Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det ville jeg ikke gjort. Selv om Ulti går til 1000kr aksjen så er tapet til Janus kun en avrundingsfeil i sammenligning med kapitalen de forvalter. Ikke få det til å høres så himla mye ut.

Short er stor i forhold til likviditet i Ulti, og den er skadelig for kursen i Ulti. Men den er liten i pengeverdi for en kjempe som Janus.

Hvis Janus har snittverdi på short på 100kr. Og Ulti går til 1000 er det 900*800k = 720m i tap. AUM til Janus er 251.1mrd USD altså tap som tilsvarer 0.029%.

15 Likes

Posisjonen Janus har i Ulti utgjør 0,002 % av forvaltningskapitalen deres.

1 Like

For de australske pensjonistene som mister 100 prosent av pengene sine er det jo litt kjedeligere, da. Janus klarer seg alltids.

Er du/dere sikre på at det bare er et fond som har den shortposisjonen, post gjerne en link jeg fant det ikke sist jeg snuste rundt.

Polygon som mente å finne ut av dette for en godt stykke tid tilbake. Personlig har min oppfatning av shorten endret seg med tiden mot at den er en eller annen form for “fiendtlig” * sett inn spekulasjon her * og ikke en normal hedge / fundamental short, så jeg er noe usikker på om dette er forvaltning av pensjonspengene til folk fra australia. Men min spekulasjon er ikke verdt noe som helst.

1 Like

Bare søke opp på shortnordic eller finanstilsynet sitt short register

Dette rapporteres på konsernnivå, det interessante hadde vært og vite det eksakte fondet og strategien som ligger der, og om de eventuelt har gått short på vegne av flere fond etter at posisjonen gikk sur.

3 Likes

“Kan vi tro at ULTI er i pluss - kan vi tro at det er sant?”
“Kan vi tro at ULTI har bunnet - kan vi tro at det er sant?”
“Kan vi tro at Janus får vondt i *nus - kan vi tro at det blir sant”?

Syng med…! #jinx :man_singer:

1 Like

Ahh stemmer, ja det har jeg ikke info om. Trodde du mente om det var flere aktører, dog kan det også være det men da er de ikke synlige / for små posisjoner atm.

“KLAR FOR STØRRE STUDIE: Overlege og professor Åslaug Helland sier det er opp til Ultimovacs hva som skjer videre. – Men vi blir gjerne med på en større studie på mesoteliom om de bestemmer seg for det, sier hun.”

27 Likes

Kan fort bli 0,2% og dårlig bonus for en av forvalterne :smiley:

Fin bevegelse i aksjen i dag, nå har vi testet MA50 i noen dager og spretter nå opp :slight_smile:

2 Likes

Bare å høre siste Radium der Helland og CMO er veldig tydelige på at NIPU er mer enn bra nok for å kjøre en ph3 i førstelinje.

15 Likes

Ønsker meg fortsatt 300 denne uka

5 Likes

Noen ganske store kjøp her. Hvem kjøper eller er det FTF som ber om aksjene tilbake fra Janus ?

Kan være en mindre short som dekker, kanskje?

Diskusjonen fortsetter på LinkedIn, for dem som vil innom og gjøre stemmen til biotekinvestorene (bedre) hørt.

19 Likes

Alltids mulig at det er en litt større fisk av typen som ikke kjøper på refleks, men som bruker noen dager på å prosessere nyheter. Time will show.

3 Likes

Plot twist: FTF føler trykket, kikker nærmere på caset, oppdager at UV1 er gull, kjøper mer aksjer, verdien stiger, jAnus kaster inn håndkle og FTF “viser” at shorting er bra.

3 Likes

Get ratioed FTF :stuck_out_tongue: FTF 50 likes/reactions, H3nk1 80 likes/reactions :wink:
image

image

27 Likes