Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ser poenget ditt - bevisst forenkling fra min side. Men det er jo derfor @h3nk1 og @Fornybar (mfl) i tillegg engasjerer seg i debatten på både Twitter/X samt LinkedIn - nettopp mtp at ikke non-fundamentala skal være det som spenner bein på hele greia.

Det sagt - det økonomiske i ULTI spesifikt er (som flere har påpekt) relativt mer robust enn i andre bio/farma (da iaf 2 store til en viss grad er emosjonelt investert her). Så i akkurat ULTI sitt tilfelle vil jeg si at så lenge fundamentala vinner frem så vinner også kursen på ULTI frem… Om ikke garantert så har vi en relativt god sannsynlighet for å lykkes med finansieringsaspektet.

2 Likes

image

Siste timen - 20k aksjer dumpes før aksjen burkes videre bortover… det har skjedd god og vel 6 ganger idag.

Jeg føler meg sikker på at snart går noen av de litt større eierne lei (godt hjulpet av den nydelige debatten som er satt igang rundt short i prekommersielle biotech-selskaper) og bare druser på og sender denne opp igjen noen tikronere

Vi har to faste holdepunkter for suksess nå: GF 20. april 2024 (ca.) og INITIUM data 10. mars-20. april 2024. I mellomtiden kommer TET fase 1 data og sikkert mer info om INITIUM og NIPU. Etter 20. april går vi rett inn i oppdatert overlevelse, orr osv. for NIPU på ASCO. Så vi kan vel kort sagt si: Vi får betalt før 20. april 2024. Vil man vente med å kjøpe kan man godt det, da ingen garanti for at kurs er lavere framover. 8. november får vi også oppdatert info om rekrutteringen og timeline for de gjenstående fase 2 studiene som ikke er fullrekrutterte enda. Og til høsten kommer toplinje fra FOCUS.

2 Likes

Smækk på MA200

Jepp, og med close under 100, target reached.

Skjønner ikke de som gidder å argumentere mot at dette er 100 % algostyrt. Det er hevet over enhver tvil.

2 Likes

Svært enig med deg her. Og tror det er viktig å tenke på at mange av innovasjonene som har blitt relegert til historiens skraphaug, eller aldri slo igjennom, ikke nødvendigvis led den skjebnen fordi de var dårligere enn andre produkter, eller fordi “de ikke fortjente sin rettmessige plass i solen” eller selskapene som skulle tilby dem ikke var bra nok.

De siste ukene har vi vært vitne til en nær religiøs tro på markedsmekanismer (FTF + div. kreaturer i finanskommentariat ftw). En av grunnpilarene i disse aktørenes mentale forestillingsverden er at “den usynlige hånda” allokerer nær perfekt og riktig. Så i deres verden er det slik at om et lite illikvid selskap ikke tåler å bli halvt shorta halvt ihjel i prekommersiell fase, så har det ikke livets rett.

Får meg til å tenke på den gamle vitsen: “Hvor mange Chicago-skole økonomer trengs det for å skru inn ei lyspære?” Svaret er “Null, hvis det er en etterspørsel etter lys, så vil markedet ordne det selv”.

Det er dessverre mange der ute som ikke evner å se det frie markedets begrensninger. Skulle vi f.eks privatisert fyrvesenet? Og så skulle det bare vært lys i fyret for båter med brikke? Jeg tenker jo at om det hadde vært en etterspørsel etter å ikke gå på grunn, så ville det jo logisk sett måtte dukke opp fyr der det trengs? Det frie markedet må da håndtere det?

16 Likes

Når algoene skrus av :stuck_out_tongue:
image

Jeg trur noen posisjonerer seg mot Q3 og den nedadgående trenden som har vært etter hver Q rapport

Ikke ta det personlig :stuck_out_tongue:
image

1 Like

Godt at Folkefiendefondet rent historisk er av relativt ny dato. Hadde de eksistert i tidligere tider ville antagelig selv oppfinnelsen av hjulet blitt shortet, og vi ville fortsatt slitt med dets noe ufullstendige forløper, sekskanten.

28 Likes
15 Likes

Teknisk analyse har jeg aldri brukt noe særlig tid på:grimacing:, Kan du forklare hva dette betyr på fagspråket? :slightly_smiling_face:

Er vel et drømmescenario at de største eierne kommer på banen med større kjøp. Er ikke mange aksjene som skal til for å dra aksjekursen rett opp og i anus til Janus(Om jeg kan si det)

Det at det ikke er noe handel blant de største aksjonærene for tiden - er ikke en mulig grunn da at det kan være startet prosesser mot en eller flere BP (både om det er interesse ang. lisensiering og samarbeide - og om det måtte være direkte oppkjøps-interesse? Når i slike prosesser er det vanlig at de største eierne trekkes inn, og hvor store eierprosenter bør det være snakk om før de involveres ?

Jeg TROR det er alt for tidlig så lenge man ikke har facts på INITIUM ennå, men styret (og dermed eierne de representerer) har jo en 3Q rapport som de ruger på og er nok insider pga den.

3 Likes

De kjøper og selger uansett ikke rett før kvartalsrapporter, men topp 10 her er stort sett stillestående utenfor kapitalinnhentinger. Det vil de nok fortsette å være, men kanskje Radforsk kjøper litt. De har pleid å ha noen småkjøp innimellom relativt til sin størrelse da. Anyways, mye news i mølla nå og siden noen hos Ulti nå vet antall event på Initium, så blir det uryddig å handle uten at markedet vet det. Så regner med at innsidere som har fått informasjon utover det vi vet sitter stille til Initium er avlest.

1 Like

21 nye rekrutterte på 9 mnd er vel god rekrutteringstakt også? :slight_smile:

2 Likes

Mårn🙂

Ifølge aksjonærlister som kom i går, Kjøper FTF 15k aksjer🙂, Noen som starter inndekking tro?

Kan bare være tilbakelevering av lånte aksjer (som ikke har blitt solgt short). Men kan også være mindre (under 0,5% og derfor usynlig for oss) short som dekker, ja. Det er uansett nå lite i nær fremtid (unntatt makrokrakk da) som har potensiale til å sende kraftig U nedover, ihvertfall. Skulle liksom markedet bli skuffa over Q3 pres eller TET/TENDU? – ser ikke helt det skje. Og hadde jeg sittet short her, så tror jeg heller ikke jeg hadde likt håndteringen til FTF og finanskommentariatet. Oppmerksomheten som flotte folk fra denne tråden har generert, er ikke en oppmerksomhet man ønsker seg (det er mulig FTF ikke selv ser at utlånspolicy’en deres er en tapersak, men jeg vil tro at en mindre norsk aktør som har valgt å sitte short i U helt fint skjønner at dette kan havne på politisk plan før eller senere, med dertilhørende konsekvenser). Så vi ser sikkert litt dekking, ja. Det vil være rasjonelt gitt at det er lite nedside igjen. Mulig det også var flere på kjøpslista utover FTF i går som er dekking faktisk.

Når det gjelder våre venner i City of London så tror jeg ikke på dekking før jeg ser prosenttallet til SSR hos Finanstilsynet gå nedover. Og det tipper er en stund til: De lar nok fort være å rapportere mens de begynner å dekke og betaler heller boten med glede etterpå. Men greit å huske på dette:

All short må dekkes. Før eller senere.

8 Likes