Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Et tydeligere signal til FTF kan man ikke sende. Bare dét er verdt det. Få en runde til i media med kritikk / opprør. Agenda kan man sette opp for å direkte/indirekte adressere fondets praksis og eventuelle tiltak for å avbøte skadene. Og opsjoner, naturligvis.

Hva med innkalling til ekstraordinær generalforsamling med agenda:

Vedtektsfesting av at aksjonærer som låner ut eller på annen måte bidrar til at selskapets aksjekurs settes under et unaturlig press skal ikke tildeles aksjer i kommende kapitalutvidelser eller skal kunne ha verv i selskapets organer.

Hadde helt sikkert blitt advokatmat og et jævlig leven, men FTF hadde jo måttet tilbakekalle aksjene :smiley:

14 Likes

Dette var da voldsomt? Må nesten avklare litt:

Nei, jeg kommenterte bare din lenke… dvs jeg viste ved å gjøre noen enkle utregninger at den ikke egentlig viser støtte til din egen forventning om 25x. Chat GPT hadde ingenting med det å gjøre…

Det er heller ingen grunn til å fact checke risikolisten fra ChatGPT!? Jeg påstod aldri at den var 100% sannhet. Selvfølgelig vil folk ha ulik vektlegging av punktene på den listen i tilfellet Ultimovacs. Jeg la den simpelthen frem som et utgangspunkt for å kunne tenke seg mulige forklaringer på kursen. At jeg opplyser om at den er fra ChatGPT er jo nettopp for at folk skal kunne legge det de vil i den i lys av det. Er ikke noe inkoherent i det…

Eh… nei, jeg ansvarliggjorde da virkelig ikke deg spesielt for det? Men jeg skrev at:

Altså “tråden”, ikke deg spesielt.

At jeg mener at ordbruk som Tussi-mentalitet og latteremojies er latterliggjøring. Ja, det synes jeg det fremstår som forsøk på. Spesielt hvis det ikke ledsages av noe argument. Går det ut over følelsene mine? Ikke veldig, men jeg synes ikke det er oppbyggende for denne tråden.

Mitt inntrykk av deg er forøvrig at du er ryddig og fair i diskusjonene her, så jeg beklager at det kunne se ut som noe annet ved at jeg brukte innlegget til å berøre en generell problemstilling i tillegg til svaret til deg.

Når det gjelder synet på markedet er vi nok bare litt uenige ja. Har ikke noe problem med det :slight_smile:

8 Likes

Ser for meg overskriften om noen år:
«Norsk kreftvaksine ga håp til mange med denne fryktelige sykdommen. Dessverre måtte selskapet bak legge ned driften etter at Folketrygdfondet lånte ut aksjene til short som drev ned prisen til et nivå som gjorde det umulig for selskapet å hente nok penger til å opprettholde driften. Folketrygdfondet har nå endret navnet til Vidriterifolketfondet»

Sorry for krass tone i forrige svar. Det var unødvendig fra min side. Smågretten i dag, og da havner man (les: jeg) fort ned i skyttergravene.

Og det er fair å kommentere at lenka ikke nødvendigvis er et fryktelig godt argument for 20-25x. Selvfølgelig. 110%

Jeg prøver etter beste evne å være ryddig og fair, og mener at det skal være et rom for et stort utvalg av meninger.

Tror det som fyrer meg mest er når jeg ender opp med å måtte svare ut / “forsvare” standpunkt jeg ikke har, eller noensinne har fremmet (altså det jeg mener er stråmannsargumentasjon). Der det klikker litt for meg. Det er ikke en unnskyldning eller bortforklaring, altså: Enten svarer man ut ryddig, eller så lar man være. Og jeg ble for krass / emosjonell / grumpy i forrige post.

Edit: Vil rette en takk til deg for å dra det tilbake til det saklige planet. Setter pris på det.

13 Likes

Nå må vi slutte med dette støyet! Ultimovacs har sterke eiere og kommer ikke til å ha problemer med å hente penger. Om det blir på kurs 70kr, 100kr eller 150kr har ingen ting å si for Gjelsten og co. Dersom penger skal hentes er det utelukkende fordi INITIUM har lest av positivt og da står kursen høyere enn i dag. Dersom INITUM leser av negativt så er pengene dine mer eller mindre tapt uansett. Så nå må vi bare roe helt ned her og se fremover!:blush:

1 Like

Det kjøpet fra JE må ha vært etter en grundig runde i tenkeboksen. Han har selv uttalt at han har et selvpålagt prinsipp om ikke å ha personlig posisjon i noen radforskselskaper (løst referert etter dårlig hukommelse fra en eller annen pod).

Dette prinsippet har han holdt hellig i alle de år. Helt til i dag. Her legger han integritet og tillit på alteret - dette er noe av det sterkeste signalet jeg noen gang har sett!
Dette er som Gandalv setter staven for Balrogen og sier seg villig til å følge U ned i undergrunnen om så skal være - fordi han vet det er rett. Dette er noe som er verdt å kjempe for!

Hatten av!

39 Likes

Det er jo noe mann kan stemme ned , selv om det er eget forslag, så be om EGF for ny avstemning om igjen ved passende anledning. Minner litt om det høyaktuelle Omvalgspartiet.

Fukk it, en ekstraordinær generalforsamling om 14 dager hvor vi legger frem en opsjonspakke til spesifikke TI brukere.

Avstemningen kan skje over en poll er på TI.

8 Likes

Opsjonspakke basert på likes i tråden? :stuck_out_tongue:

Det ville ha hjulpet på humøret ja. Kan gjerne sette en høy strike pris, for å vise at vi er bullish :muscle:

Søren, må være litt mer omtenksom når man deler ut hjerter nå da…blir konkurranse om TI opsjonene

Vi må nok behovsprøve de.

Er det noen her inne som lever under eksistensminimum?

Send PM til Operasjon Opsjonsgruppe!

Slagsordet er som vanlig i Ultimovacs: “Alle skal ned”

3 Likes

Ingen radforsk denne uken?

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20231108_5

Han bruker utropstegn, ikke sant?

Det er fullstendig absurd å lytte til CEO sin innledning og samtidig se på kursen.

1 Like

Surrealistisk…

Hva er greia? Hører ikke på presentasjonen

Antar at de av dere som benytter nordnet investeringskonto har reservert dere mot at nordnet kan låne ut deres aksjer? Om ikke så kan shorterne få tilgang på disse, og dermed ikke bli så presset ved en eventuel GF eller tilbakekalling fra større eiere…

4 Likes

De er gode nå på å sette ting i perspektiv, forklarende og historisk.

1 Like

Forventer raskere takt på nye pasienter i DOVACC og LUNGVAC slik jeg forstår det han sa

1 Like