Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Polygon som mente å finne ut av dette for en godt stykke tid tilbake. Personlig har min oppfatning av shorten endret seg med tiden mot at den er en eller annen form for “fiendtlig” * sett inn spekulasjon her * og ikke en normal hedge / fundamental short, så jeg er noe usikker på om dette er forvaltning av pensjonspengene til folk fra australia. Men min spekulasjon er ikke verdt noe som helst.

1 Like

Bare søke opp på shortnordic eller finanstilsynet sitt short register

Dette rapporteres på konsernnivå, det interessante hadde vært og vite det eksakte fondet og strategien som ligger der, og om de eventuelt har gått short på vegne av flere fond etter at posisjonen gikk sur.

3 Likes

“Kan vi tro at ULTI er i pluss - kan vi tro at det er sant?”
“Kan vi tro at ULTI har bunnet - kan vi tro at det er sant?”
“Kan vi tro at Janus får vondt i *nus - kan vi tro at det blir sant”?

Syng med…! #jinx :man_singer:

1 Like

Ahh stemmer, ja det har jeg ikke info om. Trodde du mente om det var flere aktører, dog kan det også være det men da er de ikke synlige / for små posisjoner atm.

“KLAR FOR STØRRE STUDIE: Overlege og professor Åslaug Helland sier det er opp til Ultimovacs hva som skjer videre. – Men vi blir gjerne med på en større studie på mesoteliom om de bestemmer seg for det, sier hun.”

27 Likes

Kan fort bli 0,2% og dårlig bonus for en av forvalterne :smiley:

Fin bevegelse i aksjen i dag, nå har vi testet MA50 i noen dager og spretter nå opp :slight_smile:

2 Likes

Bare å høre siste Radium der Helland og CMO er veldig tydelige på at NIPU er mer enn bra nok for å kjøre en ph3 i førstelinje.

15 Likes

Ønsker meg fortsatt 300 denne uka

5 Likes

Noen ganske store kjøp her. Hvem kjøper eller er det FTF som ber om aksjene tilbake fra Janus ?

Kan være en mindre short som dekker, kanskje?

Diskusjonen fortsetter på LinkedIn, for dem som vil innom og gjøre stemmen til biotekinvestorene (bedre) hørt.

19 Likes

Alltids mulig at det er en litt større fisk av typen som ikke kjøper på refleks, men som bruker noen dager på å prosessere nyheter. Time will show.

3 Likes

Plot twist: FTF føler trykket, kikker nærmere på caset, oppdager at UV1 er gull, kjøper mer aksjer, verdien stiger, jAnus kaster inn håndkle og FTF “viser” at shorting er bra.

3 Likes

Get ratioed FTF :stuck_out_tongue: FTF 50 likes/reactions, H3nk1 80 likes/reactions :wink:
image

image

27 Likes

image

Fint innlegg, men jeg trodde ikke det var lov å nevne behovet for videre finansiering (også kalt emisjon) i denne aksjen :man_shrugging:

Er kanskje en spøk du drar der (i så fall beklager jeg tørt svar), men diskusjonen er større enn Ultimovacs. Hva gjelder oppkapitalisering i dette selskapet er jo ikke dét noe å frykte som sådan gitt hvem som er de største eierne og/eller kommende knagger å sette evt. emisjoner til en premium på.

Uten at dét er formildende for idioten FTF begår.

3 Likes

Hva er skjedd Boms, mye som gir litt undertone av noe negativt for tiden. Er det kursens nedgang som trigger det eller noe annet?

De eksterne forumreglene styrt av massene er endret etter at lurkers har solgt seg ut på veien ned. Men i denne sammenheng er det høyst relevant og må nevnes at short i den skalaen vi ser nå gjør caset mindre attraktivt, så lenge FTF fortsetter som de gjør, og direkte skader Ulti sin emi-kurs, selv om de er garantert penger fra topp-listen. Så blir det negativt for oss at vi relativt sett får lavere eierandel enn vi skulle hatt for samme emi-beløp. Anyways, det er ikke så relevant nå da emi ikke kommer før INITIUM data foreligger, og da er Janus ute uansett fordi FTF må kalle tilbake aksjene før/på 16. april. De har potensielt et lite vindu i mellom, men det er ikke veldig stort mtp. størrelsen på shorten.

I tråden kommer emi-prat jagerne tilbake etterhvert som de igjen kjøper seg inn, ikke fortvil :stuck_out_tongue:

1 Like

Som jeg skrev, fint innlegg, og helt enig at short i disse pre-kommersielle selskapene er potensielt skadelige, og også ødeleggende for FTF sin egne langsiktige avkastning.

Men det er også en veldig motvilje fra en del skribenter mot å diskutere finansieringssituasjonen i Ultimovacs, Så kan vi tro så godt vi vil om Hagen og Gjelsten sin vilje til å oppkapitalisere selskapet til en pris som ikke er utvannende for de som av en eller annen grunn ikke har midler til å dekke sin egen andel. Time-will-show!

1 Like