Kan kanskje starte å hyperventilere helt til PE met/not met?
Ultimovacs sender ikke børsmeldinger 06.30 eller 07.30. Som regel kommer de 07.00.
En så viktig melding som PE møtt i Initium vil jeg ideelt sett gjerne ha en fredag ettermiddag f. eks kl 17.00. Da vil alle ha weekenden på seg til å fordøye nyheten.
Kan ev. bli i kveld også, etter amerikansk børstid, typ 22:00 norsk tid.
Eventuelt når som helst til 23:59 11/3, trolig i den tidssonen ASCO måtte benytte.
Og det kan bli om 30 dager. Chill!
Vi vet hvor denne haren hopper.
Ikke 7.30, eller 8.30.
Om det ikke kommer noe kl 9, så må vi altså holde pusten frem til 17.
Eller til neste uke, eller enda senere. Anbefaler å puste litt innimellom.
Hva tror man om utviklingen videre fram mot melding? Presses kursen videre ned eller blir det FOMO?
Større aktører vil vel muligens vente til etter melding for å redusere risiko ytterligere, eller vi man kunne se noen som gambler?
Skummelt med høye forventninger om 1.mars. Håper ikke brorparten av de som har kjøpt siste tiden har sett seg ut 1.mars som en make or break. Innstiller meg på at det tar litt tid og til det meldes noe vil hver «TekInvestor» logo på fundamental tråd innlegg selvsagt være kilde til lett hjerteklapp
Det er jo ingen grunn til å ha store forventninger til 1. mars når selskapet har sagt at resultatet kommer mellom 01.03 og 31.03. Sjansen for at resultatet kommer øker for hver dag, og 01.03 er dagen med lavest sannsynlighet.
Tror ikke de som posisjonerer seg for 1. mars vil selge om melding ikke kommer i ettermiddag. Da sitter de gjerne ut mars👍
Alle håper jo på melding i dag eller i løpet av helgen, så det er vanskelig/umulig å si hva som vil skje, men hvis shorterne har ammo igjen skulle man tro de bruker kruttet på resterende uker de har igjen før aksjene må tilbake til sine respektive eiere.
Det som er sikkert er at fra nå kan vi i hvert fall si at en melding kan komme når som helst, og det i seg selv bør jo kunne legge litt press på FOMO følelsen får man håpe.
Sansynligheten for resultatslipp etter børsstegning er vel størst, NIPU kom jo litt utpå kveldinga.
Når i mars er vel hva som er mest spennende, hvor lenge skal vi sitte på pinebenken!
8 mars om en uke er vel første dato som har vært lansert mhp LBA frist til Asco 11 mars. Dog blir det ESMO, ryker den fristen. Samme med ROC sin info om at det går ann å søke LBA uten å ha final data, ved dårlige data trekkes bare abstractet .
21 mars blir neste dato tenker jeg, da har vi en børsdag før påska, at data slippes mandag til onsdag i påskeuka har jeg liten tro på. Første børsdag etter påske, ja da er det April!
Behovet for lege og psykiater her inne ser ut til å ville øke eksponentielt med antall dager det går før børsmelding. Antatt overdødelighet fra 9. mars.
Jeg vil herved anbefale de ansvarlige til å få opp farten.
Insomnia som dødsårsak.
Positivt å se at shorterne sliter med å presse kursen ned noe særlig mer da!
Jeg håper de uansett får ut melding på en fredags ettermiddag så vi får helgen til å feire/grine oss gjennom🙌
Jeg tror short havde håbet på at skabe panik frem imod 1/3 som mulig deadline og få kursen tilbage ned i 70 - 90NOK som tidligere - de har jo pøset på i tempo som aldrig før - det har fejlet svært.
Det betyder også at folk har set R/R skriften på væggen her - der samles mye aktier op. Tværsum af hvornår folk tror der kommer en melding er vel om 1 ukes tid.
God fredag fra et tog på vei inn til en eller annen plass. Det er 1 Mars. Det er avlesningsmåned, og jeg feirer med å trampe rundt på Janus i dag, i form av ullsokker med Januslogo under. For de av dere som trader må han jo ha vært en gavepakke.
Selv er jeg long. Leste meg opp og bestemte meg en gang på våren 2021 når jeg begynte på “A” på listede aksjer. Leste studier og tenkte dette var det beste storveddemålet. Satte halvparten av aksjepengene og har sittet siden. Etter hvert oppdaget jeg forumet her og takk til dem som med stor kunnskap har delt viten her. Takk også til enkelte andre som har bidratt med underholdning.
Har lært en god del om aksjemarkedet generelt av denne heisaturen også.
Så nå i dag skal jeg ta lærdom fra et selskap jeg jobbet for en periode, hvor styret alltid feiret budsjettet fremfor resultatet, for med sistnevnte kunne man jo aldri vite. Budsjettet var alltid tipp topp imponerende.
God helg!
Jeg tror de er aktive i dag også. Den åpnet i 137 og det så bra bullish ut, så kom det mye selgervolum og solgte den rett ned til 133. Må ikke være Janus, men er consisten med handler man bare ser dager de er aktive.