Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

just præcist - der gik vel også en god del imod luk igår, så de kan fint ha samlet op imod slut på panikken og stop-losses.

Blir vel PE met innen 40 min tenker jeg da i mitt stille sinn🤞

2 Likes

Det er komplet crazy det her - alle holder jo sygt godt fast i deres aktier hvis vi først ryger på den anden side af en eventuel PE met. Ingen med lidt omløb sælger så under hvad…? +500 NOK…?

1 Like

Gevinstsikring ved 10x i mitt hode. :joy: Så får vi se an realitetene…

1 Like

Im in, litt sjanser må man bare ta

4 Likes

Fra frykt til fomo :sweat_smile:

2 Likes

Hehe, ja det kan du si. Man har blitt ganske forsiktig etterhvert🙈

Jeg håper altså virkelig at Ultimo lykkes her, og at dere som tørr å sitte over gjør en historisk kule. Det er ingen tapere i et slikt scenario, med unntak av slike som meg. Jeg hadde god gevinst og tok den. Det var mitt valg, som passer med min strategi og risikoaksept. Andre gjør som det passer dem🫶🏼

Jeg synes det er stress at Janus shorter, men de kan selvfølgelig ta feil de og. Men at de er helt drøyt ressurssterke bør ikke stikkes under en stol.

Jeg håper naturlig nok at de tar feil, jeg misliker short og synes det er fubar at FTF får låne ut, selv om de tjener penger på det. Men det temaet er ferdig snakka tror jeg.

Og Carlos er en bauta, vært lead negotiator for Novartis. Han spiller spillet som Braut - mens jeg sitter hjemme og spiser graut. Ultimo har gjort alt rett, og kudos til dere som er godt pålest og sitter over. Det krever innsatsvilje og godt marmorerte nerver.

Klokken går, blir utrolig spennende - selv fra sidelinjen.

28 Likes

Tro meg, har vært veldig på gjerdet her😂

1 Like

ja, slutter egentlig aldri å overraske meg når og hvorfor/hvordan aksjonærer i Ulti kjøper og selger. Begge deler i panikk gjerne :man_facepalming: :sweat_smile:

Vi dro fra 130-tallet til å nesten ATH på på et par handledager fordi en aktør trengte skarve 100.000 aksjer i en fei. Og 13 % ned i går på stort volum rett før INITIUM (!) for antakelig no reason (er det mulig?).

6 Likes

Ref Twitter-biten over her, hva som er meldt av selskapet/klart kommunisert/etc etc

Jeg har flere ting som driver meg med mitt Twitter-engasjement, men det primære målet er å gi SMÅSPARERNE så korrekt informasjon om de norske biotechaksjene som jeg får til.

Det betyr at jeg ofte er uenig med både gjeldende teorier på forum mv, men også at jeg ofte er uenig i hvordan selskapene kommuniserer og fremstår. Hvis jeg opplever at ting skjules, forklees eller ikke deles likt så ser jeg nesten på det som min oppgave å reagere.

Jeg drives av mitt eget ønske om å lære og formidle - og da tråkker jeg beklageligvis på noen tær på veien.

Så er det også sånn at mine tolkninger er basert på min kunnskap - og er kun korrekt i den grad jeg har forstått ting riktig eller har oversikt over situasjonen. Å øke mitt eget kunnskapsnivå er hva jeg hele tiden forsøker å forbedre, og så kommer resten av seg selv.

36 Likes

Man er veldig dum om man tar gevist om nedsiden er tatt ut og man vet det skal kjøpes tilbake minimum 1 413 548 aksjer.

1 Like

Håper ikke dette blir famous last words :wink:

Er vel helt grunnleggende menneskelig egenskap å føle press for å selge når pilen går ned, og kjøpe når kursen stiger. Dette er vel regel nummer 1 å ikke handle på følelser :sweat_smile:
Skjønner ikke hvorfor det er vanskelig å forstå at mange fikk panikk i går. «Noen må jo vite noe som jeg ikke vet»

1 Like

Noen som vet om dette var tull eller om det finnes noen sannhet i det? Fra Nordnet chat;

“Dette skal være fra RedEye-opplegget nå: “Carlos och Sara på plats, Carlos verkar trygg, yesterday a hedgefond really put pressure on us, i think they are running out of shares to borrow, and upon positive data they will have to buy them back and there will be a squeeze. Direkt från Sausa””

Her har du full oversikt altså?

Svaret står i chatten :slight_smile:
Prøv Insider 7 dager gratis

4 Likes

Det er uansett støy og bør ignoreres.

4 Likes

Herre. Det er vel uansett ikke noe galt i det Sausen sa; Opp mot gode data så vil det bli en skvis. Det er jo åpenbart.
Han kunne jo lagt til ved dårlige data vil det bli et kursskrell. Han har jo vært positiv og kjøpt aksjer i markedet selv og har troa på at resultatene skal bli bra. Ikke minst har alt av data som har kommet virket eksepsjonelt, så hvorfor skulle han nevne noe om kursskrell?

Det brukes mengder med aksjer for å holde igjen kursen. Det ser man på slutten av auksjonen hvor det blir kastet inn flere tusen askjer på slutten og presser auksjonen ned en krone ekstra.

7 Likes

Yesterday a hedgefund… …lenge før SSR oppdatering?

Gleder meg til å bli aksjonær i Telenor jeg 😶‍🌫️

Jeg vet jo ikke om jeg har en hjertefeil som plutselig tar overhånd😂

2 Likes