Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Enig der Birgitte , 98% for Initium isolert ifølge Ketilaaj, pluss 1 % for Fase 1 resultater samlet+NIPU!

1 Like

Året er spekket med triggere, både oppdatert NIPU overlevelse som vi regner med blir enda bedre enn ved ESMO (August 2023 data cut off), INITIUM data PFS met, FOCUS PE met i kombo med pembro(Villt bra resultater i fase 1, men lav N), og INITIUM ASCO/ESMO med fulle data, og forhåpentligvis en saftig short squeeze før GF i april. Er så mye heftig som skjer dette året at INITIUM data nå bare er starten, eller vi kan si NIPU OS-data var starten, og INITIUM nå blir fortsettelsen. POC er oppnådd via NIPU, men det blir heftig bekreftet om INITIUM leser av positivt nå.

12 Likes

hva er lav N?

Lavt antall pasienter i fase 1 studien, så selv om det ikke har vært noen døde på veldig lenge, så er det få pasienter, så statistikken blir ikke like sterk før man får samme resultater med flere pasienter.

1 Like

:+1:

Just præcist - det er der hvor man tænker at alt væsentlig risiko er taget ud - NIPU gav OVERLEGNE OS RESULTATER. I en håbløs indikation. Og selv PFS var ok, fra egne eksperter der ganske sikkert har kunne bruge mere tid på sagen. Og det bør være rimelig nøgternt - det er gjort offentlig regi…

Det er her at man tænker - jamen Ulti muligheden og dagens kurs er jo for god til at være sandt !

Om det fortsatt er noen bøss-shorts under 0,5 % ville det kanskje vært en idé å stenge posisjonen før stengetid. Kan ikke være særlig attraktivt å sloss med JHI/Adage om å kjøpe aksjer på et eventuelt PE-met.

2 Likes

Kurs messig for 2024 er det nok bare 1 trigger som gjelder da.

PE met = Rally.

PE fail= Blodbad.

Folk kan tro inndekking demper fallet. Vel, folk vil vel stå i kø for å lempe ut aksjer til Janus…

1 Like

Håper det blir trangt INN døra :smiley:

1 Like

Mars blir så nervepirrende at kona har satt krisestab.

1 Like

Tvivler på hvor vildt det bliver - et ordentlig dyk skal nok komme, men prøvet før. Mye flere triggers i outlook og hvis PE fail, så skulle der komme mere data info som HR, så vi ved om der er effekt og om det var 2 my fra PE met.
Jeg sad personligt igennem dump til 70 NOK på første negative indikation og snittet mig en smule ned selvom det var lidt tunge skyer, men er glad for det idag…

3 Likes

Fortegnmessig har du rett. Men her er der rom for betydelig nyansering, mildt sagt.

Om børsmeldingen bare skulle fortelle oss at primærendepunktet ble nådd (slik selskapet sist har opplyst), altså uten nærmere informasjon, så vil det gi et monnelig kursløft. Og langt mer enn det JHI makter å slå tilbake; de må vel heller bare hive seg rundt og starte inndekningsjobben. Rally light vil jeg kalle det.

Om meldingen derimot, ved hjelp av adjektiver og andre indikasjoner, skulle gi oss gode holdepunkter for at primærendepunktet er nådd med solid margin, åpner det for en langt kraftigere kursutvikling.

Kanskje tar ikke mange av dagens aksjonærer dette til seg sånn med en gang. Men det vil nye kapitalsterke aktører, type spesialinvestorer og bransjefond, skjønne. I så fall får vi et sant rally med store G-krefter.

I motsatt fall, altså om selskapet skulle melde at primærendepunktet ikke er oppnådd, så har jeg forstått det slik at vi vil få oppgitt både eksakt HR-verdi og tilhørende p-verdi og konfidensintervall.

Skulle all den informasjonen vise at INITIUM bare så vidt falt ut på gal side, står vi overfor svært turbulente reaksjoner de første dagene - og kanskje ukene. Men som @Roc tidligere har forklart på denne tråden, så kan et slikt utfall fortsatt være høyst interessant for Big Pharma å utvikle videre.

Om HR-verdien derimot skulle havne opp mot 0,80 eller høyere, ja, så er det nok sayonara.

29 Likes

Takk Abacus. Du roa ned.

Jeg mista kontrollen de siste par dagene. Jeg har lempa inn igjen U aksjer i mot min egen rasjonelle avgjørelse, som jeg gjorde på 140+. Da tok jeg eksponeringen litt ned. Slik skulle det være til over avlesning. Men nei da, nei da her er lite selvdisiplin.

Men når jeg driver å skriver 99% så lurer jeg meg selv også. :rofl:

Ja ja når de 50 største aksjonærene ligger i ro som en jeger på post så henger jeg meg på.

1 Like

Jeg skrev det i tldr versjonen🙂.

PE met blir rally. Så er det varianter av rally selvsagt. Skulle tro det blir et heftig et uansett.

I motsatt fall så blir det nok et kursras, sikkert ned på 60-70 igjen, om ikke enda værre?

I tillegg skal de da altså gjøre en emisjon på fail resultat…

Tror det lønner seg å komme seg ut kjapt da isåfall. Det viser vel historien hos de andre som har failet, selv om enkelte binder seg til masta pga “lovende” ett eller annet asset.:slightly_smiling_face:

Det at de ikke har gjort emisjon nå på disse nivåene tolker jeg som at ledelsen er trygge på situasjonen.

Forøvrig er ledelse Carlos & co i USA og det skulle ikke forundre meg om de forbereder Nasdaq notering. Det har du ikke tenkt på nei.

3 Likes

Nasdaq notering forutsetter gode data, ellers er ikke US investorer interessert. Får vi gode data, virkelig gode data, er det ikke sikkert at U blir notert noe sted i fremtiden.

1 Like

Det er et veldig godt poeng. De kunne sikkert enkelt satt en emisjon mellom kr 120-130 da kursen var mellom kr 150-165.
Det gir en solid pekepinn!

1 Like

For melanom blant de som tåler ipililumab ja… men det finnes en rest evt. mulighet for non-inferiority.

1 Like

Kan i utgangspunktet aldri tenke meg at man vil bli belønnet for å ta maks risiko. Denne gangen heller.
Synd og skam. Har selv minsket antall kroner investert med 40% siste par ukene, ved hjelp av gearing som redskap. Slik at den totale summen likevel er den samme og ditto potensiell gevinst. Men med betydelig mindre risiko. Mindre skatt også om det blir home run. Vinn vinn.

1 Like

Gjordt mye det samme her.

2 Likes