Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Unoterte aksjer - tidligfase-investeringer fra en enkel bondesønn

Oppdatering: 16.05.2022:

Er i kontakt med en rykende fersk startup innen SaaS. Det mest spennende caset jeg har lest på lenge, og her blir jeg nødt til å gå inn. Har hatt samtaler med CEO, gjort egne vurderinger hvor jeg blant annet har et skjema hvor jeg gir score på følgende punkter:

  • Fundament
    En god idé, noe som løser et reelt behov som få løser like godt, brukervennlig løsning på et vanlig problem etc).
  • Team
    Utfyller lagmedlemmene hverandre? Målrettede og ambisiøse samtidig som de er ydmyke og vennlige. Min erfaring er at et variert team (alder, kjønn) har gode forutsetninger.
  • Verdiforslag
    Er det reelt sett verdifullt for kunden å ta i bruk produktet. Er det et tydelig produkt som møter et tydelig behov? Man bør også skaffe seg en forståelse for hvem brukeren er. Er det en bruker som er enkel å forstå og identifisere?
  • Potensial
    Kan det bli stort eller verdifullt om de lykkes? Vil de kunne tiltrekke seg tilstrekkelig med kapital og talent?
  • Konkurranse
    Er bransjen et “åpent felt”, eller finnes mange det etablerte konkurrenter og aktører på vei inn? Ny teknologi - nye løsninger?
  • Eksterne drivkrefter
    Hvordan er situasjonen med reguleringer? Kommer det ny teknologi som muliggjør nye løsninger? Timing i markedet?
  • Salg
    Er det muligheter for fornuftig innsalg, med senere mulighet for fornuftige oppsalg?
  • Virale effekter
    Om en kunde tar produktet i bruk, vil det oppstå nettverkseffekter som setter ytterligere fart på veksten?
  • Demonstrert effekt
    Finnes det tidlige bevis på at kundene tar produktet i bruk?
  • Pris
    Er forventningene til prisingen av selskapet realistisk, og vil det være interessant å eie også etter en finansieringsrunde eller to?
  • Aksjonærstruktur
    Er den sterk og likvid, eller vil dette selskapet kunne falle på at det ikke er mange nok som kan løfte i flokk?
2 Likes

Hvilket selskap er det?

Ah shit, var meningen jeg skulle skrive dette:

Det er DogCue AS.

https://www.dogcue.com/

Veldig sterkt team, jeg liker ideen (digitalisere hundeverden, valper er faktisk den 3. største smuglede varen i Europa [etter narkotika og våpen] og har etter mitt syn stort behov og etterslep på digitalisering. (Vil ikke legge ut investorpresentasjonen her nå uten deres samtykke, men kan sende den til deg goliathus om ønskelig)

1 Like

Oppdatering 18.05.2022 Bsafe Group AS - brand story
Brands story norsk versjon[2561]-Copy.pdf (3,8 MB)
:

Kjære aksjonær i bSafe Group AS og bSafe Emergency Management Software AS

Onsdag 1.juni kl 13-15 har bSafe Emergency Management Software AS release av bSafe Emergency Management System på Epicenteret i Oslo.

[…fjernet]

På scenen finner vi blant annet Johann Olav Koss, Trond Riiber Knudsen, Steve Cottingham, Ken Roar Riis, Tor Rune Raabye og Eva Helen Rognskog.

Følgende vil bli sendt ut i forbindelse med arrangementet:

"Competent people call bSafe`s solutions “revolutionary” and “a game changer needed in the world today”. Also, an “unique opportunity” for investors.

Imagine being able to make a global change, by securing your loved ones.

From sexual assault to emergencies and crisis like accidents and wars – saving the life of millions.

We invite you to be a part of that global change and for the unique opportunity to invest – in something that really matters. Your children and grandchildren`s lives."

Oppdatering 29.05 2022, DogCue AS:

Startet betaling av de første aksjene. I første omgang eksponeres jeg tilsvarende 8,8% av investert kapital. Målet er å i løpet av 2022 øke dette tallet til ca. 15-20 %.

Se www.dogcue.com

Videre er planen for 2022 å øke eksponering i Aqua Alarm AS noe i løpet av sommeren/høsten. Jeg tenker å øke med ca 30%, slik at Aqua utgjør ca. 10,5% av investert kapital.

1 Like

Oppdatering 30.05.2022 bSafe Group:

Til aksjonærene i bSafe Group AS og bSafe Emergency Management Software AS

Onsdag 1. juni har BEMS AS release i Oslo som sendes live online.

Dette blir siste mulighet før sommeren for deg til å få siste oppdatering om hva som skjer i selskapet på ulike fronter.

Johann Olav Koss skal prate om hvilken innvirkning vår BEMS løsning har på samfunnet globalt.

Eva Helen Rognskog skal prate om bærekraft sett i lys av våre løsninger og hvordan de vil påvirke enkeltindivider.

Rich skal prate presentere avtaler, løsninger og det finansielle grunnlaget basert på signerte avtaler i 3 ulike markedssegment.

Steve Cottingham har sett på behovet for våre løsninger spesielt i det amerikanske markedet og vil komme inn på at våre løsninger vil dekke

et behov i alt fra mindre til større kriser i samfunnet med en solid internasjonal forankring.

Ken Roar Riis skal prate om våre teknologiske løsninger passer inn i de globale teknologitrendene.

Tor Rune Raabye har 35 års erfaring med nød- og krisehåndtering, og skal prate om hvordan vår løsning kan redde liv, både innenfor Forsvaret og samfunnet generelt.

Trond Riiber Knudsen vil prate om det totale markedet, hvilke muligheter som er der og hvordan en investor tenker rundt disse temaene. Kan selskapet bli en Unicorn?

Du melde deg på via denne linken om du skal delta: bSafe - Invitation (getbsafe.com) I påmeldingslinken velger du om du vil delta fysisk eller digitalt.

Denne linken kan deles videre i ditt nettverk.

1 Like

Til dere som ikke rakk å bli med forrige gang, nå kjører Inseaenergy en ny emmisjon. Personlig er det en aksje jeg ønsker å ha i flere år(Tiår)…

1 Like


Ta dere en titt på Skjerneset og,
Dette kan bli veldig stort, har tegnet meg betydelig på exclusive handel.

1 Like

Har glemt helt å oppdatere den siste tiden.

For å oppsummere mye veldig kort:

Har kjøpt en del aksjer i startupet DogCue AS. Grunnlegger er Christoffer Andvig i Neonomics. SaaS app/plattform for hundeiere og kennelklubber/hundeklubber. Har stor tro på prosjektet. https://www.dogcue.com/

Har kjøpt aksjer i Pitch40 (eier 1%): https://www.pitch40.com/

Skal kjøpe aksjer i Remote, https://remote.no/

2 Likes

I Skjerneset går denne investert kapital delvis til gjeld og drifts kapital frem til Q3, i Q3 skal selskapet bære seg selv. Om selskapet klarer dette, kjøper vi oss nå inn i et selskap på lav prising kontra hva det er verdt i q3.

Etter aksjonær listene jeg har har mange tegningsretter innen Q3, men på høyere kurs enn hva vi kjøpe til pr idag.

Følg med!

Virker jo merkelig at de gir lavere kurs enn det de andre har i warrants fra før

Ledelsen virker veldig solid med mye god erfaring fra næringen.
Personlig, etter å ha snakket med både ledelsen og litt dialog med Ketil, kan faktisk dette bli enormt.

Produksjonen startet i går, her kjøper en seg inn i noe som faktisk er der, dette er ikke sol, vind etc som ikke det eksisterer marginer i. Guiding er enorm.

Vi snakker lakselus som koster næringen 5 milliarder årlig. Det er kun to av de store laks aktørene som prøver å ha egen produsert bergylt for bekjemping av lakselus, og de er kun for egen bruk.

Kan du vise til et annet selskap som har gode marginer og tjener penger på berggylt? Spør av uvitenhet, men har et dårlig inntrykk etter lumarine fadesen (hadde ikke aksjer).

https://proff.no/selskap/landbasert-akvakultur-norge-as/farsund/engroshandel-annet/IDIKIKS10N6/

Lumarine var vel torsk? Kan ikke sammenlignes

Godt mulig, spennende å se om selskapet ditt kommer med en usaklig prising eller ikke i kjent folkeinvest stil

Gjerne utdyp.

Bergylt skal selges som veldig ung fiks til oppdrettere av laks, da dette er for rensefisk av lus, Torsk er en matfisk til kunder i en annen klienten.

Trengte konsumerene en torsk leverandør til? Ikke vet jeg, annet at når jeg fisker laks, hater jeg når det er lus på den.

Jeg har som sagt allerede tatt en signifikant sum privat i dette selskapet, jeg syntes prising var grei.

1 Like

Hva er/var prisingen og hva er investert sålangt i selskapet?

Litt usikker hva som kan deles da den ikke er helt offentlig enda, men de mangler vel Ca 15% av kapital pr idag på å nå minimum mål for emi.

Vet den drar litt ut for at det er noen litt større som trolig kommer inn å å gjør den offentlige emi enda mindre.
Jeg skal selv snakke med en oppdretter av laks i morgen som jeg nesten kan garantere blir med nå.

PM meg så kan jeg sende deg link