Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Ballsy å shorte så hardt på dagens mcap, da better man mot at selskapet likvideres egentlig

1 Like

Synes det er fint du tar ansvar for egne handlinger, kjenner godt følelsen av å være i kjelleren og tenke “hvor gikk det galt”. Det er desverre en del av gamet - aksjonærene i ULTI er ikke de første eller siste som kjenner på dette (har selv egne erfaringer fra Clavis, Nano og BTC trading med giring). Viktigste er som du sier å ta lærdom av erfaringen og ikke gi opp, selv om det kan ta mange år å komme tilbake fra en slik smell… :roll_eyes:

11 Likes

Ja, grådigheten er en svikefull venn.

Liten stemningsrapport en knapp uke etter the big fail.

  1. Hvordan ble dine økonomiske muskler på børs påvirket av ‘the big fail’
  • Verdiene er mer eller mindre utradert (¨wiped out’ på godt norsk)
  • Solid knekk, men tåler det og investeringer på børs fortsetter omtrent som før
  • Liten hump i veien
  • Jeg var ikke inne da det smalt

0 stemmegivere

  1. Hva har du gjort eller tenker å gjøre med dine Ultimo-aksjer:
  • Har solgt, eller i ferd med å selge meg ut.
  • Er med videre
  • Kommet inn i aksjen etter ‘the big fail’

0 stemmegivere

  1. Er du ferdig med norsk biotek etter dette?
  • Ja
  • Nei
  • Usikker

0 stemmegivere

4 Likes

Eller man better bare på at siden de største eierne driver å selger seg ut, så er viljen til å finansiere U videre lav og emisjonskursen kommer til å være tilsvarende lav.

2 Likes

Her mangler du et punkt “redusert en del”

Kommer til å ta litt tid før alle har orientert seg helt om hva videre finansiering innebærer.

Dette er jo hele poenget med at blindete randomiserte studier er gullstandarden. De fjerner risiko for et tonn med feilkilder som finnes i små fase 1 studier.

Les:

3 Likes

Kan se ut som ganske mange har erfart - på kostbart vis - at man ikke bør legge alle eggene i en kurv!

1 Like

Hvor mye kjøpte de eller hvilken plass på topp50 ligger disse to investorene på?
Hva om de 2 ser et godt case i ULTIs krakk+fundamentale og et ekstra godt case ved å fritte ut nybakte shortere? De 2 vet sikekrt litt mer om hvordan shorterene teknisk gjør ditt og datt krumspring som f.eks. sluttauksjonen i går - og benyytter seg av contra for å få god posisjone for en naturlig rekyl til 15 - og kanskje avgivelse av det som da er en dobbel bunn med potensiale 22 kroner?

Logistikken

I dag kl 10:10160

Veldig mange følger med på dette selskapet og mange håper at fallet på over 90% var for mye. Om Gjelsten skal hvile hånden på salgsknappen, eller trykke på salgsknappen eller tvert om trykke på kjøpsknappen, ville et kjøp gitt et sterkt signal til aksjemarkedet om hans ståsted. Nye lister viser at Haakon Sæter og Kjetil Skorstad har tatt plass, så at noen nye store tar posisjoner til gamle store ser jeg positivt på.
Da avisene ringte Hagen for å få en kommentar om hans nedsalg svarte han. Dette vet jeg ingen ting om, jeg er pensjonist. Om hans forvaltere har gjort en god eller dårlig jobb for han, vil den nærmeste måneden belyse

1 Like

Investorer som Gjelsten og Hagen trykker ikke på “salgs eller kjøpknapper”. De er ikke tradere, men investorer i denne bransjen. Når Hagens Canica har solgt så er det fordi de vil signalisere at de ikke har troen på selskapet og vil være med på videre finansiering. Om kursen går opp eller ned noen kroner fra dagens nivå i løpet av den neste måneden er revnende likegyldig for dem. Samme med Gjelsten Holding. Dette dreier seg ikke om de synes kursen i dag er riktig, men om de skal være med i neste finansieringsrunde.

At store kompetente eiere nå blir erstattet av tradere som hverken har peil selv eller har rådgivere innen feltet er egentlig bare trist.

6 Likes

Gjelsten selger ikke. Har du ikke fått med deg det?
Største aksjonær Gjelsten Holding har derimot «ikke noen planer om å selge nå», sier toppsjefen.
– Vi har valgt å bli sittende. Vi har fortsatt tro på at det er noe her, og har derfor ikke noen planer om å selge nå, sier administrerende direktør Henrik Schüssler i Gjelsten Holding til E24.

Jeg har selvfølgelig fått med meg at Gjelsten Holding ikke har solgt noe. Poenget var at det er helt andre beveggrunner for et evt. salg fra ham enn nøyaktig hva kursen er i dag.

1 Like

Dette var noe jeg har prøvd å snakke om tidligere, som et argument for hvorfor ingen av de store kjøpte aksjer.

(Faktisk er Ultimovacs helt uten sammenlign den aksjen jeg har sett som har hatt minst endringer på topp 50 i en periode med stor volatilitet, i løpet av mine 8 år i markedet)

7 Likes

Synd å se at Shareville-proffene har entret et fora der faktisk kompetanse har blitt delt i lang, lang tid.

Årets finansielle drømmer falt i fisk, så vi er alle tilbake på dagjobben og kan desverre ikke sitte standby og realtimemoderere. :wink:

Trykk på det fine tegnet:
image

Så hjelper du til.

6 Likes

Sikkert noen arbeidsgivere som er fornøyd nå :slight_smile:

7 Likes

De “vil” ikke signalisere det, men det kan TAS som et tegn på det - uten at det er sikkert (da det kommer an på info som senere måtte foreligge, såpass pragmatiske er handelsmenn). Det dette mest er, er at de vil ha pengene sine i form av en sikkerhetsekvivalent nå som risikoen har blitt for stor for dem, også ift. oppfølging av et porteføljeselskap (og da ikke bare pengemessig).

Signaler er vanskelig som du vet, særlig forut.

Er det Folketrygda som er på farten igjen? Fine de folka der som etter den skrellen ikke betenker seg før de låner ut de samme aksjene.

ULTIMOVACS (NO0010851603)

ACC. SHORT #

1 087 285

ACC. SHORT %

3,15%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)

12.03.2024

Hvis det er Folketrydfondet som låner ut så er det ikke mer enn en drøy måned før aksjene må leveres tilbake.

2 Likes

Qube er vanligvis knyttet opp mot UBS og GSA JP Morgan. Følg med bevegelser i aksjonærlistene. Er bare å se hvor mye disse svinger historisk i PGS og TGS.

Det er bra vi får inndekkinga vi ønska så hardt da.

Bare ikke helt på den måten vi ønska det :joy:

2 Likes