Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Kursen nå betyr marginalt.
Janus har helt åpenbart helt andre vurderinger enn oss. Tror de baserer seg på alle floppene som har vært i Norge den siste tiden. Pluss eksperter som mener personlig tilpassede behandlinger er i vinden og at det er de stor mrna-selskapene som kommer til å vinne. Det eneste som er rart er at de øker etter studien ble stoppet pga overtid og veldig få eventer. De må da vite at sannsynligheten for PE met er veldig stor. Kanskje de tror at kursen skal ikke blir så høy når Ulti skal hente penger ? Har større tro på insiderne enn Janus. Dette blir spennende om vi får positiv avlesning og aksjer som skal dekkes inn. Jeg har kjøpt lodd og popcorn, har dere :crazy_face:

2 Likes

Det tror ikke jeg heller. Antar at det kostet dem minimum 100k aksjer bare å komme ned på 120 kr.

Første SSR melding på Janus jeg kan se er 9. juni 2023. NIPU meldt 7 juni eller var det morgenen 8 juni. Posisjonen kan jo ha blitt akkumulert opp til meldepliktig nivå noe før det, men vet vi det?

Ting kan tyde på at shorten ble startet i siste halvdel av mai ja.

1 Like

:+1:

Via en venn-av-en-venn har jeg fått følgende info om utlånsaktiviteten i Ultimovacs aksjen:

Totalt utlånte aksjer: 1,8 millioner

Synlig shortede aksjer: 1,3 millioner

Andel av tilgjengelige aksjer som er utlånt: 96 %

Av disse tallene kan vi da regne frem at det er totalt 5,25 % short i aksjen, så det finnes tydeligvis flere aktører under 0,5 % short også.

47 Likes

Det er i tråd med hva vi har fått vite av andre på insiderchaten også

1 Like

I så fall er Houg medskyldig i ran av skvetne retail aksjonærer.

2 Likes

Er dette fordi din venn-av-en-venn har abonnement på denne svenske tjenesten som “regner” det ut basert på aksjonærlister og bevegelser, eller har han en annen kilde?

4 Likes

Fra Nordnet chat;

“Dette skal være fra RedEye-opplegget nå: “Carlos och Sara på plats, Carlos verkar trygg, yesterday a hedgefond really put pressure on us, i think they are running out of shares to borrow, and upon positive data they will have to buy them back and there will be a squeeze. Direkt från Sausa””

Uverifisert for min del!!!

29 Likes

Ballsy statement, da vet vi hva Sausen venter fra kommende melding i alle fall :cowboy_hat_face:

5 Likes

Hvis riktig opplever jeg det som sykt bullish. Men det høres litt rart ut.

3 Likes

At Carlos skal ha sagt dette høres veldig rart ut i mine ører, men…

3 Likes

Kan man inte shorta mer än 100% av tillgängliga aktier? Så var det väl i memestocksen?

Kan ikke helt se for meg at Carlos har sagt dette😂

2 Likes

Det er naked short og vil føre til bøter og det som verre er. Dette oppdages i et fornuftig marked med en felles VPS/VPC ordning. I USA har de ikke et sånt system.

2 Likes

Om dere syns det er ballsy så kom dere på chatten for mer juice :innocent: eller så kommer det nok en nordnet snitch snart

5 Likes

Hører gjerne fra noen som var på Redeye!

3 Likes

Nydelig! Det er levering av C

1 Like

@Fornybar er busy på Twitter:
image

image

26 Likes