Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Får sette på Faithless. Hilsen Saab 2-takter :wink:

1 Like

Så mye som det hausses her så kan vi ende opp med en overforventning til PE met og tilhørende ordlyd at reaksjonen ved en enkel “PE nådd , data kommer senere, vi er optimister, data modnes fremdeles bla bla bla” vil resultere i sell on news.

Det vi trenger er ferske kjøpere, og mange av de. Det er mangel på nye kjøpere som gjør at shorterene så lett kan styre kursen dit de vil når de vil. Synes ikke det ser ut som at vi har noen FOMO situasjon heller selv om vi er såpass tett opptil resultatet “hele verden” venter på.

Hvis de fortsetter å dytte gode nyheter foran seg slik at de “store fiskene” som Holom nevnte (for ett års tid siden) avventer med å kjøpe så står vi der etter meldingen i en nytt vakum.
Men da finner vi bare en ny unnskyldning på hvorfor det er positivt og jager på mot neste stopp :slight_smile:

9 Likes

Selge PE-met i INITUM? Det tror jeg ikke er spesielt klokt. Tror de åpner PR/KOM-slusene for alvor på oppnådd endepunkt. Det vil gi flere kjøpere.

2 Likes

Jeg føler meg ganske trygg på at både snitt investoren som allerede er inne, og de som følger med er ressurssterke nok til å sikre at vi går greit på en PE MET. Sitter man over VIP i MARS og selger ved <50% oppgang så har jeg noen spørsmål :sweat_smile:

Janus ville sikkert vært interessert i å selge masse, problemet der er at de har snart ikke mer å selge de heller :wave:

Vi MÅ ikke ha så mange nye kjøpere heller, flere på top 50 som har friske penger klare for arbeid vil jeg tro😉

4 Likes

Hvordan vil du (og andre her) tolke det dersom “de store” som sitter og venter og har ventet lenge (ref Holom) ikke viser seg å kjøpe på en PE met melding?
Betyr det at interessen de har vist Holom tidligere er forsvunnet, i så fall hvorfor?
Akkurat det blir viktigere å følge med på enn om 47 stykker fra TI kaster inn noen hundre tusener på meldingsdagen og kjører kursen opp 100% første timen.

De «store store» vil neppe handle over børs, men vente på evt. mulighet for å komme inn gjennom en eller annen form for emisjon. Og det var vel fort det Holom mente når han sa de «gir F i om kursen er 200, 300, whatnot».

5 Likes

Tror det er mer kapital på dette forumet enn du gir creds for. Samtidig vil en 100% på PE met om ikke annet begynne å ligne på noe :slight_smile:

Jeg har heller ingen forventning om at markedet skal forstå verdien timen etter åpning, men får vi PE MET så skal du få se at det dukker opp kjøpere :+1:

1 Like

og/eller lisensavtale, hvis det med de store siktes til store legemiddelselskap.

Husk hva PE met prises til internasjonalt og da på en indikasjon, her vil det universale potensialet også måtte tilegnes betydelig verdi.

2 Likes

PE met viser jo en signifikant forskjell! Tror flere faktisk ikke er klar over hvor sjukt bare det er. Hvor sjukt får vi vite senere - men regner jo med at vi får vite ish. Har vel ikke Embargo for å si at «dataene vi har fått viser en betydelig forskjell i armene - og vi gleder oss ekstremt til å presentere disse datene på en kommende konferanse»?

2 Likes

Midt mellom en evt PE met melding og Asco i slutte mai er det GF. Hvis det stemmer at Janus og andre sortere må kjøpe tilbake alle short-aksjene innen da så må da det alene føre til et enormt kjøpspress - i tillegg til at både mulige nye og nåværende eiere kan ønske å akkumulere fordi risikoen blir sterkt redusert ved PE met.

1 Like

Tror man skal være litt forsiktig med å legge for mye i adjektivene som brukes. Såvidt PE-MET er super good news, og de vil glede seg som unger til julaften å vise til PE MET uavhengig av «hvor mye» vi treffer med👌

HR 0.72 = extremely great results, and we cant wait to tell the world about it

3 Likes

Allright boys & girls - nå nærmer det seg!

Vi har diskutert sjansene for suksess opp og ned i årevis. Statistikerne har lagt ned en helt syk jobb i å kalkulere sjansene for suksess gitt hva vi kan se av historiske data og vi greier ikke finne samtidige studier som peker mot at ting burde se særlig annerledes ut i tilnærmet lik populasjon nå. Faktisk har covid hatt en negativ influens på prognosene til cancerpasienter, noe som burde tilsi at populasjonene vi ser på i INITIUM har en god sjanse til å være tilnærmet referansestudien. Men nok om det. Det finnes enda risks, og det må vi bare godta.

Hvis INITIUM tikker inn positivt nå innen de neste ukene ser vi som er inne i Ultimovacs på muligheten for noe veldig stort. Følg meg her nå for investeringstesen min, men tenk for all del selv:

• Det foregår et kappløp i immunterapimarkedet, hvor Merck og BMS er ledende aktørerer. Merck er soleklart i tet, men bak de og BMS er det 10 andre big pharma som har lyst på andeler av et marked verdt mange hundre milliarder kroner i året.

• Immunterapimarkedet har til nå fokusert på å bli ledende i late stage-stadier av cancer, såkalt metastatisk og inoperabel setting, men i de siste årene har fokus dreiet seg mot tidligere stadier av kreft, såkalt operabel setting (herunder neo-ajuvant, før operasjon, og adjuvant, etter operasjon)

• Man kan dermed utlede at ICI (immune checkpoint inhibitors) ønsker, og har rasjonale, for å bli en del av all kreftbehandling, på alle stadier.

• Da følger det logisk at markedsmulighetene er helt astronomiske, og vil vokse enda mer de neste tiårene. Vi snakker mange hundretalls milliarder kroner.

Så. Hva har det å si for oss?

Vel.

Big pharma beveger seg nå i de vanskeligere indikasjonene i metastatisk kreft, men de beveger seg også tidligere i behandlingsforløpet. Tenk PILOT-studien som UV1 skulle bli en del av (jeg har egne tanker om det der, publisert på twitter, og mulighetene er jo mildt sagt spennende: https://twitter.com/fornybarbio/status/1757333136290025500)
image

UV1 - hvis effektiv - representerer en mulig økning på total overlevelse for kreftpasienter. Den tillegger minimalt med tox, og kan gis på toppen av eksisterende behandlinger. Det har ingenting å si at sjekkpunkthemmerne beveger seg mot andre formuleringer (SC vs IV) og det har ingenting å si at det utvikles andre immunterapier (både andre sjekkpunkthemmere og andre immunstimulatorer er teoretisk komplementære)

Hvis effektiv besitter Ultimovacs en fase 3-klar asset som kan rulles bredt ut. Både i avansert setting, men kanskje viktigere - den har også klokkeklart rasjonale for neo-adjuvant/adjuvant setting, f.eks i perioperativ setting som planlagt i PILOT før nivo + chemo ble godkjent.

En aktør som Glaxo SmithKline kunne kjøpt inn UV1 og gått rett i en bunch fase 3-studier med en gang. F.eks gir jo en stor fase 3 med GSK’s Dostarlimab + UV1 vs BMS’ Nivolumab + chemo mening, hvor man har en mulighet til å eliminere behovet for kjemoterapi i perioperativ lungekreft. Studien kan tilogmed gjøre MED chemo, dersom man tror at det vil øke OS enda mer sett mot addet tox.

Point is - vi er maks uker unna noe som burde kunne være helt revolusjonerende for selskapet, oss aksjonærer og Oslo Børs’ biotechsektor. Jeg håper virkelig at profet-hatten sitter riktig på nå, for tiden mellom TOP LINE og ASCO blir ulidelig spennende.

Det er ingenting i veien med å dele de faktiske dataene med big pharma under Non Disclosure Agreement, så om de har noen potensielle på kroken allerede… Who knows.

86 Likes

Det har blitt bygget opp veldig store forventninger på forumet nå til det ene og det andre. Vil bare minne på at DERSOM PE blir møtt er dette sensasjonelt i seg selv. Dersom man klarer å forbedre den allerede gode behandlingen IPI+NIVO er dette ekstremt bra. Og til eventuelt nye vil jeg advare mot å legge til grunn at det er 90% sannsynlighet for suksess. Statistikken tilsier det (kan være og er mest sannsynlig noe unøyaktig), men legg til en solid sikkerhetsmargin når dere regner R/R og størrelse på posisjon😊 Satser på positiv melding i kveld eller neste fredag, så kan diskusjonene fremover handle om annet enn shortere og PE met eller ikke. Lykke til!

12 Likes

Husk at 90% sannsynlighet for suksess også er 10%, eller en tidels sjanse for fail.
Dvs. at i 1 av 10 parallelle universer så feiler UV1 på PE, og de som er investerte går på en heftig smell.

2 Likes

Der ER ikke 90% sannsynlighet for suksess, men det beste man klarer å modellere viser over 90%:blush:

4 Likes

96-97%

1 Like

Haha stakkars han :sweat_smile::cold_face:

1 Like

Det var oddsene media ga Hillary Clinton halvveis i valgnatten 2016 :see_no_evil: :sweat_smile:

1 Like

Da øker jeg til 99%.

5 Likes