Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

og 500k idag!

Denne er vel verdt en 1/2 time hvis man er interessert i og / eller bekymret for atomkraft…

1 Like

DNN har jeg nevnt tidligere. Later til å ha gjort et etablert brudd opp nå. Har potensiale til å gå endel. Høy risiko - men potensielt også pen oppside.

1 Like

OOOOHHH YEAH!

Digg å se at URNM og URA begge buller greit UUN siger også oppover. Nå mangler vi bare at Spot prisen gjør et skikkelig hopp!.

1 Like

UUUU

2 Likes

Satser knallhardt på kjernekraft – én reaktor produserer like mye som 150 vindturbiner | Finansavisen

Rolls-Royce har sikret finansiering til å trappe opp satsningen på små modulære kjernereaktorer. Én reaktor tilsvarer effekten av mer enn 150 vindturbiner på land. Industriselskapet Rolls-Royce har sikret finansiering for å utvikle Rolls-Royce Small Modular Reactor (SMR), et virksomhetsområde for å utvikle og levere neste generasjons lavkost kjernekraftløsninger, ifølge en melding fra selskapet.

Trioen Rolls-Royce Group, BNF Resources UK og Exelon Generation skal sammen investere 195 millioner pund, tilsvarende 2,25 milliarder kroner i prosjektet, over en periode på rundt tre år.

6 Likes
3 Likes

wagmi

1 Like

Vet ikke om denne er delt her tidligere - uansett en veldig god intro og forklaring til SPUT av Bannerman Energy CEO Brandon Munro. Den er fra slutten av september, så interessant at han bl.a. nevner at nye aktører kan komme, og det har jo skjedd allerede (ANU Energy)…

1 Like

Skal bli spennende å se om kinserne blir aktive i afrika for å sikre seg nok uran til disse 150 kraftverkene

1 Like

De har akkurat sikret seg store deler av produksjonen til verdens største produsent.

Ah kazaprom. Ja riktig. Forbarmer esg fansen kjernekraft i tiden fremover så kan det bli eksplosivt. Jeg er glad i Gobal Atomic. Liker å diversifisere litt vekk fra vesten.

Spotprisen opp, men aksjer ned. Det underliggende går ihvertfall riktig vei.
47$ nå

2 Likes

Da var det stille her igjen. Ikke rart, men det er nå det er tid for å feaste. La inn noen ordre nedover i boka på ISO her om dagen da jeg trodde at vi kom til å få en sakte blødning mot jul i uransektoren. 2/3 gikk gjennom på 2 minutter i åpningstiden i dag. Det er blod i gatene, det betyr at det er på tide å høre på noe Justin Huhn, få tilbake selvtilliten, også loade opp for de som fortsatt har trua.

Edit: akkurat i det jeg trykket post gikk den tredje ordren igjennom.

3 Likes
1 Like

Kan se ut som at det ikke var dumt å feaste på papirhenda her om dagen :smirk:

Bra handlet ewik. Har selv økt posisjonene i U.UN og EU i det siste.

Min base-case har vært nedgang inn i den vanlige sell-offen mot månedsslutt før aksjene avslutter året knallsterkt.

Men den sterke dagen i dag betyr kanskje at festen er i gang allerede nå - jeg er i hvert fall posisjonert godt for oppgang nå.

1 Like

Handlet endel igår, noe tidlig men tok mer idag. Så får vi se morgendagen. Om det var smart eller dumt

1 Like

Noen som kan anbefale noen Uran fond gjennom Nordnet hvis det finnes ? Tenkte og putte litt av pensjonen i Uran.

URNM er bra og “billig” nå

3 Likes