Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hadde Janus dekket inn, så hadde vi sett det på gårsdagens shortliste mtp at aksjonærliste er to dager på etterskudd. Kan dog være som deg nevnes over her at FTF kaller inn andre andre aksjer eller at de faktisk kjøper flere aksjer, noe som hadde vært aldeles flott

1 Like

Blir shortlister oppdatert på dagen?, Trodde det var 2 dagers delay her også. Om FTF kjøper flere, da har vel Janus mulighet for å låne enda mer😑

Shortlistene blir oppdatert 15:30 hver ukedag med tall fra dagen før.

1 Like

Takker, det er godt å vite​:slightly_smiling_face::pray:

Kan man låne ut aksjer til short, så kjøpe de askjene shorten selger i markedet også kalle short aksjene tilbake og da ikke selge?

Altså; har man masse resurser kan man jo lage sin egen short squize.

1 Like

Husk at Janus bare må rapportere forandringer i short på over 0,1%

De 15K aksjene som FTF fikk tilbake / ev. kjøpte (muligheten er der, ja, men har ingen tro på det) er godt under 0,1%

Så vi ville ikke sett noe.

Janus plikter ikke rapportere noe om endringer før ved salg / kjøp av ca. 35k aksjer (ca. 0,1%)

2 Likes

Ja, det kan man.

Mer vanlig er det nok å bare kjøpe tilbake aksjene man har lånt ut i markedet (for å øke eierandel) og ikke kalle tilbake.

Klart, er man utlåner, og gjør et plutselig tilbakekall (nærmest på innfall), så vil man få problemer med å låne ut med troverdighet i fremtiden. Så vil ikke tro det er noe FTF holder på med, gitt hvor glad de virker å være i å låne ut aksjene de eier.

2 Likes

Når jeg blir super rik skal jeg berike pensjonist tilværelsen med akkurat den aktiviteten.

3 Likes

Jeg tenker Shorten til Janus raskt kan bli vår venn når/om det inngås en Lisensieringsavtale,Strategisk investeringsavtale eller oppkjøp​:slightly_smiling_face::+1:

Mnage er galen på shorten men den gir muligheter for nye investorer🙂

1 Like

Er det noen av mine venner gjorde i PGS. Lånte ut aksjer til short, kjøpte seg inn når aksjen var på rundt 5 og ba om aksjene tilbake rett før Q2 rapporten. Ble med på bølgen der og det var gøy!

Må huske at shortere som Janus ofte har en plan og vet hva de holder på med, men det kan de som låner ut til short også ha.

1 Like

Vi vet alle hva planen til FTF er med utlånet - skape et velfungerende marked bla bla bla bla

Kan vi lage en egen tråd for diskusjon om short og Janus og ftf? Jeg kjenner at denne diskusjonen suger ut all glede og interesse jeg har rundt denne aksjen.

42 Likes

Er jo bare god S med Janus nå da, de blir en positiv del av aksjen i perioden INITIUM data kan avleses, som med 99,96% sjanse er innenfor statistisk signifikans på PFS ut ifra Checkmate67, med god sannsynlighet for enda bedre resultater. Det blir et waiting game med 1-2 mnd til hvor aksjen kan bli herjet litt med, men så er det så og si raka vegen til mål. Jeg kunne gjerne tatt side bets på om kursen er 200kr eller mer 20. april, men tipper ingen ville gitt meg 2-1 odds, sånn som Ulti aksjen gir ;).

Det vi burde diskutert nå er forventningene til TET P1 data, som kommer innen 2 mnd. :slight_smile: Det er neste ting vi vet skjer i hvert fall, og har ikke vært så mye prat om dem fra oss eller Ulti, men de har begynt å prate litt mer om det i det siste.

2 Likes

Jeg hører gjerne mer om hva TET går ut på, Vi er nok mange som nylig har kjøpt oss opp og trenger å lære :relaxed::+1:

3 Likes

Da tror jeg denne radforsk episoden med hovedperson bak TET teknologien er passende å begynne med Kraamz : Listen to Episode 193: Sara Mangsbo by Radium on #SoundCloud
https://on.soundcloud.com/NFRUX

8 Likes

Tusen takk​:relaxed: jeg har hørt noen episoder med Radium å må si jeg syns det er kjempe intressant​:relaxed::pray:

Det tar nok litt tid å sette seg inn i dette men det skaper trygghet å ha forståelse :slightly_smiling_face::+1:

1 Like

84wh26

Sånn, da har jeg laga det til et meme: “Ulti-gutten 2023”.

5 Likes

For å si det veldig enkelt, så dersom man er for eksempel tidligere vaksinert mot stivkrampe så vil immunforsvaret reagere med en gang en stivkrampebakterie kommer inn i kroppen. Dersom man henger på en annen bakterie eller virus whatever sammen med stivkrampebakterien så vil immunforsvaret lures til å reagere på det som henger sammen med stivkrampebakterien og så er man på en måte vaksinert mot det som er tilført. Dette var sikkert litt for enkelt forklart, men sånn ca riktig tror jeg.

2 Likes

Det høres jo fantastisk ut! Så man kan dermed ha en forebyggende virkning med UV-1 mot andre kreftformer om jeg forstod deg rett? :slightly_smiling_face:

De har tanker rundt det ja. Jeg har for lite innsikt, men de var jo i delvis kompaniskap med pcib om det samme men endte med å kjøpe Mangsbo sin løsning i stedet.

2 Likes