Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Ok mitt inlägg blev också raderat nämligen

Helt vanligt här också. Helt vanligt överallt

Ikke det innlegget hvor jeg korrigerte deg diametralt på type-2 feil, vel?

Har ikke fått med meg at du (eller noen?) har korrigert meg på noe angående type II feil? Var en annen bruker (getit) som ikke ble svart ut på en greie ang. type II, det innlegget står fortsatt i fundamental. Men innleggene under beskrev vel hva greia er ganske greit, da følte jeg ikke noe stort behov for å utdype selv. Liten vits med smør på flesk. Ev. UV1 på toppen av ipi og nivo.

Uansett: Du er jo ikke getit. Og jeg kan ikke huske å ha tatt feil diametralt om type II feil, heller. Men mener det var noen innlegg som forsvant (de Lars sikter til).

Da har ulti nådd 6,9kr. Det var bunnen jeg så for meg. Satser på at trenden snur herfra.

I forhold til investeringstesen så er det 3 ting som skjer relativt kjapt nå:

Om 2 handelsdager (21. mars) årsrapport for 2023
Om 19,5 handelsdager (18. april) GF - Med potensiell tilbakekalling av short fra FTF innen 15. april.
Om 23,5 handelsdager (24. april) Abstract titles ASCO 2024 (Her får vi senest vite om NIPU deltar med data, vi kan få beskjed før.)

13 Likes

Hvis jeg forstår det rett, sier Larsaas at (i fase1 studiene) har radiologisk respons (i.e tumor har krympet) blitt målt før man har kunnet måle immunrespons på UV1. Det er altså ikke slik at immunrespons på UV1 har ført til tilbakegang i str. på tumorer. Tenker også at dette kan da umulig forskerne ha oversett (!?), det må være andre argumenter for at fase1 studiene har blitt tolket som positive signaler. Men ville likevel satt pris på en evt. oppklaring (med enkelt språk om mulig) fra dere med bedre kunnskap (og overskudd). Hilsen enda en ultiblakk.

5 Likes

Finansdirektøren til Gjelsten har fortsatt å kjøpe på gårsdagens lister. Nå er han oppe i 43 000 aksjer, mer enn dobbelt så mye som før Initium-fail.

19 Likes

What? CFO hos største eier kjøper? Hva er det han vet som ikke markedet vet? Burde vært børsmeldt? Så det blir ikke emisjon?

:speak_no_evil:🫣

Ser ikke at Marsdal invest har kjøpt noe på E24 sine lister.

Fant det, direktør i Gjelsten Holding

4 Likes

“Før man kunne måle immunrespons på UV1” er en tolkning basert på etterpåklokskap med manglende grunnlag. Problemet er at vi så 108% bedre ORR i NIPU etter bare 3 mnd(Indepentent central review) og allerede 27% forbedret OS etter 7 mnd mellom armen med og uten UV1. Så hans teori falt sammen i fjor om at UV1 bruker lang tid på å virke/vise immunrespons. Det er noe annet som har påvirket INITIUM enn at UV1 er treg i å aktivere immunrespons generelt.

Det er også ekstremt viktig at UV1 ikke ble testet i fase 1 med IPI-NIVO i melanom(hudkreft). Så fase 1 resultatene er uansett begrenset i verdi for å si så mye om INITIUM-studiet. Spesielt når vi ser den store forskjellen i virkning fra NIPU til INITIUM.

Ser man på forskjellene mellom studiene og antar at det ikke ble gjort noen feil, så skulle man tro at UV1 fungerer bedre jo mer agressiv kreften er og jo sykere pasientene er. Siden de to største forskjellene mellom INITIUM og NIPU er forskjellige kreftformer og mye friskere pasienter i INITIUM enn i NIPU. I NIPU var de dødsdømte fra start med forventet progressjon nesten med en gang for de fleste. Men UV1 armen har der vist veldig god overlevelse. Kontrollarmen har oppført seg som forventet, og de fleste der er døde dessverre. Men dataene har en bitteliten usikkerhet i seg fortsatt. Det er derfor det er veldig viktig med bekreftet forbedret OS i NIPU nå, helst på ASCO. LPD har nå vært i NIPU i 14 mnd, og det er nok i den indikasjonen til å gi et klart svar på OS.

6 Likes

Tar det som et klart svar. Gjelsten er med og satser videre. :slight_smile:

Men vi får ikke kursbevegelser før selve Gjelsten Holding kjøper. Da kan vi endelig få positivt baluba.

Vurderer forøvrig denne smekre bilen med skiltet “Ultikrakk”, siden det dessverre ikke ble Lambo:
image

4 Likes

har du noe kilde på at årsrapporten kommer 21.Mars? sliter med å finne bekreftelse på det når jeg prøver å lete etter det

Tar man en kikk på hjemmesiden til ultimo står det der under financial calendar:

1 Like

spennende! tror dere vi får noe oppklaringer i rapporten?

De kommer i det minste til å kommentere status ang. INITIUM, om vi ikke får hele forklaringen der og da. Håper på at vi får hele forklaringen, men det har gått litt kort tid.

1 Like

Ulti HQ i disse dager:

13 Likes

Så det du sier er CFO i Gjel(d)sten Holding kjøper aksjer til seg selv, siden han vet at det skal handles tungt I ULTI🙂.

Litt god gammeldags frontrunning? :crazy_face:

Det er vel ikke lov?

Men igjen, what do I know.

Ja var litt ironisk ment. At CFO i Gjelsten Holding handler aksjer, BURDE vel kanskje vitne om at han iallefall ikke vet om noe i nær fremtid… Men det er mye rart som gjøres rundt om… så who knows…