Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

Hjemmesiden er close igår. Sput kan og handler aktivt idsg.

Folk som er nye på denne tråden kan nok muligens bli en smule forvirret.
Sprott, Sput, Spot, U.U, U.UN, URNM, U3O8, UEC, osv osv :smiley::atom_symbol:

3 Likes

Godt mulig, da får de spør så skal vi forklare ;D

For et selskap. Tjener penger allerede.
Er posisjonert for ALT. Dvs alt fra Thorium til fisjon.
Skulle så gjerne oppdaget de tidligere.

3 Likes

Ca samme som skjedde i ukraina. Der tapte den russisk sittende presidenten, men landet stoppet opp, og det kosta masse liv.

Dette kan umulig ikke påvirke Uran, olje og kull produksjonen.

Uran stiger videre

Er du investert her? Ekstremt spennende selskap, som har en helt abnorm spennende fremtid. Om kjernekraft blir aktuelt, så er dette en multibagger delux.
Er Centrus Energy eksponert mot Thorium også?

Sjekk forøvrig aksjekursen tilbake i 2007, da spotprisen på Uran var på ATH.

Sput rakk å kjøpe 400k før prisen steg ifra den. Så noen handler aggresivt der ute.

1 Like

Er ikke investert. Men kursen falt sammen med alt annet i går kveld. Så sjansen er der.

«Fant» selskapet da jeg googlet etter ‘HALEU’

Denne artikkelen dukket opp:

Hva gjelder Thorium så aner jeg ikke mer enn det som stod i siste pressemelding: Centrus Energy and Clean Core Thorium Energy Advance Work to Develop Next-Generation Fuel for Existing and New Reactors - Centrus Energy Corp

Nekter å tro dette ikke påvirker produksjon, anrikning og leveranse av uran.

2 Likes

Vi får se når neste pling fra numerco kommer. Jeg tror det vil gå opp en del nå.

Lurer på hvor langt dette ender, tragisk utvikling.

Var flere politi og soldater som la ned våpen igår og tirsdag, derfor armenske og russiske spesialstyrker kommer for å sørge for moral. Samt skyting av demonstranter.

Er allerede blodbad, så dette b lir bæd :confused:

3 Likes

https://nationalpost.com/pmn/news-pmn/crime-pmn/kazakh-uranium-miner-kazatomprom-says-production-and-exports-continue-normally

Hmmm. Vi får se…

Når man ser volden som utøves nekter jeg å tro at Kazatomprom klarer å holde produksjon, leveranse og anrikning på et normalt nivå.

Holder de til i nærheten av noen større by?

Gruver er spredt over landet, så skal det proseseres før det fraktes til anrikning før det fraktes til et lager før det shippes ut.

Er såpass mye logistikk og mennesker involvert at det umulig kan foregå uten forsinkelser.

Man så jo mange tusen av landets oljearbeidere delta i demonstrasjonene og kjøre streik tidligere i uken. Virker da rart at Uran gutta ikke skal finne på det samme.

2 Likes

Skulle til å lage en post som viser hvor de ulike anleggene er. men Kazatomprom sine nettsider er nede. Fordi hele internett i kazak er skrudd av.

De som er “banditter” er vel strengt tatt korrupte statsledere…