Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg sier ikke at det er det neste som skjer, men det er jo det viktigste, i mine øyne, hva gjelder NIPU, at BMS og FDA/EMA har sett det de håpte å se, og vil gå videre. Fortrinnsvis i en Fase3 i førstelinje.

Neste nyhet/trigger, foruten fortsatt mye positivitet rundt NIPU, webcast/podcast, intervjuer og oppdaterte kursmål, tror jeg blir TET-oppdatering og eventuelt avklaring om hvordan INITIUM leses av.

2 Likes

Det kommer en melding i morgen - etter det jeg har forstått kl 0700.

Da Moderna i desember i 2022 kom med melding om at de hadde fått positive resultat i en studie med persontilpasset mRNA kreftvaksine så gikk børs kursen opp 140 milliarder.

Ingen vet hva som kan komme i meldingen morgen tidlig ut over studieresultatene, og de vet vi blir meldt POC.

5 Likes

La oss ikke ha for høye forhåpninger til meldingen. For alt vi vet er det bare en melding om at de har lagt ut company presentation på hjemmesiden og link til webcast.

12 Likes

https://www.annalsofoncology.org/article/S0923-7534(23)04266-7/fulltext

Fra Ultimovacs X

5 Likes

Tja, @Aksjesnila siden du spør retorisk og maner til edruelighet, så regner jeg med du tenker på Algetas interim avlesning i fase 2 i 06/06/2011

Dog vil jeg peke ut at timeline er litt forskjellig. Algeta gjorde hva NYKODE har gjort, inngå en avtale på phase 1 data, knowhow og interessant mode of action. U har gått for å være eneeier av datasettet sitt, og står åpent mtp fremtidige samarbeidspartnere.

Nå som Ultimovacs har en Proof of Concept i fase 2, la oss si at vi får en melding som algeta fikk 2 år FØR fase 2 dataene sine den 03/09/2009? For U sin del ville det lyde: Ultimovacs signs 800mUSD global agreement with BMS for development and commercialization of Universal Cancer Vaccine. Hvor står kursen da?

Og hvor sånn ca tror du Ultimovacs kursen ligger om en slik melding kommer og vi justerer den for verdien av en mulig universell kreft vaksine, (eller bare inflasjon for den del for det utgjør vel fort noen kroner på kursen det og)

11 Likes

For den summen hadde jeg blitt skuffet ref. https://firstwordpharma.com/story/5791694?from=article

1 Like

indeed, jeg unnlot å komplisere poenget var å bruke samme tall som i algeta 2009, og se om noen kan både å tenke og regne

1 Like

Om ikke annet så er vel dollaren dobbelt så mye verdt nå da :wink:

dollar er dollar så vi trenger ikke justere for den. Men for å gi et hint, en piss dårlig upfront og justert for US inflasjonen på 43% (2009-2023) ville være røft 12,5milliarder norske kroner, cash.

Det tilsynelatende store 12,5mrd tallet der kan sees i forhold til dagens markeds kapitalisering på 5 milliarder

For å si det sånn, jeg ville ventet på INITIUM om jeg var BP før jeg leet på en finger, for dette blir koko hånk hånk

2 Likes

Nei, jeg tenkte faktisk ikke på interim-avlesningen i 2011. Poenget mitt var egentlig bare at det blir for enkelt å trekke frem 36-gangeren eller 60-gangeren fra Algeta som eksempel på potensiale uten at man også sammenlikner inngangspunkt, hvilket jo vil variere fra person til person. I tillegg kommer alle mulige andre forskjeller…

Interim-avlesningen i 2011 var jo dessuten fase 3, så hvis jeg jeg måtte, ville nok jeg også plassert Ulti mer som du sier. I så fall tilsier vel Algeta-sammenlikningen ca 6-7-gangeren eller noe fra der vi er nå? Da er vi vel på oppkjøp til ca 30-35 milliarder?

Men altså, for min del har ikke “utregning” av et konkret tall for potensiale så mye å si. Hvis Ulti lykkes så blir jeg fornøyd uansett. Enkelt og greit :grinning:

1 Like

At vi i det hele tatt skal bruke tid på slike meningsløse sammenligninger sier bare litt om hvor fattige vi er på gode biotekhistorier i dette landet.

Hva er egentlig likt mellom Algeta og Ultimovacs, bortsett fra at de begge forsker/forsket på kreftmedisin og kommer fra Norge?

Det finnes en hel haug av andre selskaper det hadde vært mer naturlig å sammenligne seg med, enn Algeta, dersom det var et mål i seg selv.

11 Likes

Bempeg-avtalen hvor BMS betalte 1,85 milliarder dollar up front for 35 % av inntektene pga. lovende fase 1-resultater for Nektar i 2018, er vel mer relevante i denne sammenhengen.

• Collaboration to evaluate the full-potential of NKTR-214 plus Opdivo (nivolumab) across numerous tumors, based on promising early data from ongoing Phase 1/2 PIVOT clinical study
5 Likes

Altså du har jo tidslinjene for Algeta feil med en hel “fase”…

Det var interimavlesning på deres pivotalse fase 3 Alsympca-study som kom da.

Nei, de inngikk avtale etter phase 2 data fra 300 personer - og avtalen kom ikke før helt i oppstarten av phase 3.
Fase 3 var altså allerede startet opp da avtalen kom.

4 Likes

Det var ikke jeg som trakk dette inn i denne tråden, og som du ser av innlegget mitt var jo nettopp det mangelfulle i sammenlikningen poenget mitt. Men ærlig talt, det er jo tross alt mer spennende tema enn Janus og shorting da… :wink:

Vi har sett noen forsøk hvor noen ønsker å så tvil om signalene i studiet. Det virker til å være innafor at man kan tolke dette ut fra eget skjønn.

Da er det flott at regulatoriske myndigheter og eksperter eier fakta i så måte. Så la oss få det på plass en gang for alle:

This degree of improvement met the protocol’s predefined threshold for statistical significance.

31 Likes

IR deler ikke iallefall det pessimistiske synet som av en eller annen grunn breddet seg utover her i helgen.

“First demonstration of universal cancer vaccine efficacy in randomized Phase II clinical trial; Proof of Concept supporting further clinical development”

To tykke streker under konklusjonen dette

27 Likes
3 Likes

For en flott melding. Tydelig, og med nok data til å vurdere (det som faktisk er statistisk signifikant!) effekt.

Jeg aner ikke utviklingen i dag, og de neste dagene. Det kan hende sell-on-news slår til, men. Men: Er sikker på at dette vil tiltrekke seg interessen fra andre aktørerer og investorer over litt tid. Jeg selger ikke en eneste aksje før INITIUM er avlest :rocket:

Lykke til alle sammen & takk for de gode diskusjonene i denne tråden, til tross for endel støy er det jammen meg mye gull blant gråsteinene også.

6 Likes

Dette har vært planen hele veien med fase 3 (i 1 L) som naturlig fortsettelse ved suksessfull fase 2.

NIPU har suksess i fase 2.

1 Like

Men det har ikke nødvendigvis vært det rådende sentimentet, til tross for hva selskapet formidler