Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Eh, ja. En rettet emisjon på 38,9 som ble gjort uten rabatt etter meget gode nyheter om nytt studie med ny BP. En nyhet som pr. nå ikke er indiskontert i kursen overhodet.

3 Likes

Right, jeg har ikke fulgt aksjen. :slight_smile: Men da er det altså en volumspike man ikke trenger å se på, derimot er den veldig relevant i volumprofilen.

Det er en glipe i tradingvolumet der som potensielt kunne vært et litt skummelt gap, men det har jo vært tradet opp og ned gjennom det i 2 omganger før, i desember og mars.

1 Like

Bryter vi opp av 53,- er neste target 61,-

2 Likes

Brøt opp og gikk over target på 61,- men klarte ikke å holde seg på det nivået. Har nå falt tilbake til støtte på 53,-. Nå får vi se om det holder og at vi fortsetter trenden oppover :brick: by :brick:

1 Like

Spennende chart, puncher over motstanden jeg tidligere tegnet inn

2 Likes

Stengte 57,6.

Begynner ikke dette chartet å bli veldig pent @Savepig?

ULTIMO er så illikvid og tynt tradet at man skal ta chartet med den rette klypen salt men ja absolutt en pen opptrend.

Priset til 1,8 milliarder med over 400 millioner på bok

image

2 Likes

Runway til 2023, skal sies.

Volumet er enda såpass lavt i aksjen at å stole veldig på TA blir vanskelig, men personlig erfaring fra det siste halvåret er at den følger noenlunde.

My guess er at fraværet av volum skyldes at de fleste traderne i sektoren har spesialisert seg i andre selskaper, og at de fleste retail longs sitter bundet til masta i BergenBio, PCI Biotech, Nordic Nanovector og Photocure.

Ultimovacs har bare vært 1.5 år på børs og i den tiden har det også vært svært mye som har skjedd i de andre aksjene. Det er ikke rart at kapasiteten til å ta innover seg Ultimovacs’ value proposition har vært lav.

I løpet av Q4 i år får vi derimot to foreløpige avklaringer som kan bidra til enda mer interesse for Ultimovacs

Med avklaring i PCI rundt AZ og etter q3 også forventet fremdrift i RELEASE, og q3 og q4 i Nano og rekruttering til PARADIGME, forventer jeg faktisk at enda flere nye investorer blir lei av å vente og tar noe av potten over i et selskap som virker å kun levere varene. Foreløpig.

Det vil sannsynligvis bidra til høyere volum og mer reliable TA, og ikke minst høyere kursnivåer for aksjen.

Q4 og 2021 burde bli året hvor Ultimovacs for alvor blir forstått av flere på Oslo Børs.

6 Likes

60 dønn viktig nivå i ULTIMO

En sterk fundamental nyhet i denne aksjen kan gi mye moro, ser jeg.

I mine chart så er motstand like under 53 kr brutt i dag dersom vi holder oss over dette nivået. Neste motstand ved 62 kr slik jeg ser det.

Nyheter som gir litt mer volum i omsetningen vil imidlertid fort kunne dra denne også forbi dette nivået, men tiden får vise…

1 Like

Til dels enig, i hvert fall om det kommer volum inn og den stikker over der den snudde her om dagen. Anyways så er det vanskelig å legge for mye i det tekniske i sånne lavvolumsaksjer, men det later i hvert fall til at momentet har snudd til det positive etter at KLP og andre muligens er ferdige med å redusere.

Har store forhåpninger på kort og lang sikt i Ultimovacs. Det virker som om flere har begynt å se det samme igjen.

2 Likes

Ser ut til at motstand her rent teknisk er et sted mellom 53-54 kr nå.

Close over 54 kr nivået og litt økende volum nå er det som kan gi et bra kursløft her nå.

Ser fint ut, 20 EMA kom aldri under 100.

2 Likes

Løsnet litt nå ved bruddet av motstand 54 kr, skal videre over 60 nå i løpet av kort tid - i det minste om en kun legger TA til grunn… ser ikke motstand før mellom 62,50 og 63 kr her hos meg.

En melding av positiv/negativ karakter og utenforliggende forhold vil naturligvis kunne gjøre Teknisk Analyse verdiløs, men det ser pent ut nå.

Tester det nye kurs leiet nå rent teknisk, holder gjerne på slik i “noen dager” før neste rykk opp over slik det ser ut hos meg. Alle indikatorer ser bra ut.

5 Likes

Som nevnt 3.12 over så møter vi nå noe motstand ved 62,50 - 63 kr. Denne synes imidlertid ikke sterk slik jeg leser det.

Brytes denne bærer det raskt mot ca. 72 kr her. Skal ikke så mye til, volum er økende og med nyheter nå så kan det skje meget snart.

Putler av gårde etter det siste legget opp

Behøver en sluttkurs/close over 62,50 - 63 kr- og derved brutt brutt motstand her, før neste “rykk” oppover nå…

1 Like