Jeg skrev “Fint å se at Ultimovacs bruker penger på markedsføring”
Så poenget er vel at jeg synes det er fint at de legger ned innsats i å markedsføre selskapet…?
Enig, grunnen til at jeg spurte og redegjorde litt om at betalte oppdrag er eneste måten å få dekning på i dag, er at det ikke sjelden anføres som noe negativt (at det er betalte oppdrag). It is what it is. Analyser og analytikere (indirekte eller direkte betalt) må uansett tas med bøtter med salt. Noen er gode på noen områder, og omvendt.
Veldig bra. Husk likevel at dette er et bestillingsverk!
“This report has been commissioned by Ultimovacs and prepared and issued by Edison,”
Av samme oppfatning som du sitter med, vurderte jeg å presisere at det ikke var ironi, men jeg lot være.
De kan kjøre facebook-side med masse reklamer for alle de informative artiklene andre har lagt ut i det siste
Koster bare rundt 100k å nå tilsvarende hele norges befolkning 2 ganger.
Ja, det er visst den eneste måten man kan få noe som ligner på korrekt info ut til verden på. Alt annet blir som når du putter en tekst inn i Google translate, og så oversetter den til latin, så somali, så finsk, og så tilbake til norsk. Og så får du tjue programforpliktede “usikkerhet” og “emisjon” som du må flette inn i teksten også.
Har tidligere savnet presisjon i uttalelsene fra alle hold, men med kommentaren din på Linkedin treffer du blink H3nk1 

Begynner å haste litt å få fylt denne stillingen 
Den tar jeg.
Dere andre: Dette er ikke jobben dere ser etter (vifter Obi-wansk med armene).
Noen flotte kjøp på tur nå. Spørsmålet er vel om short får jobbet dette ned igjen
Sikkert noen fra Statkraft som har god erfaring med å dekke over umoralsk praksis.
Fortsetter du sånn pdx så blir du en av månedens skribenter 
“Capital at risk.” Det kan man trygt si haha
Den beste investeringen man kan ha ved siden av U er vel en shortposisjon rett opp i Janus med ett års perspektiv.
Det ville jeg ikke gjort. Selv om Ulti går til 1000kr aksjen så er tapet til Janus kun en avrundingsfeil i sammenligning med kapitalen de forvalter. Ikke få det til å høres så himla mye ut.
Short er stor i forhold til likviditet i Ulti, og den er skadelig for kursen i Ulti. Men den er liten i pengeverdi for en kjempe som Janus.
Hvis Janus har snittverdi på short på 100kr. Og Ulti går til 1000 er det 900*800k = 720m i tap. AUM til Janus er 251.1mrd USD altså tap som tilsvarer 0.029%.
Posisjonen Janus har i Ulti utgjør 0,002 % av forvaltningskapitalen deres.
For de australske pensjonistene som mister 100 prosent av pengene sine er det jo litt kjedeligere, da. Janus klarer seg alltids.
Er du/dere sikre på at det bare er et fond som har den shortposisjonen, post gjerne en link jeg fant det ikke sist jeg snuste rundt.