Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

image

Fint innlegg, men jeg trodde ikke det var lov å nevne behovet for videre finansiering (også kalt emisjon) i denne aksjen :man_shrugging:

Er kanskje en spøk du drar der (i så fall beklager jeg tørt svar), men diskusjonen er større enn Ultimovacs. Hva gjelder oppkapitalisering i dette selskapet er jo ikke dét noe å frykte som sådan gitt hvem som er de største eierne og/eller kommende knagger å sette evt. emisjoner til en premium på.

Uten at dét er formildende for idioten FTF begår.

3 Likes

Hva er skjedd Boms, mye som gir litt undertone av noe negativt for tiden. Er det kursens nedgang som trigger det eller noe annet?

De eksterne forumreglene styrt av massene er endret etter at lurkers har solgt seg ut på veien ned. Men i denne sammenheng er det høyst relevant og må nevnes at short i den skalaen vi ser nå gjør caset mindre attraktivt, så lenge FTF fortsetter som de gjør, og direkte skader Ulti sin emi-kurs, selv om de er garantert penger fra topp-listen. Så blir det negativt for oss at vi relativt sett får lavere eierandel enn vi skulle hatt for samme emi-beløp. Anyways, det er ikke så relevant nå da emi ikke kommer før INITIUM data foreligger, og da er Janus ute uansett fordi FTF må kalle tilbake aksjene før/på 16. april. De har potensielt et lite vindu i mellom, men det er ikke veldig stort mtp. størrelsen på shorten.

I tråden kommer emi-prat jagerne tilbake etterhvert som de igjen kjøper seg inn, ikke fortvil :stuck_out_tongue:

1 Like

Som jeg skrev, fint innlegg, og helt enig at short i disse pre-kommersielle selskapene er potensielt skadelige, og også ødeleggende for FTF sin egne langsiktige avkastning.

Men det er også en veldig motvilje fra en del skribenter mot å diskutere finansieringssituasjonen i Ultimovacs, Så kan vi tro så godt vi vil om Hagen og Gjelsten sin vilje til å oppkapitalisere selskapet til en pris som ikke er utvannende for de som av en eller annen grunn ikke har midler til å dekke sin egen andel. Time-will-show!

1 Like

Ingen motvilje fra min side, bare klarer ikke å finne det det veldig interessant (relativt sett) utover de 2-300 innleggene siste par dager om temaet.

Hadde en ikke visst bedre ville jeg trodd at det er noen som driver med selvskading
på selger siden.

Fra siste nyhetsbrevet til Biostock.se ;

Immuno-oncology remains at the forefront of cancer therapy with checkpoint inhibitors becoming first-line treatments for some of the toughest cancer indications. Yet, not all patients respond well to such treatments. Ultimovacs is developing a universal cancer vaccine that can boost a patient’s immune system when given together with checkpoint inhibitors, thus giving more leeway to such inhibitors in the face of cancer.

The Norwegian biotech recently reached Proof-of-Concept with its asset, UV1, in one of the most severe forms of cancer - mesothelioma. The positive outcome is the first demonstration of universal cancer vaccine efficacy in a randomised phase II clinical trial.

https://mailchi.mp/biostock/nordic-life-science-news-from-biostock-nov-2023a?e=92c99f2a2a

17 Likes

Har nok ikke skjedd så mye annet enn at jeg er stresset av store papirtap i mange aksjer, og jeg kjøpte bl.a. på 145,- her om dagen så jeg har tro på at selskapet skal lykkes (og også på tross av at jeg ikke utelukker at det kommer en eller annen form for kapitalinnhenting før utløpet av 1Q24).
For å gi en forankring til den teorien kan man jo se på Nykode hvor RadForsk har en sentralt plassert i styret som hentet inn penger på tross av 15 - 18 måneders cash runway, og med utsikter til milepælinntekter i perioden i tillegg. Styreformannen i Ulti er jo Mr RadForsk og støttet jo tydeligvis den emisjonen på tross av lav kurs som vannet ut deres eierandel.
Så du kan gjerne si at jeg har brent fingrene på mye i det siste og blir nok litt mørksinnet av det. :fearful:

26 Likes

Vi er mange i den båten :slight_smile: Økte selv betraktelig på 152 :slight_smile:
tenor

28 Likes

Du verden… ganske uvant å bli printet OPP i sluttauksjonen :slight_smile:

5 Likes

Finns det några hållpunkter för att ny fundamental data kommer presenteras i Q3-rapporten?

har noen sagt det?

Nei. Ville ikke forventet det

Vi venter fremdeles på oppklaring og informasjon om TET-platformen, som er ventet i Q4 '23. Om data slippes i forbindelse med Q3-presentasjonen er mulig, men ikke å forvente (Kvartalsrapporter pleier være non-eventer.)

Vi bør i det minste få en oppklaring om når det ventes info.

Fra company presentation på nettsiden:

4 Likes

Det er rart, men nesten alt du bidrar med føles som et angrep. Jeg vet det ikke er det, men det føles sånn. hva i alle verden kan det være? Hvorfor rapportere et spørsmål?

1 Like

Hva er verdien av TET om det fungerer?

Hvis det er skikkelig bra tenker jeg kursen skal ned rundt 20 kr.

6 Likes

Ikke targovaxisk, men Werner bruker… Circioargumentasjon.

Som unnskylding for elendige ordspill vil jeg påpeke at det snart er helg.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

For den det måtte interessere - i en fersk rapport analyseres 360 pågående kreftvaksine studier.

https://aiche.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/btm2.10588

7 Likes