Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Riktig så hyggelig i dag.

3 Likes

Ja. Close fredag på nivå over 62,50 - 63 kr skal gi kursløft opp til ca. 72 kr i løpet av den nærmeste tiden. Om en da kun legger TA til grunn.

2 Likes

Oppskriftsmessig brudd på motstand ved 62,50-63 kr gav løft opp mot neste (svake ) motstand ved 72 kr ca. (72-73,50).

Vi kan enten bare feie raskt forbi også denne (som de to nylige motstandsnivå). Eller teste dette nivået med pluss/minus noen dager.

Momentum og volum er imidlertid så bra om dagen at jeg tror vi skal fort opp over 80 kr hvor jeg ikke klarer å lese motstandsnivå hos meg. Imidlertid vil naturligvis motstand oppstå på et visst punkt. Mitt mål er kurs over dette nivået i januar.

Skulle den falle noe tilbake har vi støtte på 63 kr. Dette er bare TA. Ytterligere positive nyheter enn dem som allerede har kommet vil jo kunne bli en «game changer» og gjøre teknisk analyse temmelig verdiløs i så måte.

5 Likes

Jeg synes bare dette ser helt rått ut

Den langsiktige trenden i kursen er åpenbar. Ingen fuckups - så lenge børsene ikke krakker fullstendig - ingen grunn til at aksjen ikke skal fortsette.

Veldig spent på hvor det nye nivået blir satt fra.

(logaritmisk chart)

4 Likes

Takk for gode innspill i TA diskusjonen. Jeg la ut en tradepost til salgs på 74 tallet men tok den bort igjen nå siden ingen finner noe motstandsnivå :slight_smile:
Guidingen holder fortsatt på at neste indikasjon blir offentliggjort i år og dermed også BP som skal kjøre studien. Det kan gi et løft som kan være fint å få med seg :slight_smile:
Det skal være et stort og viktig indikasjon visstnok. Håper det er Trumpisme som skal bekjempes, da ser man på et marked, bare i USA, på rundt 70 mill individer :slight_smile:

Monthly:

Weekly:

Daily:

2 Likes

Skjønner jeg det rett med at det er brudd opp av den stigende kanalen på monthly, weekly og daily uten konfirmasjon? Er det 76 som du har som target fra ATH?

76 er jo den syyyyyltynne intradag candelen fra ath

1 Like

Feide lett forbi den svake motstanden like under 72 kr, men etter hvert er vi i mer ukjent farvann kursmessig etter en serie kraftige løft i kursen. Ingen aksje stiger uendelig, men skulle den få "et hvileskjær"på dagens nivå og således danne et støttenivå der, eller tilbakegang for å hente nye krefter så er det noe støtte ved 71,50-72 kr og sterkere støtte ved 64 kr nivået slik jeg tolker det.

Finner du noen svakhetstegn i dag?

Alle Biotek aksjer er svake i dag. Fortsetter nedturen i morgen, som mye kan tyde på så skal vi ned mot 71,50-72 kr i første omgang. Heldigvis har ikke denne aksjen en masse aksjonærer som skal realisere kurstap i forbindelse med skatt slik en gjerne vil se i PCIB og Bergen Bio i dagene mot slutten av året og som ofte gir en svekket kurs i denne perioden.

Synes ikke dette ser svakt ut, mer som en nødvendig korreksjon. OBS 2timers chart så dette er kortsiktige greier.

Hvis jeg tolker volumet rett så kan du se langt etter kurs under 76,40 strengt tatt. Toget har allerede forlatt den stasjonen. Jeg mener FOMO traderene innså at slaget var tapt fredag kl 14 (der har du en grønn volumbar av litt størrelse. Da var det ufravikelig at aksjen var all time high, og pent volum til ULTI å være.

Så har du dagen i dag, med ny sjanse for en skikkelig korreksjon. Men var ikke lenge nede på 76 tallet før det ble kjøpt over en lav sko.

1 Like

Godt Mulig du har rett. Vanskelig med TA i “litt ukjent farvann for kursen nå”. Kan være at det kan dannes ny støtte i området du nevner før eventuelt nytt rykk oppover.

Nyheter fra selskapet og andre forhold i markedet kan som nevnt tidligere gjøre enhver teknisk analyse overflødig i det korte bildet i det minste…

Dette er ikke er chart å bli skremt av, tvert i imot. ATH enda en dag, og selv ikke nå fikk man en større reaksjon ned når det ble solgt volum (relativt sett).

2 Likes

Just kidding, tror ikke den skal “testes” ny point of control, på volumprofilen, Litt ettersom du ser det, men matcher nesten all omsettningen på 52,00 siden midten av oktover

Gaps er ikke automatisk et faresignaler. Kan i dette tilfellet være et runaway-gap. Det er bullish. Svaret får vi i løpet av noen dager

1 Like

Investtech sitt take:

https://www.investtech.com/no/market.php?MarketID=1&product=65

2 Likes

Lenge siden jeg har postet noe TA på forumet men her er mine enkle støttenivåer i Ultimo:

Støtter fra tidligere topper på 76 og 64,4
(Usikker på om det burde være en trendkanal pga manglende øvre berøringer, så ser ikke på brudd opp/ned av tak som noe å vektlegge).

her med fib nivåene fra siste oppgang, hvis det ble satt en topp 22/12… selvforklarende.

1 Like

Ganske pent hvis den bouncer her

Klokkerent på 76-tallet nevnt over her

3 Likes

Spennende dager mens vi venter på mysteriestudiet.
Kommer den nå så kan den være katalysator for ett brudd opp av det fine flagget, og da er target 120.- (!)
Det er lov å håpe :crossed_fingers: