipper jeg de kommer til å prøve å holde den ca rundt her frem til VIP. Er vel omtrent det de har / klarer å få tak i ammo til.
Selv var jeg litt treig på morgenen idag og fylte opp litt på 132. Egentlig ikke helt iht plan - men så hadde jeg heller (egentlig) ikke forventet å faktisk fylle på ca der jeg indikerte som «worst case» for en stund tilbake. Litt overrasket men ikke sjokkert. De vet (nesten) hva de holder på med disse gutta 
h3nk1 vet du hvilken av ETF-ene til Janus som inneholder Ulti-shorten?
Normannen er snu som bare pokker og kan se at ammo slipper op… Tror JHI har forregnet sig og dumpet kurs for tidlig og for mye —> ammo væk
Rekyl og FOMO
Kjæmpe angreb har haft mye lidt effekt. JHI har sikkert troet de ku skabe panik ved deadline….Normannen er for snu
Ja, kommer den fond der har Ulti short til at lide samme skæbne…? Og hvis ja - kan FTF så skrive et tab på kontoen på 1.5 million Ulti aktier til 500 NOK pr styk…?
?
Om dette stemmer. Så ville det være absurd å dra in person til usa for å få en negativ melding.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Sjekket siste selskapspresentasjon. Uv1 har uansett en mulig plass i pasienter som er for skjøre til å tåle ipililumab. Dette er underkommunisert til nå og mulig nedsidebeskyttelse.
Mine kortsiktige Blue Skies scenarier med humoristiske tilsnitt mens vi venter:
- Selskapet drister seg til å melde «PE met in INITIUM with excellent results» innen 8. mars.
- Selskapet har vært smarte: De har preppa mye av LBA-søknaden til ASCO klar på forhånd. Jobber som f hele helga, alle mann på dekk + lys på i hele lokalet. Fodora og Peppes observeres titt og ofte med leveringer til kontoret. 2 brett med energidrikk står klare i kjøleskapet + redundante kaffemaskiner for å sikre
. - De melder 11. mars at LBA-søknad er sendt!
- I punkt 10 i innkallingen til GF den 18. april, er følgende foreslått: Rettet emisjon på inntil 10%. Klarert at i de ihht verdipapirloven har saklig grunn til å fravike prinsippet for likebehandling av tildeling i emisjonen.: De aksjonærene som i stor grad har bidratt til at over 4 prosent av utestående aksjer har vært utlånt til short, kan ekskluderes for tildeling (ref punkt i PWCbloggen om Forskjellsbehandling av aksjonærene eller ei og Ulemper – oppsummert). FTF-sjefen setter morrakaffen i vranghalsen og skjønner at her må det handles. Må bytte til reserveskjorta han har i skapet og sender et haste-memo om å kalle inn alle aksjer for å stemme mot forslaget. FTF får dessverre ikke flertall på GF, får en flashback til short-diskusjonen i E24 i fjor og tenker at: Jøss, du tuller ikke med ringrever som Jonas og de Sousa!
- Den 24. april 2024 kl 10:00 AM EST publiserer ASCO LBA-titlene. Dette er kl 16:00 norsk tid på en onsdag. Børsmeldingen om LBA kommer 16:05 og OBX går rett i trading halt 2 ganger siste 20 min.
- LBA avholdes i det store auditoriet i begynnelsen av juni. AA!
- Rett etter ASCO kjøres en rettet emisjon på tenk-på-et-tall. Vi sender ungene på panteinnsamling i nabolaget og overtegner så det holder i repemi. FTF får ikke tildelt noen aksjer. Etter fulltegnet emisjon har selskapet nye 1 000 000 000 på bok og står godt rustet til fremtidige prosesser etter sommerferien.
Hadde vært så utrolig bra om styret i Ultimovacs viser FTF at deres selviske handlinger får konsekvenser. Ja, FTF har sikkert mye penger å bidra med i tidligfase-biotek. Men Ultimovacs tar en for biotek-laget og setter skapet på plass.
Husk datarisiko!
Ref pkt 4 har de allerede en fullmakt fra GF i fjor de kan benytte når som helst. Også med fravikelse av fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer. 
Ingen 6.30 melding. Da får vi holde pusten frem til 7.30😅
Kan kanskje starte å hyperventilere helt til PE met/not met?
Ultimovacs sender ikke børsmeldinger 06.30 eller 07.30. Som regel kommer de 07.00.
En så viktig melding som PE møtt i Initium vil jeg ideelt sett gjerne ha en fredag ettermiddag f. eks kl 17.00. Da vil alle ha weekenden på seg til å fordøye nyheten.
Kan ev. bli i kveld også, etter amerikansk børstid, typ 22:00 norsk tid.
Eventuelt når som helst til 23:59 11/3, trolig i den tidssonen ASCO måtte benytte.
Og det kan bli om 30 dager. Chill!
Vi vet hvor denne haren hopper.