Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det er jo gode nyheter i så fall.

2 Likes

Hvis ikke @Fornybar ønsker å dele de såkalte “tidbits” med oss medaksjonærer så får det bare være. Har sagt til @pdx at jeg kjøper innsider hvis vi får PE-met :slight_smile: Men i utgangspunket synes jeg denne tråden er mer enn chattete nok for min del. Trenger ikke enda en tråd som beveger seg enda raskere :sweat_smile:

4 Likes

Har nesten blitt ultimovacs" minutt for minutt "

5 Likes

Oppdatert short tall :

Kan være andre aktører som selger også, Investor skrev jo tidligere i dag at total utlånte aksjer til short er 5,3 %

1 Like

Skarve 34k! Det var myyyyye mindre enn jeg trodde

De kan trade. Mulig de kjørte ned kursen for så å kjøpe tilbake

2 Likes

Kanskje de har løyet :open_mouth: Verdt en bot inn mot VIP å lyve litt også, skal ikke se bort ifra litt urent spill fra hedgefond helt på tampen. Men de kan gjøre hva de vil nå uansett. Dommen kommer om kort tid uansett hva de gjør.

Må bety mye panikk og stopp loss fra småaksjonærer i går. Ser ut til at de to shortgribbene enten er gått tom for virkemidler eller svetter nok og funnet ut at eksponeringen er mer enn stor nok!

Hadde en mistanke om at de fikk det veldig lett i går. Så egentlig ikke de klassiske tegnene før et stykke utpå dagen. Og dette er netto.

2 Likes

De må vel bare rapportere pr 0,1pp endring? Så det relle antallet er nok litt høyere tipper jeg

Det var ikke mye økningen i short. Enten salg to ned - kjøp en opp taktikken i tillegg til stor økning blant usynlig short, eller så har faktisk noen med stort innehav klart på drøyt vis å feiltolke lørdagens melding. Som igjen utløser stop loss.

Ikke vet jeg, men virker som en plausibel mulighet

2 Likes

Det gir vel ikke mening å lyve på volumet om du likevel sender en oppdatert rapport. Hadde vært mer naturlig med en liten forsinkelse i så fall. Feil rapportering blir jo å gjøre det med overlegg.

En annen mer plausibel forklaring er at andre aktører de har kontakt med henger seg på traden og shorter samme case.

2 Likes

Eller at Ulti har en kontigent ikke helt stødige aksjonærer :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Man skal i hvert fall ta forskjellige polls her på TI om hva folk gjør på sånne dager med en spade salt og ikke bare en liten klype.

Var vist hovedsaklig folk som solgte da ja. Ikke så mye shorting.

Det er jo nettondringen… Så det kan ha blitt kjøpt tilbake mot slutten av dagen?

1 Like

Tipper endel klovnerier også. Får se på lister om ikke lenge. Tipper maks 100k netto endring.

Captable er en oversikt over eieres andel i et selskap.

Hvis det blir PE met skal det trolig kjøpes tilbake 1,4 millioner aksjer av JH og A. Si kurs 300 kr. Det blir aksjer for 420 millioner kroner. Blir noen fine dager hvis dette slår til.

2 Likes

Litt gevinstsikring fra Radforsk eller Inven2 kanskje?