Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) - Teknisk analyse (TA)

Det er ekstremt bestemt selging som pågår nå, når den til slutt stopper, så vil aksjen finne støtte.

Den er litt på gyngende grunn i og med den falt under 50 dagers snitt, den har kun unntaksvis vært under der siden sensommeren i fjor, men hver gang har den jo klart å bounce tilbake

Bakteppet her vet vi:

4 Likes

7 røde dager på rad og nå helt i bunn av den lange stigende trendkanalen. Hvis vi ikke spretter her så skal jeg spise hatten min.

4 Likes

Aller enkleste TA for Ultimovacs er: Over 50 dagers SMA = bull. Under er litt mer nedtrykt.

2 Likes

Mulig vi klarer så vidt å redde stumpen(e) denne uke. “Ok” bunntick på weekly og kanskje avslutning over MA50 på daily.

1 Like

Er temmelig sjeldent man ser så drastiske rsi-utslag som i går, forrige gang var ved NIPU fps i fjor sommer:

På dag er det litt mer å gå på

Hadde jo forventet en negativ reaksjon hvis kursen etablerte seg under 50 dagers snitt, men dette var en smule i overkant.

2 Likes

Jeg liker å se litt på teknisk analyse, samt det fundamentale. Men som absolutt noob på TA, hvordan tolker du det tekniske i Ulti, nå som vi vet at det shortes så tungt pluss at alle som følger selskapet er vel vitende om det som skjer nå i Mars?

Er det fortsatt slik at det kan gå ned og close gaps?

Jeg kan liksom ikke forestille meg at man kan vektlegge TA i Ultimovacs noe særlig i skrivende stund…

Vi var inne i en opptrend som hadde gått uavbrutt siden november, når den blir brutt, og kursen også falller under 50 dagers snitt så er det negativt, da vil typisk en del begynne å lette seg hvis det ikke kommer inn nye kjøpere som plukker på svakhet.

Så det er helt etter boka at det kommer en smell, og ikke akkurat noe argument for at man ikke kan vektlegge TA når man ser aksjen oppføre seg dønn oppskriftsmessig, :wink:

Men hvis man zoomer ut, så er man jo fremdeles i et ekstremt robust higher lows mønster, så det er ingenting som rokker ved det positve bildet på lang sikt enda. Det er ikke noen gaps av betydning slik jeg tegner det. Men det betyr ikke at man trenger å sitte å innbille seg at “nå kan det ikke faller lenger”-

3 Likes

Hva skjedde med RSI? Klarer ikke å lese det ut :see_no_evil:

Så langt nede i oversolgt på time at andre aksjer som er oversolgt på time bare “sheeesh”

image

4 Likes

ser den nå, takk

Takk for svar!

Sjakk matt for eksisterende aksjonærverdier, og man ser at f.eks Canica tar konsekvensen av det:

Så da er det bare å zoome inn og begynne å se om det nye chartet gir mening ila 3-5 handelsdager:

Følger med for å se om det kan være mulig å få tatt tapet på ca 20 istedet for 10.

8 Likes

Jeg tenker at de som har kjøpt i dag var kortsiktige spekulanter som solgte før de skulle til lunsj. Derav topp før lunsj. :stuck_out_tongue:

Jeg hadde egentlig tenkt å selge kl 11, men har jo en jobb, så fikk først solgt en time senere.

2 Likes

Det er smått surrealistisk å se kursen,
og prosentvis tap på en dag.
Dagens candle er så brutal som du kan få det…

Kan bare tenke meg hvordan det er for folk som har vært inne i mange år og venta på denne dagen! :exploding_head:

Jeg hadde 9% i Ultimovacs, så gikk på et tap for porteføljen på 8%. Veldig glad jeg ikke hadde mer.

5 Likes

Evt shorten som ble dekket inn, pluss noen «vakuum»- tradere? Kan være en bounce på cashbeholdninga til Ulti også.

Hvor mye cash har de egentlig? Ingen annet av verdi?

Vet ikke, bare så kommentarer om at kursen var under cashbeholdningen, har ikke sjekket selv. Dersom de kjører videre som før, må man se på burn rate også osv. Likvidering er kanskje ikke aktuelt? Men noen kan finne på å kjøpe selskapet om cashen er høyere enn selskapsverdien.

Early days i vår nye virkelighet enda, men sånn ser det nå ut:

5 Likes

Og det ser jo dessverre ikke så lyst ut….