Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

Det ser rimelig ille ut det som er samlet opp på siden her: Mayhem In Kazakhstan As 18 Police Reported Killed, Banks Offline, Shooting & Explosions Heard | ZeroHedge

Dette er ikke noe som er i orden neste uke…

1 Like

LIVE: Kazakhstan Updates – The Spectator Index

Denne oppdateres også. Jeg er enig at dette ikke er noe som løses på en uke. Lukter veldig Ukraina når de kasta russland vennlig president og tok tilbake landet sitt.

Man så jo også politi og sikkerhetsstyrker legge ned våpnene tidligere i uken. ( derrav “fredsbevarende styrker” fra armenia og russland på vei inn.

1 Like

Qazaxistan da son veziyyet, etirazçı xalq ölkəni dağıdır! Mitinq ( canlı yayın) - YouTube

På denne sendingen hvor endel av klippene er fra 5 og 6 januar så ser man opprørspoliti som egentlig har gitt opp. Som ganske tydelig sier litt om at regimet ikke har sjangs uten hjelp fra russland.

Fra dagens WSJ print edition.

image

5 Likes
2 Likes

Hvis dette ikke påvirker uranprod må de ha superkrefter.

Godt mulig situasjonen i K. kan føre til varige endringer i synet på utvinnings- og produksjonsland.

Mye sikrerer å satse på utbygging i Canada og Australia, som sitter på de største reservene…

https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Uranium-sector-monitors-evolving-Kazakh-situation

1 Like

Jepp

Få den jævla prisen over 60$ asap :chart_with_upwards_trend::+1::atom_symbol:

Helt vilt hvordan vesten har gjort seg avhengig av supply med skjøre forbindelser.
En lærepenge for fremtiden.
At USA ikke har sikret egen produksjon er jo så sykt at man nesten ikke tror det er sant.

1 Like

Der kom det

3 Likes

Sitter dere på enkeltaksjer eller er dere som meg som fyller på i URNM?

Kjører URNM og litt U.UN

Men de sier faktisk at de har kjørt på som vanlig hittil. Som vel ikke var helt ventet?

Joda, men de ser jo HIGH risk nå. Kanskje ikke så rart når demonstranter løper rundt med våpen i byen som er viktigst for uran i landet.

1 Like

Nei, men har litt på følelsen av at Russland ikke har tenkt å la dette skure å gå. :see_no_evil:

Det tror ikke jeg heller, men brutal maktbruk fra Russland kan fort møtes med generalstreik. Og småopptøyer over hele landet.

At det tydeligvis er så stor tilgang på våpen blant demonstrantene tilsier jo at dette er større enn bare folk som vil demonstrere litt.

Har en liten post her

Kjøpte denne på 2 blank, men solgte brorparten alt for tidlig. Sitter kun med «gratisaksjene».
En krabbefisker fra Bamble sitter forholdsvis tungt i UEC :+1:

2 Likes

Lurer på hvor de har haiet Uran.

1 Like

Noen som har sett på Anfield Energy Corp? Ser unektelig fint priset ut, og ved en økning i spotpris på Uran, så er det sannsynlig flere gruver åpner igjen. Kan fort lukte en eksplosjon i kurs da. Spotprisen på Uran må runde 60dollar for at det skal åpnes igjen. Kan det skje ila. 2022? Jeg tror det.

Tror også investering i selskapet rettet mot Uran kan holde seg godt ved en eventuell større korreksjon?

1 Like

Bra illustrasjon denne, blir full rulle med utbygging av atomkraft i dette tiåret og sikkert etter det også…

image

1 Like