Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Continuing the discussion from Ultimovacs (ULTI) småprat 3 - #7752 av skipper.

Previous discussions:

quote=“Roc, post:1656, topic:5553, full:true”]
Hvis UV1 får mesoteliom til å respondere på CPI så snakker vi sky is the limit. En positiv NIPU avlesning vil åpne opp muligheten for å teste kombinasjonen UV1 + CPI i en hel rekke vanskelige å behandle, kalde/dessert tumores.

INITIUM begynner å bli base case, mens NIPU definerer upside potential.
[/quote]

Syntes denne også var fin å ta med.

13 Likes

Hva tror vi om økning av short i dag kl. 15:30? Helt åpenbart at det er stor aktivitet fra mange og relativt sterke aktører i bøkene men usikker på netto-endringene. Eitherway - de er drivende dyktige på damage control og “sentiment”-utnyttelse - det skal de iaf ha.

6 Likes

Kunne ikke bry meg mindre.
Ingenting har endret seg. INITIUM er rett rundt hjørnet.
Dette har vi ventet år på, så hvorfor folk ramler fra hverandre nå, skjønner jeg ikke.

1 Like

Men det mener altså ikke CMO:

13 Likes

Denne hadde jeg ikke fått med meg. Takk for oppklaring @polygon :blush:

Tipper rett under meldeplikt (ca. 34,5k aksjer) i går og enda mer i dag.

Ingen endring i SSR.

Hvis man bruker tallet som Investor la ut i går hvor anslaget på total short i aksjen var 5,3 % så betyr jo det at det er tilsvarende 105,3 % av aksjekapitalen som folk holder som long-posisjoner i dag.

I følge skjermen min nå er MCap 4.053 mill NOK nå med kurs på 117,80. Justerer man det for shorten kan man som en “skrivebordsøvelse” regne kursen som 105,3 % x 117,80 = 124,04 eller regnet på MCap 105,3 % x 4.053 = 4.267.

I realiteten tror jeg kursen ville flyttet seg mer, men det er vrient å regne på selvsagt.

2 Likes

Samme type mekanisme som UV1 ut ifra hva jeg leser, korrelasjon mellom dyr og mennesker biologisk skal man ikke undervurdere.

Er en grunn til at stort sett alt av preklinisk foregår med rotter og mus.

3 Likes

Ganske uvanlig kursutvikling, sett i lys av hva vi venter på.
Det er tydelig at vissheten om at PE not met betyr krakk, veier tyngre enn den store sannsynligheten for PE met. Tror nok de fleste av oss som er posisjonert, enten vi innrømmer det eller ikke, kjenner på et visst nervepress som vi lengter etter å bli kvitt. :sweat_smile:

9 Likes

Man tar den risikoen man tar, med det beløpet man har råd til å tape. Når man er fullstendig klar over oppsiden og nedsiden så er det ikke noe å være så fryktelig nervøs for sånn egentlig. Caset er veldig enkelt sånn sett, man vet akkurat hva som står ovenfor.

Det som er skummelt er å sitte investert i noe man ikke skjønner eller forstår driverne til. Da kommer panikk og nervøsiteten.

Eller rett og slett uflaks, som feks lakseaksjer som raste ned 40% på at plutselig en dag hadde staten bestemt seg for en brutal lakseskatt. Eller at EU toll innføres på frakt av kinesiske biler, ref bilfrakt aksjer i dag.

1 Like

Men covid kan fortsatt påvirke så yngre pasienter går for lenge før de sjekker seg?

Vel siden ett fir.a trengte kjøpe tilbake 100k aksjer fikk oss opp til 160kr så tenker jeg 1,4 mill vil gjøre mye mer :wink:

3 Likes

Er det ikke mistenkelig at volumene er såpass høye men at endringene i aksjonærlistene og ssr er såpass små?

5 Likes

Man kan jo også være bekymret for at nedsiden i caset som jo kan komme slik det gjorde i NIPU slår til OG at den blir feilkommunisert og krøkkete håndtert på en eller annen måte som øker den nedsiden man først hadde sett i caset. Så det er vel en president som ikke ellers sa så mye lurt, som sa: " There are known, unknows, and then there are unknown, unknowns ".

Så jeg for min del slutter ikke å bekymre meg før aksjene er solgt

3 Likes

“Alle” er jo enig i det. Men sannheten er nok at svært mange av oss har satset mer enn vi egentlig har råd til å tape…

2 Likes

ja ja nå får det gå som det går. Argumentasjonen her farges av at mange nå prøver å få tak i billige aksjer. Har satset 40 % av min kapital. men en har jo ett sikretsnett på 37 % , som en får igjen på skatten

1 Like

Jeg tror også at en del her er gået pænt højt ind. Og her slår nervøsiteten ind. Hvis man træffer blink på den her kan det blive ganske vildt - mange år på mulig pension alder osv.
Går det til helvete kan vi maks miste indskud. Som så er en stor faktor færre antal år på pension alder osv.
Janus satser på rå sandsynligheds kalkyle og overall risk picture ( pre-commercial, pre-phase-2, et studie med EP not met,…) - de fleste gange fejler selskabet og statistikken sejrer, hvis man er spredt rundt med shorts. Helt sikkert ikke dumt.

Vi håber alle på at denne er alle tiders moder af en stock-picking case imod gennemsnit… ones-in-a-lifetime…

5 Likes

Det du sier der er nok bakgrunnen for at Janus klarte å sende kursen ned et par etasjer før avlesning, uten å øke shorten mer enn de gjorde.

Hver enkelt må ta ansvar for sin egen investering.

4 Likes