Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

UNIDEX trading terminal (Skyscanner for krypto)

Enig, men de trenger da mer kapital vil jeg tro, jeg er 100% for å utvide kapitalen som vi har snakket om, eller lage en token til.

Og det med Krunal som founder og lead; tror han har litt egotripp ved å være CEOf har vært det før så snakker av egen erfaring :sweat_smile: - derav også inntrykket at jeg tror han er bedre rustet til noe annet - det kan være hardt p innse at andre kan ha talentet for organisering som man ikke har selv - derfor jeg har snakket om en adminassistent som kunne hatt den rollen uten å ta fra ham tittelen. Jeg tror det er nødvendig for en braksuksess. Men jeg kan ikke foreslå det for har gjort det nok ganger og tror han føler seg angrepet dessverre (som ikke er meningen). Kommer det fra deg, som også programmerer, er nok saken en annen…!

@cristobal hva er forresten greia med liquid driver for tiden? Og Spirit? Er for mange prosjekter å sette seg inn i.

1 Like

Sjekk ut denna. Skraper litt i overflaten.
(Se bort fra idiotisk ansiktsuttrykk)

Vurderer å swappa all Unidex mot BeethovenX. Etter å ha investert i Unidex i snart 9 mnd, synes jeg det nå fremstår mer som Krunal sitt studentprosjekt enn en seriøst konkurrent og innovatør. Noen grunn til å bli med videre?

Hmm jeg vet ikke, vanskelig å si, jeg synes det er litt for mye tullball selv, mange ord men så har det ikke skjedd så veldig mye. Jeg har klokketro på prosjektet men det må implementeres bedre. Synes det er rart at 5-6 utviklere jobber med det full tid som Krunal sier, og at vi ikke hører noe fra de andre team-medlemmene.

Jeg har nå igjen ca 1/3 av det jeg hadde, og jeg tror jeg kommer til å beholde dem fordi jeg tror det kan bli bara på sikt.

PERSONLIG tror jeg suksessen avhenger av at Krunal stepper ned og får en annens fokus til å føre prosjektet videre. Nå er det visstnok noe rett rundt hjørnet, så det kan kanskje lønne seg å vente til det publiseres (redacted) eller rett før, om de klarer å skape litt hype rundt det…!

Det jeg er mest skuffet over er at ikke volumet er høyere, synes det er rart, for hovedproduktet funker jo og jeg bruker det som regel når jeg trader; det er bare litt irriterende innimellom (som de fleste krypto-apper).

Jeg håper du beholder noe av dem, vet ikek hvor ye du har men jeg tror de fort kan bli en moonbag!

Prosjektet ligger fortsatt på under 6 mill, og gjør noe som de fleste innen defi kan se nytten av, så med bedre brukeropplevelse tror og håper jeg prisen vil øke…!

Skjønner om du hobber av også; men ikke glem at du faktisk kan spare/tjene en del på å bruke den terminalen fremfor å kjøpe/selge direkte på feks spirit :slight_smile:

Har forresten lyst til å kopiere posten din og sende til Krunal så han forstår alvoret :sweat_smile:
Men det er ikke helt riktig tidspunkt.

Forresten: det kom et godt forslag i chatten i dag, synes jeg:

With reflection tokens popping like mad, I wonder if Unidx could get in on that action… It would be a massive win win all round imo, for both holders and the team, as well as boosting volume on Unidx and likely the platform too.

MCC and Refi may have larger market caps, but I think ECC’s tokenomics would be the one to imitate, due to their true burn. It would look something like this:

• 10% tax on each buy, with 9% being reflected back to holders and 1% true burn so supply is forever deflationary. All other reflection tokens I’ve seen have a black hole burner address, which sucks yield away from holders, as this address also receives reflections.
• 10% tax on each sell, with 4% going to the treasury (to be used to enhance the platform/buyback Unidx/invest in yield generating opportunities with profits returned to Unidx holders), 4% to the marketing wallet and 2% being used to create more Unidx liquidity.

This would be insane for Unidx’s utility, as holders would earn passive income from multiple avenues: reflections (as an example I earned about $600 - 700 in less than a day from simply holding ECC with daily volume at about $550k), volume on Unidex platform (keeping the same structure with 50% of platform fees going to holders) and through using the treasury’s funds to generate further yield for holders or buyback more Unidx.

In addition, the supply would be truly deflationary (as an example 2.3% of the total supply of ECC has been burned for good in one month), the team’s marketing and treasury funds are constantly boosted, Unidx liquidity would regularly be created, volume on Unidx would soar, and you would get more eyes on the platform itself (thereby boosting usage there too). People would ape into this thing like crazy.

Then we could change the name to Unidex Capital, or rather Inudex Capital, to draw in the meme degens too :wink:

Likely supply would have to be increased to 100 mill or so, but holders should receive their fair share of these tokens proportional to what they currently hold.

@KrunalUniDex What do you think?

3 Likes

@VargVemund er vel en del av det som sies i video som @anon67470730 posta.

Liquid Driver

Er vel en liquidity driver as a service, som har fått et velfortjent rykte og bra kvalitetsstempel i Fantom økosystemet. Nevnes stadig vekk i flere av Discord kanalene jeg er i.

De har en lav total supply under 3,5mill nå. og en konstant burn mekanisme så pris / token vil vel stige, TVL er ikke så høy rundt ~175 mill. Antar at denne vil nok stige en del ref blant annet det som nevnes i Twitter posten til Mink Fantom - #739 av Mink i Fantom tråden.

De har vel blant annet følgende features:

Så det å være en long term investor og hodler i LQDR er nok ganske lønnsomt, selv er jeg ikke LQDR lenger solgte lille posten jeg hadde på forrige upshot LQDR hadde under FTM konferansen. Burde ha holdt og reinvestert får se følger med LQDR iaf.

Spirit Swap

Fortsatt blant de to største dex’ene på Fantom med SpookySwap. Ser det blir nok vanskelig å utkonkurrere disse når de er såpass oppe og går på bena og etablerte med stor community.

Som jeg og posta Spirit Swap første med Ape Mode og leverage og likvidering, som og Mink nevnte vil skape demand på Spirit og dermed sikkert høyere pris / token. Tror de fleste er i snitt låst i 2år når det kommer til InSpirit og det er ikke bare LiquidDriver som har laget sin egen token rundt InSpirit er flere FTM tokens der ute som har gjort dette.

Tenker at SpiritSwap er en sikkert investering framover, og holder det jeg har der inntil pris / token går over 1$ så ser jeg hva jeg gjør derfra.

Blir mye Fantom i denne tråden nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Ja jeg holder mine Unidex har ikke så mye hastverk med å selge meg ut, følger med utviklingen.
Er kun i Discord grupper når det gjelder Unidex, hmm interessant. Tror det hadde vært en ide å ha tatt det opp i en AMA for Unidex kanskje, er nok rette tidspunktet vil jeg tro. Har og tro at dersom de hadde en CEO litt ala mer i stil som Glitch og par andre founders så hadde nok Krunal fått brynt seg mer og kanskje fått en mer stabil roadmap og retning for Unidex. Beste er om han kanskje innser det selv men det er og en risk i det vi får se, et annet alternativ hadde vært om kanskje Unidex slo seg sammen noen andre der ut med samme visjoner.

1 Like

Beets ser bra ut den, har fulgt med men ikke tatt noe lodd der.
Ser ut som jeg kanskje må ta en liten post der takk for tips igjen @anon67470730 :pray:

1 Like

Lasta opp litt Beets nå, splittet opp 50/50 fra min Unidex beholdning.
Tenkte litt på det du sa, og ikke så dårlig ide kanskje :joy: :ok_hand:

Jeg har mintet fBeets med APR på 150-180%, hvor jeg så autocompunder rewards hos reaper.farm til 400% APY. Kan bli fin avkastning over tid.

Hvor Unidex er på vei i dette økosystemet har jeg gitt opp å finne ut av.

1 Like

Prisen over $2. Noe på gang her, @VargVemund?

Dette var vel siste nytt Introducing UniDex Labs™. Expanding our horizons | by UniDex | Jan, 2022 | Medium

1 Like

Lovende, men svært ambisiøse planer. Ser ut som markedet har trua, så lar hodl-bagen min stå urørt litt til.

2 Likes

Ja så får vi se om de klarer å forholde seg til planen en stund og levere på det. Fortsatt enig i @VargVemund sin ide om at Krunal bør nok få inn noen andre som CEO.

Tror nok Unidex får til et eller annet før eller senere så vil de lykkes stort. De er kjent i miljøet og virker som om det er flere som følger med dem :unicorn:

2 Likes

Ser hvertfall ut som det fundamentale fortsatt er på plass og at teamet nå tar noen viktige steg for økt integrasjon med resten av økosystemene innen DeFi, da spesielt Fantom. Det er det jeg har savnet, så nå holder jeg denne diamanten av en mikrocap komfortabelt videre. Typisk at det snur akkurat i det man mister trua og nesten kapitulerer.

2 Likes

Må alltid beholde en liten bag just in case i Kryptoverden :sweat_smile:

2 Likes

Ja, ikke sant. Plutselig sitter man med en ekstra årslønn :man_shrugging:

2 Likes

Ja jeg synes planene er ambisiøse (bra) men spørsmålet er om de klarer å implementere bra nok og om det ikke er litt for mye å ta på på en gang.

Krunal har endelig innsett at chartingen han laget selv ikke fungerer så bra. For meg virket det litt som å prøve å finne opp hjulet på nytt, og det er litt det samme jeg er redd for når det gjelder de nye produktene.

For meg er det viktigst at produktene funker bra, og masse nye løsninger istedenfor å fikse de små tingene i eksisterende produkter virker ikke som en god løsning.

Han burde lage flere skriftlige planer og forsøke å holde seg til dem, et roadmap helst med milepæler osv…!

Det er mine tanker, har fortsatt en del men bare ca 25% sv det jeg hadde.

2 Likes

Unidex meldte i helgen som var at de inngikk partnership med cross chain OneRing finance

Var litt buzz med OneRing noen uker tilbake, er mange som konkurrerer om å være beste tilbudet cross chain om dagen.

1 Like

Unidex skal lansere sin egen token nevnte det i NFT tråden her.

Mulig kanskje du kan claime en gratis @VargVemund dersom du var med på beta access og var LP provider?

Du kan sjekke om du har denne beta token her

1 Like