Hadde en mistanke om at de fikk det veldig lett i går. Så egentlig ikke de klassiske tegnene før et stykke utpå dagen. Og dette er netto.
De må vel bare rapportere pr 0,1pp endring? Så det relle antallet er nok litt høyere tipper jeg
Det var ikke mye økningen i short. Enten salg to ned - kjøp en opp taktikken i tillegg til stor økning blant usynlig short, eller så har faktisk noen med stort innehav klart på drøyt vis å feiltolke lørdagens melding. Som igjen utløser stop loss.
Ikke vet jeg, men virker som en plausibel mulighet
Det gir vel ikke mening å lyve på volumet om du likevel sender en oppdatert rapport. Hadde vært mer naturlig med en liten forsinkelse i så fall. Feil rapportering blir jo å gjøre det med overlegg.
En annen mer plausibel forklaring er at andre aktører de har kontakt med henger seg på traden og shorter samme case.
Eller at Ulti har en kontigent ikke helt stødige aksjonærer
Man skal i hvert fall ta forskjellige polls her på TI om hva folk gjør på sånne dager med en spade salt og ikke bare en liten klype.
Var vist hovedsaklig folk som solgte da ja. Ikke så mye shorting.
Det er jo nettondringen… Så det kan ha blitt kjøpt tilbake mot slutten av dagen?
Tipper endel klovnerier også. Får se på lister om ikke lenge. Tipper maks 100k netto endring.
Captable er en oversikt over eieres andel i et selskap.
Hvis det blir PE met skal det trolig kjøpes tilbake 1,4 millioner aksjer av JH og A. Si kurs 300 kr. Det blir aksjer for 420 millioner kroner. Blir noen fine dager hvis dette slår til.
Litt gevinstsikring fra Radforsk eller Inven2 kanskje?
just præcist - der gik vel også en god del imod luk igår, så de kan fint ha samlet op imod slut på panikken og stop-losses.
Blir vel PE met innen 40 min tenker jeg da i mitt stille sinn🤞
Det er komplet crazy det her - alle holder jo sygt godt fast i deres aktier hvis vi først ryger på den anden side af en eventuel PE met. Ingen med lidt omløb sælger så under hvad…? +500 NOK…?
Gevinstsikring ved 10x i mitt hode. Så får vi se an realitetene…
Im in, litt sjanser må man bare ta
Fra frykt til fomo
Hehe, ja det kan du si. Man har blitt ganske forsiktig etterhvert🙈
Jeg håper altså virkelig at Ultimo lykkes her, og at dere som tørr å sitte over gjør en historisk kule. Det er ingen tapere i et slikt scenario, med unntak av slike som meg. Jeg hadde god gevinst og tok den. Det var mitt valg, som passer med min strategi og risikoaksept. Andre gjør som det passer dem🫶🏼
Jeg synes det er stress at Janus shorter, men de kan selvfølgelig ta feil de og. Men at de er helt drøyt ressurssterke bør ikke stikkes under en stol.
Jeg håper naturlig nok at de tar feil, jeg misliker short og synes det er fubar at FTF får låne ut, selv om de tjener penger på det. Men det temaet er ferdig snakka tror jeg.
Og Carlos er en bauta, vært lead negotiator for Novartis. Han spiller spillet som Braut - mens jeg sitter hjemme og spiser graut. Ultimo har gjort alt rett, og kudos til dere som er godt pålest og sitter over. Det krever innsatsvilje og godt marmorerte nerver.
Klokken går, blir utrolig spennende - selv fra sidelinjen.
Tro meg, har vært veldig på gjerdet her😂