Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hvis jeg husker rett så står på Nordnet sine sider at man kan henvende seg pr. telefon til meglerkontoret om man ønsker å shorte en aksje som ikke er åpen for shorting på nettsidene deres.

Har en mistanke om at det gjelder litt forskjellige regler for vanlige småsparere (som sikkert får kategorisk nei nå) enn om JH capital skulle finne på å ringe og tilby relativt grei betaling.

Her har vi status for shorterne i det siste:
Sverige:

De blør over hele linja, med 95,4% av shortene i tap.

Her har vi Janus sin posisjon ifølge ShortNordics:

3 Likes

Forøvrig, nå er det neste viktige som kommer TET-dataene. Det har vi ikke snakket så mye om i det siste. Noen forventninger? Eller har vi for lite å gå på til å si så mye? Er vel så og si bare safety som er viktig i første omgang?

1 Like

Det mest spennende blir jo planene og ambisjonene for plattformteknologien som sådan: nye studier, veien videre for TET/TENDU, prekliniske prosjekter mv. TENDU-data er bare en “liten del av” av planene. Alle aktiviteter for å ta UV1 inn i tidligere faser / profylakse.

For eksempel:

image

3 Likes

image

3 Likes

Jeg skrev “Fint å se at Ultimovacs bruker penger på markedsføring”

Så poenget er vel at jeg synes det er fint at de legger ned innsats i å markedsføre selskapet…?

Enig, grunnen til at jeg spurte og redegjorde litt om at betalte oppdrag er eneste måten å få dekning på i dag, er at det ikke sjelden anføres som noe negativt (at det er betalte oppdrag). It is what it is. Analyser og analytikere (indirekte eller direkte betalt) må uansett tas med bøtter med salt. Noen er gode på noen områder, og omvendt.

2 Likes

Veldig bra. Husk likevel at dette er et bestillingsverk!
“This report has been commissioned by Ultimovacs and prepared and issued by Edison,”

1 Like

Av samme oppfatning som du sitter med, vurderte jeg å presisere at det ikke var ironi, men jeg lot være.

1 Like

De kan kjøre facebook-side med masse reklamer for alle de informative artiklene andre har lagt ut i det siste :slight_smile: Koster bare rundt 100k å nå tilsvarende hele norges befolkning 2 ganger.

Ja, det er visst den eneste måten man kan få noe som ligner på korrekt info ut til verden på. Alt annet blir som når du putter en tekst inn i Google translate, og så oversetter den til latin, så somali, så finsk, og så tilbake til norsk. Og så får du tjue programforpliktede “usikkerhet” og “emisjon” som du må flette inn i teksten også.

Har tidligere savnet presisjon i uttalelsene fra alle hold, men med kommentaren din på Linkedin treffer du blink H3nk1 :smiley:

1 Like

image
Begynner å haste litt å få fylt denne stillingen :slight_smile:

23 Likes

Den tar jeg.

Dere andre: Dette er ikke jobben dere ser etter (vifter Obi-wansk med armene).

4 Likes

Noen flotte kjøp på tur nå. Spørsmålet er vel om short får jobbet dette ned igjen

Sikkert noen fra Statkraft som har god erfaring med å dekke over umoralsk praksis.

Fortsetter du sånn pdx så blir du en av månedens skribenter :slight_smile:

1 Like

Denne kom opp i reklame feeden min på DN investor, passet jo bra med stigende trend for Ultimovacs!

2 Likes

“Capital at risk.” Det kan man trygt si haha

2 Likes

Den beste investeringen man kan ha ved siden av U er vel en shortposisjon rett opp i Janus med ett års perspektiv.