Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Ultimovacs har vært på børsen lenge nok til å starte ny forumtråd om teknisk analyse.

Det jeg umiddelbart kan se er at vi får en såkalt nedadgående/fallende kil - “falling wedge” som er et positivt mønster og signaliserer videre oppgang.

9 Likes

Den videre oppgangen kom jo, ser du noe nytt nå da, @ezPappi?

@Otard: Om jeg skulle våge meg på en spådom så ser jeg en bullish trekant som indikerer videre kursoppgang ved brudd opp av formasjonen.

Takk skal du .
Ser candelen har vært oppe i 49,80 før og nå, med siste kurs kr 51 så har vi et brudd.
Ganske lovende da kanskje?
Det er jo lovet flere nyheter den nærmeste tiden også, slik at det ligger ligger litt fundamentalt og pusher fra undersiden :star_struck:

Edit: mens jeg postet ble det plutselig over 54

Har vært ganske så heftig kjøperside i Ultimo den siste tiden, mens selgerne synes å være avventende og disiplinerte.
Ved brudd på kr 50 vil dette nivået danne en fremtidig støtte.

Jeg tror personlig at veien opp til et kursnivå rundt kr 100 er relativt kort.

2 Likes

Det ser ut som det jobbes med å holde den unna radaren ved å selge den ned en krone og vel så det når den spratt over 54.

1 Like

Nye tanker om denne? :slight_smile:

Jeg stiller meg nøytral til aksjen da jeg ikke eier den selv men om jeg skal være helt ærlig så er det ikke noe jeg ville investert i på nåværende tidspunkt.
Virker som aksjen er ute av den stigende trenden, den ligger nå under 200 MA i en ny, fallende trend.
Liker heller ikke denne trekantformasjonen som ofte varsler videre kursfall.

6 Likes

Tusen takk ezPappi, setter pris på svaret ditt.
Hvilken software bruker du her for å lage denne analysen? Ha en flott kveld.

1 Like

Bare hyggelig. Jeg bruker tradingview sin nettbaserte løsning.

Her hadde du rimelig god teft @ezPappi.
Hva tenker du nå da? Aksjen har jo brutt øvre linjen i trenden ned og er vel kanskje på vei mot en OHS?

Samme kommentar her som jeg har hatt i mange aksjer, alt for stor mcap økning ift volum

Forklaringen er nok stabil aksjonærmasse og liten salgsvilje. Meget tynnt med selgere i ordreboken.
Var i ferd med å bryte halslinjen i OHS-formasjonen, men må trolig ned å “samle litt krefter” før bruddet kommer.
Men enig kunne trengt noe mer volum for å bryte opp nå.

Jeg er ikke uenig i volumbehovet jeg heller, men det kommer kanskje nå som vi ser et brudd på den negative trenden og de 20 største aksjonærene som stort sett sitter i ro innehar 75% av aksjene:

1 Like

Da kom det brudd på halslinjen i den kortsiktige OHS-formasjonen og dermed er kortsiktig kursmål for formasjonen kr 53.

2 Likes

Makrobildet dominerer og overskygger alt annet for tiden. Akkurat nå har vi hode- og skulderformasjon i samtlige indeksene i USA som indikerer kraftig fall. Det kommet utvilsomt til å påvirke børsene andre steder i verden.

Ser du da på time-/kvarterchart?
Enig i at det kan bli urolig fremover og at vi kanskje ikke har sett bunnen i korreksjonen enda.

Egentlig tull og tøys å se på formasjoner på 5D intervaller. Fjernet mitt siste innlegg.

1 Like

Ikke spesifikt for Ultimo, men har sett v-formede bunner i mange aksjer med volumklimaks som typisk signaliserer en capitulation bottom. Kan godt hende aksjene faller etterpå, men at de retracer bevgelsen helt tilbake til denne V’en tror jeg ingenting på.

Men spennende å se uansett. Jeg forventet en retest av disse “bunnene” (altså ny bunn men som blir høyere enn V’bunnen), og sitter klar til å kjøpe dippen :wink:

Er så liten omsetning i denne aksjen at man må være litt ukonvensjonell for å lage et mer realistisk bilde.

Her er 2D chart, med vanvittig zoom inn på volum fordi det er en svær volumspike der som maskerer alt. (En emisjon?)

image

1 Like