Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

ETF = et fond som trades på børs som en vanlig aksje. URNM eller HURA er de beste Uranium ETFene.

1 Like

Mitt bet er foreløpig Global Atomic Corperation. Den går på sink også, egen uran gruve ligger frem i tid. Men med svaret jeg har fått her har jeg nå flere selskaper å vurdere, og ikke minst en ETF jeg ikke ante eksisterte. Belåning er aldri aktuelt.

HURA er ikke likvid nok. Uran er allerede en marginal investering, HURA er uhyre illikvid.

Ja hvis du skal storhandle skikkelig vil det ta litt tid, men for meg - og de fleste andre småinvestorer er det ikke noe problem med å komme seg inn eller ut.

Men for de som har planer om å trade ETFen aktivt kan jeg forstå at noen har problemer med volumet og spreaden.

$U.UN i nordnet:
image
Hvordan ser det ut i pareto, @Evilfreud ?

Ikke noe poeng å se på U.UN eller U.U så tidlig for tallene som vises er ikke korrekte uansett.

image

Men basert på dette.

Så skal vi opp!

:rocket:
Ser jeg skulle hatt pareto så man kan ha darkmode :smiley:

Infront kommer default med darkmode.

Kan få infront hos nordnet også :wink:

1 Like
1 Like

Sprott fikk hanket inn mye i går

Denne er fin og illustrativ.

2 Likes

Og denne også

1 Like

https://www.ft.com/content/e6426194-21e6-49c4-9520-97c337b350fd

UK to put nuclear power at heart of net zero emissions strategy

4 Likes

https://www.kazatomprom.kz/en/media/view/kazatomprom_obyavlyaet_ob_investirovanii_v_fond_fizicheskogo_urana

Sprott nr2?

Er ikke dette bull uran? :biohazard:

4 Likes

Ikke helt sprott, men veldig bull.

2 Likes

for dem som er interessert…

2 Likes

Aksjene faller litt tilbake etter en forrykende åpning. Den Kazakhstan-nyheten er egentlig så bull at man burde prøve å utnytte enhver lille dipp.
Denison Mines ser ut til å ha en skyhøy Beta vs Spot. Vurderer et lodd der.
Men liker ikke følelsen av «å løpe etter»

1 Like

Må jo bli helt texas i uran de neste 12mnd. Kan ikke forstå annet.

2 Likes

image

2 Likes