Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Selvoppfyllende? Jeg har ikke solgt noe. Med tid blir jo dette suksess, men han fyren der skulle jeg ønske holdt seg unna.

Den kriminelle bergenseren er en levende selvoppfyllende profeti dersom det er/var slik at hans blotte nærvær skaper nok frykt til at det blir panikk i gatene.

1 Like

Gidder faktisk ikke bruke energi på at jeg mener markedet suger balle på å verdsette POC på verdens første universelle kreftvaksine.
Burde man blitt belønnet høyere for å sitte over peak risk? Definitivt. Men det er det markedet som bestemmer, ikke selskapet.
At aksjekursen herjes med på kort sikt er bittert, men det endrer svært lite for min del.
Selskapet gjør (etter meg å bedømme) utmerket arbeid på alle fronter, og de har min fulle tillit. Jeg er trygg på at U m/ klinikere er mer kvalifiserte enn oss & markedet til å tolke dataen, og de gir klar og tydelig beskjed om hva dette betyr. Markedet er for evneveike til å ta denne infoen innover seg (som evt. kan skape edge for de som mener markedet tar feil), men jeg tror ikke BMS og andre BP er tilsvarende evneveike.
Nok en gang gratulerer til Helland & selskapet for et potensielt revolusjonerende funn, gleder meg til reisen videre.

27 Likes

Det er jeg enig i.

På ukechartet, så er den nå nede og tester eksakt det prisleiet den falt fra på NIPU endpoints smellen.

Bare at nå er den ganske banket ned til den prisen, og kan prøve å finne en støtte.

Linjalgnukketråden, hr. Moderator:

2 Likes

Og vi har siden den gang motbevist at studien var en clean fail og levert en Fase II statistisk signifikant studie på OS samt en dobling i ORR mot kontrollgruppen. Og vi er tilbake igjen der vi var som om ingenting hadde skjedd.

Gir mening dette :smiley:

2 Likes

Det kan gi mer mening enn du tror. Hvis den på bakgrunn av dataene fra ESMO bygger en ny base på et høyere nivå, så gir det grunnlag for en bærekraftig vekst i kursen. Altså at det kommer inn nye aksjonærer som ønsker å være med videre opp fra dette nivået.

2 Likes

Det blir som at vi to skal stå å spille kron eller mynt. Vinneren får mynten. Om den lander på kron så vinner jeg og om den lander på mynt så vinner du.

Den lander på mynt og du vinner. Men jeg sier bare dra til he****e og du får ingenting :slight_smile:

Deretter kommer det en kron og mynt ekspert og forteller deg at detta gir voldsomt mye mening, her kunne du ikke forventet noe annet. Men at her er det heller ingen grunn til å deppe. Noen vant mynten og det kommer nye kron og mynt spill i fremtiden

4 Likes

There is a famous quote attributed to Great Depression-era economist John Maynard Keynes“Markets can remain irrational longer than you can remain solvent”. This is an important idea for investors to ponder. It essentially means that in the short-run (or even the medium-run) markets can (and often do) do anything.

2 Likes

Det er noe av det smarteste Keynes sa det!

Mange som puster med ryggen og ikke magen i dag :smiley:

Ser ut som en “sell on news” i dag. Ingenting nytt som skulle tilsi noe annet. Krydret med litt stop loss, litt teknisk og bittelitt frykt for emisjon kanskje?

Tror den kan besøke 110 hvis jeg ser på chartet uten at det skal være noen krise.

1 Like

Jeg sitter ihvertfall helt i ro. Ser frem til mer data & flere analyser

EDIT: Skulle gjerne ikke ha vektet opp i 135-140 range’n, men det er kun et problem akkurat nå, mens kursen vaker rundt 115 igjen :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg solgte ikke på 118 på vei oppover. Det har ikke kommet nyheter som tilsier at jeg burde gjøre det nå heller. Ikke uventet at det ville bli satt inn ett alvorlig stunt i dag for å forsøke å dekke inn short.

Men kanskje jeg kjøper dersom vi toucher 115.

1 Like

Que?

Når bio-euforien herjer som verst,
ja da skal man selge på best.

Gammelt jungelordtak

1 Like

Forskjellen her er jo at det var basert på spekulasjon. Dette selskapet har jo nå noe sånn høvelig konkret å vise til.

Så det gav mening med nano and the lot, det gir jo ikke mening mht Ulti hvor det fundamentale for en gangs skyld er på pplass.

2 Likes

Ingen ting gir mening i dag :sweat_smile:

Enig, det er noe jeg virkelig ikke skjønner

Jeg er ikke spesielt overrasket. Det var en del forventninger til ESMO-presentasjonen før helgen, men det eneste nye som kom der var en kryssende graf og et par skeptiske Twitter-meldinger. Det ble et antiklimaks, og det er ikke overraskende med et fall.

Så tipper jeg det vil justere seg oppover igjen både i ettermiddag og utover uka. Uten nye nyheter kan vi fort være både nær og forbi fredagens sluttkurs igjen ved slutten av uka.

Det er sikkert en del trading på aksjen. Det er jo forståelig når man ser hvor mye den svinger.

2 Likes