Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

De går tom på ett tidspunkt. Ca når initiun blir avlest. Ja da skal de jobbe godt for å dekke inn 1,5 mill aksjer

1 Like

Går nok tom før november er over om de skal fortsette slik :grin:

1 Like

8 kroner ned på 20 minutter…

Jeg har en bestemt mening om at algoene skal jobbe ned kursen under 100 NOK så fort de får anledning til det; det vil si svak og tynn ordrebok.

Klarer de å vise til tre dager denne uken med close under 100 har de gjort jobben for Janus og evt andre shortaktører som holder på. Gikk raskt 30 000 aksjer på 105 kroner, under der var det helt tomt.

Dette er ikke algoer

3 Likes

Tipper på at shorten har økt tipper jeg

Nei vel? Fat fingers da eller?

Hva er logikken for en normal selger å pumpe ned kursen med 8 kroner på så kort tid?

Åh så morsomt det er å være aksjonær for tiden…jævla dritt &@$%#£ahhhhhhhh

Dette kommer til å bli tidenes short squeeze. Håper de pumper ut og at markedet klarer å ta i mot. Utrolig gøy om de ikke skulle få tak i flere aksjer

2 Likes

Jeg forsoner meg med at disse aksjene på et eller annet tidspunkt må kjøpes tilbake👍 Da blir det trykk oppover i stedet for nedover. Eventuelt går alt i dass med INITIUM, men da hadde vi sittet godt i det uansett.

7 Likes

Helt enig. Om man har 4-6 måneders horisont så får de bare holde på. Nå orker jeg ikke forholde meg noe mer til det. Om ikke en hel gjeng blir med å legge en sperre da.

Yes manner. Over 20.000 stk der har drivet den ned i kurs 100. Shorten øger. Vi akkumulerer.

Det jeg er redd for er jo at Janus bare låner aksjer fra noen andre en liten stund for å dekke inn FTF til GF og så låner de FTF-aksjene igjen nærmest gratis etterpå.

At FTF leier ut til short er en ting. At de leier ut til short av prekomersielle selskaper som er avhengig av ekstern finansiering er verre, at de leier ut nesten gratis til short av prekomersielle selskaper som er avhengig av ekstern finansiering er jo et Kinderegg av galskap

1 Like

VWAP 104, nothing to see here.

Du glemte det viktigste punktet, at de er så og si eneste short-tilbyder per nå i aksjen, så de kunne satt mye høyere rente. Og de låner ut til short når aksjen burde gå opp, på positive resultater, så en aktør får markedsmakten de ikke eier aksjene for, til å dumpe markedet mot dets ønske.

Er det noen som låner aksjer uten å shorts? FTF har jo lånt ut langt mer enn det som er registrert shortet?

shorts som er synlig… (shortoversikten viser ikke alt - kun posisjoner >0,5%)

1 Like

større aktører i aktien vil kunne udøve deres stemmeret på GF, så de skal aflevere tilbage og kan ikke se de vil få mulighed for erstatning
om de gør og holder på med showet til GF som er efter initium aflæsning kan det jo blive helt psycho hvis der er blink der, som alt tyder på
fra 24/10 - 2/11 steg shorten imens kursen holdt sig neutral → vores aktier bliver mere og mere værd. Det er rigeligt signal for mig. Jeg akkumulerer i små portioner…

1 Like

Uansett om det shortes eller selges (og/eller manipuleres) så har denne gruppen aktører uansett initativet på kort sikt. På lang sikt så vil fundamentala vinne over denne gruppen. Før eller siden (gitt at det går som vi håper med utfallene av UV1-stuidene mfl). Beste medisinen (bokstavelig talt og på flere måter) er at UV1 virker og at vi fortsetter å få positive drypp fra Ultimovacs sin ledelse samt samarbeidspartnere.

2 Likes

der er jo hele 4 raids nedad idag fra shortere hvor der omsættes >20.000 stk. De styrtbløder jo i desperation. Umuligt at kæmpe imod masserne for dem. Jeg har købt en del klumper idag og kommer til at fortsætte…

4 Likes

Nja. Får assosiasjoner til en populær ledelseshistorie om “the greatest mousetrap” når jeg ser påstander om at det fundamentale vinner til slutt.

Det kan faktisk skje at god forskning, utvikling og medisin blir forsinket eller skrinlagt pga. manglende finansiering, eller økonomiske krumspring á la det vi ser i Ultimovacs nå.

Synes derfor det er veldig alvorlig at hele forretningsmodellen til smallcap og prekommersielle selskaper utnyttes og undermineres på denne måten.

15 Likes