Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

5min, bryter vi opp? :eyes:

Fint om aksjen nå klarer å bryte opp gjennom motstandsområdet 130-135 hvor den har ligget å stanget en stund.
Positivt med bra volum så langt i dag.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Huh? NIPU kan komme i morgen :man_shrugging: Største derisken i aksjens historie dette.

Uansett, synes dette bildet sier en del:

2 Likes

Beklager, men hva leser du ut av bildet ditt?

1 Like

Er ikke det ganske åpenlyst. Den har alltid falt tilbake på lavt volum etter oppgang. Mønsteret er brutt ved at den nå har steget etter oppgang, på lavt volum. Det betyr færre løse marginalaksjer til salgs på disse nivåene.

1 Like

Oppdatering: Brøt ned i stedet:

Skal kanskje ned til 131 for å tette gapet? Tror uansett vi ser ATH i løpet av 3uker.

1 Like

I dagchartet er gapet minimalt. Mellom 134,80 og 135.
Men generelt har det over lang tid vært en tendens til å tette gap etter gode nyheter innen biotech.

Ja, men er så lite futt i den at jeg tror vi kan tette gapet i 5-min chartet i løpet av dagen. Men tror og håper den henter seg inn igjen og at vi avslutter høyere enn 138,6 :crossed_fingers:

Ville vært positivt for ukeschartet også om den closer uken over 138.60. For tidlig å si da :slightly_smiling_face:

Nå klarte ikke aksjen i første omgang å bryte opp gjennom motstandsområdet 130-135.

Men det kan argumentere med at man nå ser en dobbeltbunn i dagchartet ved bunnene i januar og mars. Om markedet agerer i forhold til denne formasjonen vil et brudd på 135 bety et kursmål opp til kr 170 som tilsvarer ATH fra oktober 2021.

7 Likes

Om man skal forsøke å forklare den siste tids kursnedgang med TA. er det 2 forhold man kan peke på.
-Kursen har erfaringsmessig sunket når MACD(12,26) har begynt å bikke nedover.
-Kursbildet viser en mindre HS med halslinje på kr 125 med target ca. 113 om denne formasjonen skulle gå inn.(HS-formasjonen vises bedre i et time-chart).
Halslinjen testes nå fra undersiden og litt spennende å se om kursen klarer et etablert brudd på 125-nivået da dette teknisk kan være viktig for den videre kortsiktige kursutviklingen.

På den positive siden synes det nå ut til at Slow Stochastic har bunnet ut og vender oppover. (For meg har denne indikatoren erfaringsmessig vært den viktigste blant flere indikatorer, men av en eller annen grunn har den tidligere ikke fungert veldig godt for Ulti).

Dessuten positivt at kursen vendte opp etter nesten å ha berørt SMA 50.

3 Likes

Med en sluttspurt i dag så spratt kursen raskt gjennom halslinjen på 125 fra undersiden, noe som kan skyldes at enkelte fikk det veldig travelt med å dekke seg inn.
Håper kursen nå etablerer seg over 125 så slipper man å tenke mer på denne HSèn.

Med oppgang på mandag vil alle indikatorene være positive.

12 Likes

Er alle indikatoreme dine positive nå da @Truls2 ?

Ja det er de.
Ellers er etablert brudd på kr 138-140 nivået positivt, mens brudd på 125 er negativt for den videre kursutviklingen.

2 Likes

Det snevrer seg… mange måter å tolke chartet, jeg tolker det foreløpig slik:

3 Likes

Dagchartet ser litt skummelt ut med brudd ned på SMA 50, og fare for at enkelte kortsiktige vil agere på noe som synes som en dobbeltopp. Går denne formasjonen inn så ser vi kurs ned mor kr. 100

1 Like

Da kjøper vi bare mer.

Ja greit nok det, men ønsker helst kommentarer/innlegg til det tekniske på denne tråden.

1 Like

Man kan vel si at både stoch rsi og rsi viser at det også ligger an til at man snur her om man tar historikken til følge.

1 Like