Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

UNIDEX trading terminal (Skyscanner for krypto)

Takker for svar! Ja det er nok lurt å time flyttingen i så fall. Skulle tro Krunal hadde bedre ting å bruke tida si på enn slikt, men kan slenge ut et spørsmål der ja :slight_smile:

1 Like

Jeg har også ca 900 $ i Unidex, er det noe en må gjøre @VargVemund ? Eller er det samme hvor en holdet tokensene?

Om du skal selge dem bør de over til fantom, i hvert fall sånn nå. Det var en lang diskusjon hvorfor ikke kunne beholde litt likviditet på ethereum. Foreløpig er rewards veldig små, og blir sjelden utbetalt; og uansett hvor du har dem får du rewards når de blir betalt ut.

Takk for svar, forstår det sånn at det ikke er en billig/enkel løsning å bytte dem over til Fantom?

Burde være en løsning her via deres egen plattform?

1 Like

Helt klart, var en lang og emosjonell utveksling av kommentarer i sommer før Unidex gikk over til Fantom, jeg mente vi burde beholde likviditet på Ethereum. MANGE små holders som har tapt på å selge UNIDX med mini-likviditet på ethereum. Dessuten er det nok en del som har blitt sure pga det…

Jeg er litt skuffet over Unidex, over Krunal rett og slett, synes han sier mye bra, men så blir det ikke skikkelig fulgt opp.

Likevel har jeg fortsatt troen og bruker plattformen ofte, siden jeg sparer/tjener penger i forhold til å bruke en vanlig dex.

Det var 1,24 mill volum her i går, som visstnok er det høyeste så langt på plattformen. Synes det er lavt, men i hvert fall i positiv trend!

Ja, nærmer meg et salg her. Noen idé om hva denna «redacted»-lovnaden er for noe?

Tror nok mye av den initielle roadmapen og tankene har endret seg underveis.

Men har trua på Krunal og Unidex plattformen, ung fyr med mye tanker og virker som gode evner til å lage et bra produkt så tenker ikke så mye over at ting ikke blir helt som de har sagt. Virker som han og teamet følger mer på hva som beveger seg i markedet og hva som kan slå an. Nå virket det som om de kanskje og sikter seg på å være en liquidity provider ala Tomb men på flere blokkkjeder.

Tanken har slått meg at de burde satset litt mer crosschain derav spørsmålet mitt, som jeg fikk svar på igår. Tenker blir spennende det her å følge med på Unidex framover :ok_hand:

1 Like

Men ja kan og være et tveeget sverd at hopper fram og tilbake og endrer veldig mye på visjonen.
Men akkurat nå så bekymrer jeg meg ikke så mye over, vi får se hvor det bærer hen iår.…

Vet ikke - men tror det kan være en full UI upgrade (håper det) og ny landingsside mv. For meg er det litt en spøk, synes det generelt er for mye tullpreik i chatten.

Boba fordi Boba-community har vært støttende og bra, men enig i alt om cross-chain. Jeg bruker Rubic en del, for å handle mellom chains, synes det stort sett funker bra. Det burde unidex også tilby; den dagen vi har cross-chain trading på Unidex gleder jeg meg til.

Kanskje forresten det kan være Redacted også @anon67470730

Jeg har også troen på Krunal som founder og developer! Men ikke som CEO, den som leder skuta. Jeg synes han virker slurvete. Han har visstnok 5-6 fulltids developers på teamet, så jeg kan ikke skjønne hvorfor enkel funksjonalitet som å se trades man har lagt inn sortert på dato feks.

Jeg HÅPER at Redacted er en full oppdatering.

Apropos så gikk jeg inn i 2omb.finance og staket.

Er ikke så sikker på at det er lurt å snu om på strategien enda en gang for unidex, men det er selvsagt lurt å sjekke markedspulsen. Ingen av produktene til unidex er 100% enda, og da er det ikke så lurt å gå inn i nye markeder.

1 Like

Enig at det burde holdt med at han var Founder og Lead for development team, men ikke som CEO nei, håper han innser det selv ellers så må kanskje unidex community foreslå det for Krunal. Du er inne på noe der ja :ok_hand:

Tror nok det er nok er ikke så enkelt dette med å sortere på dato, virker enkelt men det er ikke det (snakker litt av egen erfaring med andre type systemer) og spesielt siden de har trades på tvers av forskjellige blokkkjeder. Vet ikke hvordan systemet til Unidex er laget og om den er en slags off-chain blokkkjede eller ei. Men om de ikke tilrettelagt systemet for slikt så kan det være litt hacky med tanke på sortering også når man ønsker real time paginering derfor mulig det er nedprioritert også…

1 Like

Dunno siden det eneste de har nå er en trading app som fungerer så som så, så tenker jeg at det kanskje ikke er en så dårlig ide å lage utvide funksjonalitet ala Tomb. og ev., LiquidDriver, Alchemix dersom de får med investorer osv. Mulig det kanskje de ikke burde det som du sier men nå prismessig og med et system som funker greit nok så tenker jeg det ikke har så mye å si egentlig.

1 Like

Enig, men de trenger da mer kapital vil jeg tro, jeg er 100% for å utvide kapitalen som vi har snakket om, eller lage en token til.

Og det med Krunal som founder og lead; tror han har litt egotripp ved å være CEOf har vært det før så snakker av egen erfaring :sweat_smile: - derav også inntrykket at jeg tror han er bedre rustet til noe annet - det kan være hardt p innse at andre kan ha talentet for organisering som man ikke har selv - derfor jeg har snakket om en adminassistent som kunne hatt den rollen uten å ta fra ham tittelen. Jeg tror det er nødvendig for en braksuksess. Men jeg kan ikke foreslå det for har gjort det nok ganger og tror han føler seg angrepet dessverre (som ikke er meningen). Kommer det fra deg, som også programmerer, er nok saken en annen…!

@cristobal hva er forresten greia med liquid driver for tiden? Og Spirit? Er for mange prosjekter å sette seg inn i.

1 Like

Sjekk ut denna. Skraper litt i overflaten.
(Se bort fra idiotisk ansiktsuttrykk)

Vurderer å swappa all Unidex mot BeethovenX. Etter å ha investert i Unidex i snart 9 mnd, synes jeg det nå fremstår mer som Krunal sitt studentprosjekt enn en seriøst konkurrent og innovatør. Noen grunn til å bli med videre?

Hmm jeg vet ikke, vanskelig å si, jeg synes det er litt for mye tullball selv, mange ord men så har det ikke skjedd så veldig mye. Jeg har klokketro på prosjektet men det må implementeres bedre. Synes det er rart at 5-6 utviklere jobber med det full tid som Krunal sier, og at vi ikke hører noe fra de andre team-medlemmene.

Jeg har nå igjen ca 1/3 av det jeg hadde, og jeg tror jeg kommer til å beholde dem fordi jeg tror det kan bli bara på sikt.

PERSONLIG tror jeg suksessen avhenger av at Krunal stepper ned og får en annens fokus til å føre prosjektet videre. Nå er det visstnok noe rett rundt hjørnet, så det kan kanskje lønne seg å vente til det publiseres (redacted) eller rett før, om de klarer å skape litt hype rundt det…!

Det jeg er mest skuffet over er at ikke volumet er høyere, synes det er rart, for hovedproduktet funker jo og jeg bruker det som regel når jeg trader; det er bare litt irriterende innimellom (som de fleste krypto-apper).

Jeg håper du beholder noe av dem, vet ikek hvor ye du har men jeg tror de fort kan bli en moonbag!

Prosjektet ligger fortsatt på under 6 mill, og gjør noe som de fleste innen defi kan se nytten av, så med bedre brukeropplevelse tror og håper jeg prisen vil øke…!

Skjønner om du hobber av også; men ikke glem at du faktisk kan spare/tjene en del på å bruke den terminalen fremfor å kjøpe/selge direkte på feks spirit :slight_smile:

Har forresten lyst til å kopiere posten din og sende til Krunal så han forstår alvoret :sweat_smile:
Men det er ikke helt riktig tidspunkt.

Forresten: det kom et godt forslag i chatten i dag, synes jeg:

With reflection tokens popping like mad, I wonder if Unidx could get in on that action… It would be a massive win win all round imo, for both holders and the team, as well as boosting volume on Unidx and likely the platform too.

MCC and Refi may have larger market caps, but I think ECC’s tokenomics would be the one to imitate, due to their true burn. It would look something like this:

• 10% tax on each buy, with 9% being reflected back to holders and 1% true burn so supply is forever deflationary. All other reflection tokens I’ve seen have a black hole burner address, which sucks yield away from holders, as this address also receives reflections.
• 10% tax on each sell, with 4% going to the treasury (to be used to enhance the platform/buyback Unidx/invest in yield generating opportunities with profits returned to Unidx holders), 4% to the marketing wallet and 2% being used to create more Unidx liquidity.

This would be insane for Unidx’s utility, as holders would earn passive income from multiple avenues: reflections (as an example I earned about $600 - 700 in less than a day from simply holding ECC with daily volume at about $550k), volume on Unidex platform (keeping the same structure with 50% of platform fees going to holders) and through using the treasury’s funds to generate further yield for holders or buyback more Unidx.

In addition, the supply would be truly deflationary (as an example 2.3% of the total supply of ECC has been burned for good in one month), the team’s marketing and treasury funds are constantly boosted, Unidx liquidity would regularly be created, volume on Unidx would soar, and you would get more eyes on the platform itself (thereby boosting usage there too). People would ape into this thing like crazy.

Then we could change the name to Unidex Capital, or rather Inudex Capital, to draw in the meme degens too :wink:

Likely supply would have to be increased to 100 mill or so, but holders should receive their fair share of these tokens proportional to what they currently hold.

@KrunalUniDex What do you think?

3 Likes

@VargVemund er vel en del av det som sies i video som @anon67470730 posta.

Liquid Driver

Er vel en liquidity driver as a service, som har fått et velfortjent rykte og bra kvalitetsstempel i Fantom økosystemet. Nevnes stadig vekk i flere av Discord kanalene jeg er i.

De har en lav total supply under 3,5mill nå. og en konstant burn mekanisme så pris / token vil vel stige, TVL er ikke så høy rundt ~175 mill. Antar at denne vil nok stige en del ref blant annet det som nevnes i Twitter posten til Mink Fantom - #739 av Mink i Fantom tråden.

De har vel blant annet følgende features:

Så det å være en long term investor og hodler i LQDR er nok ganske lønnsomt, selv er jeg ikke LQDR lenger solgte lille posten jeg hadde på forrige upshot LQDR hadde under FTM konferansen. Burde ha holdt og reinvestert får se følger med LQDR iaf.

Spirit Swap

Fortsatt blant de to største dex’ene på Fantom med SpookySwap. Ser det blir nok vanskelig å utkonkurrere disse når de er såpass oppe og går på bena og etablerte med stor community.

Som jeg og posta Spirit Swap første med Ape Mode og leverage og likvidering, som og Mink nevnte vil skape demand på Spirit og dermed sikkert høyere pris / token. Tror de fleste er i snitt låst i 2år når det kommer til InSpirit og det er ikke bare LiquidDriver som har laget sin egen token rundt InSpirit er flere FTM tokens der ute som har gjort dette.

Tenker at SpiritSwap er en sikkert investering framover, og holder det jeg har der inntil pris / token går over 1$ så ser jeg hva jeg gjør derfra.

Blir mye Fantom i denne tråden nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 Likes

Ja jeg holder mine Unidex har ikke så mye hastverk med å selge meg ut, følger med utviklingen.
Er kun i Discord grupper når det gjelder Unidex, hmm interessant. Tror det hadde vært en ide å ha tatt det opp i en AMA for Unidex kanskje, er nok rette tidspunktet vil jeg tro. Har og tro at dersom de hadde en CEO litt ala mer i stil som Glitch og par andre founders så hadde nok Krunal fått brynt seg mer og kanskje fått en mer stabil roadmap og retning for Unidex. Beste er om han kanskje innser det selv men det er og en risk i det vi får se, et annet alternativ hadde vært om kanskje Unidex slo seg sammen noen andre der ut med samme visjoner.

1 Like