Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Men altså…

Er det ikke slik at data som finnes på IPI/NIVO fra tidligere “ikke stemmer” med data i Initium sin kontrollarm? Det var jo ikke lett å vite?

5 Likes

Poenget mitt var at trippelkomboen var ukjent, dermed kjente man ikke til om man faktisk ville oppnå noen synergistisk effekt av å kombinere disse tre legemidlene. Eller om UV1 ville addere effekt til en allerede god kombinasjon.

Hadde man sett signaler fra et lite fase 1 om god effekt ville INITIUM hatt en mer robust grunnmur.

Nå ble det en teoretisk grunnmur, som så langt har vist seg å være bare sand. Så har vi den merkelig høye effekten på SoC som vi venter på en forklaring på. Det ligger et ørlite håp der om at man finner noen forklaringsvariabler som gir oss tilbake troen på UV1 i melanoma.

2 Likes

Jeg tror der er god grunn for alle markedsdeltarer til at lese interviewet med Ultimovacs’ styreleder, Jónas Einarsson grundigt. Han er ikke klar for en udradering af alle aktionærer i en emission på ultralav kurs lige nu. Han har også magten til at sige det, hvis blot Gjelsten og han er enig. Han vil se flere resultater og se på partnerskabsavtaler før enn en emission kommer på tale. Jeg tror de seneste short bygget på præmission om emission og nu må de se den mulighed forsvinder bort og i tillæg har FTF sikkert kaldt noget tilbke.

4 Likes

just præcist - her bliver ikke emission på kort sigt - penge ud 2024 og noget ind i 2025 ved besparelser. Vi sidder fint her og kommer der blot positiv nyt fra NIPU er værdien langt højere end dagens. Short skal levere aktier tilbage 2 gange inden Ulti løber tør for penge :slight_smile: :slight_smile:

Bliver spændende om folk tør købe og holde til vi når op på estimerede fair values ( 20 - 30 NOK ) ved initium fail…

2 Likes

Jeg er enig med deg at det var relativt få spørsmål om mulige utfordringer med trippelkomboen i forkant. Etter NIPU var det vel ingen slike spørsmål.

1 Like

Skal ikke påstå at jeg trodde tallene i denne avlesningen ville bli så dårlig som de ble, men det var noen få her som var klare på at en så liten studie hadde en betydelig risiko ved seg for unknown unknowns.

3 Likes

Unknown - unknowns er det ikke ligefrem, men respekt at du var mer forsigtig. Jeg brændte skikkelig nallerne.
Uden vi ved mye endnu så er hoved tesen vel en væsentlig fejl rekruttering for at forklare kontrol armen ( og eksperiment arm ). Jeg er ikke så branche kendt, men ingen nævnte risiko for om studiet skulle fejl-rekruttere så voldsomt, som så vil give en uhyggelig over-prestation i kontrol og eksperiment armen.
Bias i sensur i kontrol armen er åbenbart noget branchen har lidt tendens til også, så kan også være en medspiller.

Hvis vi antager og fokuserer på fejl-rekruttering, ja så er det da en kæmpe fallit erklæring for dem som har kørt selve studiet og et tillidsbrud i branchen på om man kan bestille studier som har den fornødne præcision, hvis det er tilfældet. Kan vel blive lidt en “hot potato” hele denne misæren, hvis det er tilfældet…
Der er noget her man skal til bunds i, men afhængig af outcome, så vil forskellige stakeholders potentielt ikke have stor interesse i at man kommer helt til bunds.

Spændende tider. Jeg tror kursen vil snu her omkring og begive sig videre opad. Stadig mye shorts der skal lukkes…

2 Likes

Circuit breaker nå, eller matching halt i påvente av melding fra selskapet…?

Kommer det en børsmelding nå?

Trolig kun CB, men hvorfor det? Opp 7-8% fra bunn burde ikke utløse det vel? Og hvorfor gikk det noen aksjer, og så ny auksjon umiddelbart?

Grensen er et sted over 10,8. Den ble ikke handlet over grensen, men falt i stedet tilbake. Derfor ny CB når den nådde grensen igjen. Den må omsettes over/på grensen i CB-auksjonen for å ikke utløse ny CB.

For å illustrere, la oss si grensen var 10kr, noen legger inn ordre som ville ført til handel over 10kr. CB slår inn, men så legges det inn salgsordre under CB-grensen, og auksjonen ender med omsetning på 9,9kr. Så legges det inn en ny kjøpsordre som ville ført til omsetning over 10kr. Da slår den inn igjen. Det fortsetter helt til man faktisk har hatt omsetning over 10kr.

2 Likes

Takk for oppklaring!

Uansett grunn til børspause så bygger trykketbseg opp i Ultimovacs nå. Ser ut til at flere vil være posisjonert til neste uke og kursen etableres på nye og høyere nivåer.

1 Like

Lurer litt på hva studien i prostata kreft egentlig er, og hvorfor det er embargo på data derfra. Har du svar Snorre?

Genialt system…! :roll_eyes:

Du tænker på GF d. 18 April…?

Tror faktisk at Snorre tror det vil skje noe magi i posterhjørne nr. 48 på AACR med Tendu ph1 dataene vi på sett og vis allerede har sett… Eller han hausser iallefall mye rundt det på nordnet i dag.

Mulig noe mer utfyllende kommer i posteren så klart, men ville personlig ikke lagt mye i det. Har presentert poster på vitenskapelige konferanser selv, er for det meste å stå rundt plakaten sin og småprate med deltakere som passerer forbi mellom de ulike foredragene. Er ikke akkurat førstepremien å bare få delta med en poster :unamused: Gratis sjampis som regel da.

3 Likes

Det visst slik på slike konferanser at de holder innholdet konfidensielt til det presenteres for at det skal være nyheter som blir presentert. Kunne vel kanskje risikere at mange holdt seg hjemme om de kunne lese alt på forhånd.

1 Like

Hadde vært fantastisk hvis de kommer tilbake, men stoler ikke på dette for fem flate øre. Det er klart styret og de ansatte fortsetter å ha trua. Det er jo måten de kan fortsette å hente inn penger på også og lenge selskapet lever så håver ledelsen fortsatt inn. Husker Jonas sa det samme om betalutin også, da mørket var synliggjort, «tror fortsatt betalutin finner sin vei»
Jeg tror ikke han er en bløffmaker, men en type som han er så sinnsyk positiv hele veien, nekter å gi opp på tørre møkka, men til slutt så er det ikke noe igjen… Husker med gru uttalelsene hans om PCIB også.

1 Like

Ok, da vet vi det. Solgt deg ut?