Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Hvis det er Folketrydfondet som låner ut så er det ikke mer enn en drøy måned før aksjene må leveres tilbake.

2 Likes

Qube er vanligvis knyttet opp mot UBS og GSA JP Morgan. Følg med bevegelser i aksjonærlistene. Er bare å se hvor mye disse svinger historisk i PGS og TGS.

Det er bra vi får inndekkinga vi ønska så hardt da.

Bare ikke helt på den måten vi ønska det :joy:

2 Likes

Bare så synd at freefloat er en litt annen nå🤏

2 Likes

Tross at man kan dekke inn for knapper og glansbilder, så vurderer jeg seriøst å kjøpe tilbake… det er ekte fomo. Var ikke veldig redd for å tape bettet, men er mer redd for å sitte på utsiden av en evt opptur… helt ulogisk, men…

Blir nok aldri opp mot 80 igjen, men kanskje det halve? Om de kommende studiene går stang inn?

Hadde jo vært utrolig kjekt om man kunne fått igjen halvparten minus litt🙂.

7 Likes

Pill råttenskapen i samkvem med husene som gruser kurs etter eget forgodtbefinnende fornekter seg ikke, betyr vel også da at det er noen som finner det über alles høyst interessant å akkumulere rimelig på disse nivåer. Den perfekte storm for å erverve grisebillig i den usikre tiden er satt. Noen har fått det som de vil.

Konspi-teori fra mannen på månen: UV1 viser seg å funke som først antatt ved neste veiskille, var ikke så gæren’t dette allikevel. Noen hadde ‘overhodet ikke manipulert’ resultatet i ledtog med short.

1 Like

just præcist - når kursen gruses af husene og de råber sælg - så er det ofte lurt at kjøbe…

Hvis de kommende studiene oppnår PE=met bør 80 kroner/aksje bli parkert fortere enn Frank Strandli. En selskapsverdi på flere milliarder er da å forvente fordi da er det åpenbart noe effekt fra UV1. Lisensavtale eller oppkjøp kan derfor forventes. Men det er altså et ganske stort hvis først her…

9 Likes

Hadde ikke Edison noe om at bare FOCUS alene (tenker indikasjonen H&N) vil være verdt rundt 60kr pr. aksje? Og aksjeantallet vil – i følge selskapet selv – vil være det samme til etter FOCUS ihvertfall. Og klart, om vi plutselig (lite sannsynlig, men la oss håpe det er mulig) skulle havne på PE met eller noe svært nært i FOCUS, hva betyr det for UV1? I hvilket lys setter det INITIUM? Jo, et slikt resultat vil øke sannsynligheten for at INITIUM er en statistisk outlier, og at UV1 faktisk har et rasjonale, om ikke nødvendigvis et universelt et.

Samtidig: Hva er standardbehandlinga i FOCUS? Det er Mercks Pembro, som er en av de mest brukte sjekkpunkthemmere i verden. Går ut av patent i 2028. Det er jo en mulighet om HR i FOCUS lander på under 0,8 at Merck ser sitt snitt til å kjøpe teknologien til Ulti billig (la oss si MCAP 5 milliarder NOK da, gitt situasjonen til U, det er jo ingenting for et BP som Merck) og bruke UV1 som add-on / patentforlenger til pembro i alle indikasjonene hvor UV1 gir tilstrekkelig klinisk forbedring til at bruk lar seg forsvare.

Anser ingenting av det jeg skriver over som sannsynlig. Men det kan skje. Fremtiden er uskrevet.

17 Likes

Anser det heller ikke å være usannsynlig.

3 Likes

FOCUS komboen med pembro har vi i det minste gode fase 1 data på.

4 Likes

Tror du at du kan poste de dataene her? Vet ikke helt hvor jeg skal lete…

2 Likes

Usannsynlig sannsynlig.

Nipu bingo, initium bingo.

Så fortsetter vel bingo Lotto videre…

Men i focus får man vel litt tydlige svar siden det er alvorlig kreft.

1 Like

Er det mulig å se for seg at Ulti, med bakgrunn i INITIUM, legger enda mer tyngde i de resterende studiene for å være dønn sikre på at disse ikke mislykkes? Det er mye prestisje på spill her, både for selskapet og norsk biotek.

Ulti får ikke gjort noe med studiene, de er allerede satt opp. FOCUS er også, foruten OS mer eller mindre gjennomført. Det vi får håpe er rekrutteringen til DOVACC holder takten den gjør nå, da leser studiet av i H1 2025. DOVACC går i andrelinje, og pasientene har egentlig ikke behandingsalterntiver, så jeg antar legene som rekrutterer ikke vil la være å rekruttere, kun pga dårlige resultat i INITIUM. DOVACC går også i 3 armer, og det kan være interessant å se hva man finner der: Fra Ultis egen side:

“Studien undersøker om olaparib, eller kombinasjon av olaparib og durvalumab med eller uten UV1 vaksinasjoner kan forlenge tiden til neste tilbakefall sammenliknet med olaparib alene (standardbehandlingen).”

LUNGVAC får vi bare se hva som skjer med. Fortsatt lavt rekruttert. Håpe den blir prioritert, UV1 skal ha god sjanse til å lykkes der.

Jeg vil synes det er svært rart om Ulti velger å legge ned studier pga dette. Man får bare håpe at det er mulig å hente penger til å gjennomføre alle studiene. De er heldigvis investigator-studier, så de koster ikke Ulti all verdens, sammenlignet med f.eks INITIUM.

4 Likes

Det er snakk om UV-103 :wink:

Hva legger du i “enda mer tyngde”? :thinking:

Forøvrig enig at det ikke burde være vanskelig å finansiere resterende studier, @WernerVonHaussenberg, men det blir nok til en heftig rabatt. Forhandlingskortene pr.d.d er ikke så gode.

Man kan håpe på at det er blitt gjort feil, men jeg tviler, kan dere se for dere søksmålene fra aksjonærene som har solgt? :sweat_smile:


Disse er for pembro+UV1 i INITIUM indikasjonen.

Jeg tenker at de vil forsøke å forsikre seg enda mer, dersom det er mulig, at de ikke går på tilsvarende overraskelser som i INITIUM, og at de derfor innenfor det handlingsrommet de har gjør hva de kan. Men jeg har ikke samme inngående kunnskap om studiemetodikken innen kreftforskning som flere andre i dette forumet har, så jeg prøver egentlig bare å finne håp/trøst/lys.

Har ikke sett inngående på FOCUS designet men med kun 75 pax, så er jeg redd det blir litt lite å slå i bordet med mtp statistisk signifikans.

Ranomiserte to-armede studier bør ha ca 150 pax, så vet ikke hvorfor de bare har halvparten. Noen som vet?