Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Umulig å finne historisk data, intradag.

Hallo.

Jeg leter og leter men finner ingenting. Eneste som går an å oppdrive er “end-of-day”. Jeg trenger pris på en gitt aksje minutt for minutt, eller helst handel for handel. Minst 6 måneder tilbake i tid. Må jeg virkelig scrape i halvt år? Noen som vet?

Og hva er greia med at Euronext, OMS eller whatever det heter tviholder på data med mindre de får ett par hundretusen? Har sendt mail år etter år(ja år etter år). Ingen svar fra noen.
Er det kun de rike som får lov? Banditter. Men blir bare mer motivert.

Hallo sent svar men takk for tips. Problemet er at jeg kun får maks 20 000 bars… selvom jeg velger f.eks 1 spesifikk dag i f.eks 2010 med 1 minutt interval. Er det noe omvei rundt dette? Planen var å scrape dette ved å velge f.eks 1 uke i år 2005 med 1 minutt interval, så gjenta for alle uker, så år. Men det er ikke mulig? Jeg ser at Tradingview har kommet med deep backtesting. Den tester slik jeg har skjønt det på all tilgjengelig data… Funderer på om det er mulig å lure til seg noe derfra… :smile:

1 Like

Jeg ønsker meg alle aksjer på Oslo børs bingo med 1 minutt intervall til jul visst noen lurte

Hos Nordnet kan du laste ned alle handlene hver dag. Du må gjøre jobben manuelt for hver aksje hver dag, så sikkert ikke veldig fristende, men ville tatt en telefon til de og spurt om du kunne fått for alle aksjene for perioden du ønsker i en datafil. Det skader i alle fall ikke å spørre.

Takk for tips. Nordnet har jeg ikke snakket med. Ringer de så snart de åpner igjen.

Jeg er ganske sikker på at det sitter en eller anen luring her inne å ruger på noe data. Jeg kan betale for bryet om noen har. Eventuelt scrape noe data om noen trenger, eller IT hjelp. Heh

Burde ikke tekinvestor egentlig ha ei mappe der slikt kan deles? Jeg har iallfall litt snacks på lager

1 Like

Hei, jeg sitter data på 7000+ tickers men minutts oppløsning tilbake til ca 2000. Si ifra hvis du er interessert :slight_smile: